Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
Anskaffelse af SCADA ydelser til Nyt Odense Universitetshospital (Nyt OUH)
Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Glisholmvej 2A
By: Odense S
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5260
Land: Danmark
Kontaktperson: Carsten Dollerup
E-mail: nyt.ouh@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsyddanmark.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af SCADA ydelser til Nyt Odense Universitetshospital (Nyt OUH)
Ydelserne i dette udbud omfatter programmeringsydelser, test og idriftsætning samt dokumentation i forbindelse med bruger- /applikationsprogrammer på SCADA til Nyt OUH.
Odense S, Danmark.
Ydelserne i dette udbud omfatter programmeringsydelser, test og idriftsætning samt dokumentation i forbindelse med bruger- /applikationsprogrammer på SCADA til Nyt OUH.
Arbejdet omfatter ydelser i / til SCADA, så som:
• Programmering af funktionsblokke i PLC system
• Programmering i SCADA system
• Programfejlfinding
• Opdatering af dokumentation
En ydelse omfatter typisk følgende arbejdsdiscipliner:
• Forundersøgelser
• Planlægning og udførelse
• Funktionstest og I/O test team
• Idriftsættelse
• Dokumentation
• Kvalitetskontrol
• Afrapportering
• Integration til øvrige systemer
Region Syddanmark kan forlænge aftaleperioden med op til 2 x 12 måneder.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af Ansøgers sammenlignelige referencer jf. punkt 13 i udbudsbetingelserne.
I forbindelse med udvælgelsen af Ansøgere vil der maksimalt blive prækvalificeret 5 ansøgere. Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder Ordregivers krav om egnethed, udvælger Ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnet til at løse opgaver af den pågældende art, jf. kravspecifikationen.
Ved vurdering af en ansøgers egnethed til at løfte opgaven, jf. Ansøgers besvarelse af ESPD del IV.C, vil Ordre-giver i prioriteret rækkefølge lægge vægt på følgende:
Referenceområde 1: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler levering af SCADA-, UX/HMI- og MES-programmeringsydelser i systemet Wonderware.
Referenceområde 2: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler OPCUA integration mellem SCADA og PLC.
Referenceområde 3: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler levering af testydelser op imod SCADA.
Referenceområde 4: I hvor høj grad referencerne modsvarer og omhandler levering af øvrige ydelser inden for design, dokumentation, funktionsbeskrivelser, versionsstyring, backup, granskning og kvalitetssikring i forbindelse med SCADA.
Der foretages en samlet vurdering af Ansøgers besvarelse, herunder referencernes relevans og antallet af relevante referencer.
Hver reference bør maksimalt fylde, hvad der svarer til 3 normalsider (2.400 typeenheder med mellemrum).
Den maksimale aftalesum i henhold til nærværende aftale udgør kr. 20.000.000,- ekskl. moms.
Det er et krav, at Leverandøren er Wonderware certificeret, samt at Leverandøren stiller med egne udvikler-licenser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af ansøgningen fremsende ”Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument” (herefter ”ESPD”), i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at Ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at Ansøger opfylder eventuelle minimumskrav til egnethed og formåen. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger m.v.
Ansøger skal udfylde ESPD-formularen direkte i udbudsportalen via det afleveringskrav, som er oprettet til udbuddet.
De udelukkelsesgrunde, der finder anvendelse i udbuddet, er de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, der nævnes i Udbudslovens §§ 135, 136 samt 137, nr. 1, 2 og 4.
Det bemærkes, at en Ansøger, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100.000 kr. eller derover.
Ansøgeren skal i ESPDets afsnit IV.B oplyse økonomiske nøgletal for de tre seneste afsluttede og reviderede regnskabsår:
- Årsomsætning
- Egenkapital
- Soliditesgrad.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at få sin ansøgning taget i betragtning:
Økonomisk og finansiel formåen:
- Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår på minimum DKK 20.000.000
- Positiv egenkapital for 2 ud af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
- Soliditetsgrad på minimum 10 % for 2 ud af de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår
Ansøgeren skal i ESPDets afsnit IV.C oplyse sine betydeligste leveringer af tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år.
Referencer, der er påbegyndt for mere end 3 år bagud, men hvor hele eller dele af Ansøgers ydelser er leveret i perioden inden for de seneste 3 år, kan medtages. Referencer, som endnu ikke er afsluttet, beskrives kun for den del af leverancen, som allerede er udført.
Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.
Uanset om Ansøger er én virksomhed, et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen, kan der kun angives det maksimale antal referencer.
Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer, vil der alene blive lagt vægt på de første angivne referencer i ESPDet.
Hver reference bør maksimalt fylde, hvad der svarer til 3 normalsider (2400 type enheder med mellemrum).
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at Leverandøren og eventuelle underentreprenører/underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af
de inden for det pågældende fagområde mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. De nærmere forpligtelser fremgår af udbudsmaterialet, hvor vilkårene indgår som et bilag.
Del IV: Procedure
Rammeaftalen er ikke-eksklusiv.
Del VI: Supplerende oplysninger
Prækvalifikation afholdes elektronisk via Byggeweb. Dette medfører, at ansøgning om prækvalifikation kun kan afleveres via login på Byggeweb Udbud, jf. nærmere herom i udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.
For nærmere oplysninger om krav til prækvalifikationsansøgning og spørgsmål til prækvalifikation, samt aflevering af prækvalifikationsansøgning henvises til udbudsbetingelserne, som er en del af det samlede udbudsmateriale, som er frit tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal/ - Byggewebnummer TN543960A.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Se mere om indgivelse af klager på klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 33326144
Internetadresse: http://www.kfst.dk