23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 153-407818
Offentliggjort
10.08.2021
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Økonomistyrelsen

Vindere

(10.08.2021)
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
H.C. Hansens Gade 4
2300 København

Måling af udviklingen i den offentlige sektors grønne indkøb


Økonomistyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Økonomistyrelsen
CVR-nummer: 10213231
Postadresse: Landgreven 4, 1301 København K
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1301
Land: Danmark
Kontaktperson: Kia Jensen
E-mail: kiajen@oes.dk
Telefon: +45 24768010
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://oes.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Måling af udviklingen i den offentlige sektors grønne indkøb

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72221000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Gennemførelse af årlige analyser af udviklingen i grønne offentlige indkøb i SKI med udgangspunkt i SKI's indkøbsdatabaser. Målingen skal blandt andet bidrage til at kunne vurdere fremdriften af initiativerne under regeringens strategi for grønne offentlige indkøb fra efteråret 2020. Målingerne skal desuden supplere den årlige genberegning af klimaaftrykket af den offentlige sektors indkøb ved at supplere klimaaftryksberegningerne med muligheden for at foretage forskellige "bottom-up"- analyser af bl.a. grøn indkøbsadfærd på et detaljeret niveau.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 6 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der skal foretages analyser af udviklingen i den offentlige sektors grønne indkøb mhp. at kunne vurdere fremdriften af initiativerne under regeringens strategi for grønne offentlige indkøb, der blev offentliggjort oktober 2020. Analyserne skal supplere den årlige beregning af klimaaftrykket af den offentlige sektors indkøb ved at supplere klimaaftryksberegningerne med muligheden for at foretage forskellige "bottom-up"-analyser af bl.a. grøn indkøbsadfærd på et mere detaljeret niveau. Opgaven løber over fire år og igangsættes i første halvår af 2021. Analyserne skal gennemføres i SKI med udgangspunkt i SKI's indkøbsdatabaser, da SKI har det mest detaljerede og systematiske overblik over indkøbet i kommuner og stat. De tværoffentlige analyser skal desuden kunne anvendes til at igangsætte nye initiativer der kan bidrage til flere grønne indkøb i den offentlige sektor.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Der er i forholdet mellem staten og SKI tale om en in-house relation, der opfylder betingelserne i udbudslovens § 14, idet den kontrol med SKI, som staten og KL i fællesskab udøver vurderes at være tilstrækkelig i forhold til udbudslovens § 14. Opgaven kan således tildeles ski uden forudgående udbud.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
25/03/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: H.C. Hansens Gade 4
By: København
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 6 800 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. 

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. 

Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/08/2021

Send til en kollega

0.047