Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=306896&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Vindere
Netværksudstyr: Hardware, Service og Beredskab
(27.04.2022)
Conscia Danmark A/S
Kirkebjerg Parkvej 9, 2. sal
2605 Brøndby
Netværksudstyr: Hardware, service og beredskab
Energinet Forretningsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 39314797
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Netværksudstyr: Hardware, service og beredskab
Ordregiver ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe netværksudstyr, service herunder levering af erstatningsudstyr for fejlede netværkskomponenter samt beredskabs- og konsulentkøb relateret til den løbende drift af netværket.
Fredericia
Ordregiver ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale at have mulighed for at anskaffe netværksudstyr med tilhørende software og licenser, service i form af levering af erstatningsudstyr for fejlede netværkskomponenter samt beredskab og konsulentkøb relateret til den løbende drift af netværket. Ordregiver leverer forsyningskritisk infrastruktur til det danske samfund. I den sammenhæng understøtter netværksinfrastrukturen udførelse af opgaver som vanskeligt, hvis ikke umuligt, kan udføres hvis netværksinfrastrukturen er utilgængelig. Udbuddet skal i den forbindelse sikre, at samtlige af de førnævnte leverancer kommer fra én og samme leverandør. Dette med henblik på at sikre ensartet service, høj viden om ordregivers netværksinfrastruktur, samt sammenhængende ansvarsplacering.
Ordregivers nuværende netværk er af mærket Cisco. Med henblik på at sikre en stabil og sikkerhedsmæssig forsvarlig drift skal det tilbudte netværksudstyr være teknisk foreneligt med ordregivers øvrige netværkskomponenter. Tilbehør herunder reservedele, udvidelsesmoduler, licenser og lignende skal således kunne anvendes i ordregivers eksisterende netværk. Udstyret skal ligeledes med henblik på at sikre en sikkerhedsmæssig forsvarlig og effektiv drift kunne integreres i ordregivers eksisterende management og sikkerhedsværktøjer som er baseret på: Cisco ISE, Cisco Prime, Solarwinds Orion.
Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.
Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her – dette dog eksklusiv Evida:
- Fakturering (CVR) Energinet | Energinet: https://energinet.dk/Indkoeb/Om-indkoeb/Fakturering---praktisk-info
2 x 24 måneder.
Hvis mere end 3 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil ordregiver prækvalificere de 3 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4). Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes omfang og formål, særligt vedrørende:
- Leverancer vedr. netværksydelser til samfunds kritisk infrastruktur. Ved samfunds kritisk skal her forstås de sektorer som leverer kritiske ydelser til samfundet herunder energisektoren, IT- og teleområdet, transportsektoren, fødevaresektoren, sundhedssektoren, ministerier, forsvar, politi, finansielle sektor.
- Sammenlignelighed i indhold og omfang/størrelse af leverancerne.
Aftalen indeholder en option på opgradering af service- og beredskabsaftalen til en fulddækningsløsning, karakteriseret ved at ordregiver får direkte adgang til support fra producenten og dennes asset-management løsning.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal bekræfte den økonomiske formåen I ESPD del IV.B »Finansielle nøgletal« med information fra seneste årsregnskab ved ansøgningstidspunktet i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Egenkapital: samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.
2) Soliditetsgrad: (Egenkapital / Samlet balancesum).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3) ”Yderligere oplysninger”. Det er ansøgers ansvar at sikre, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen er opfyldt, når ansøgningen baseres på anden enheds kapacitet eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium).
1) Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal minimum udgøre 25 mio. DKK.
2) Soliditetsgraden fra seneste års regnskab skal minimum være 20 pct.
a) Hvis soliditetsgraden er mellem 15 pct. og 20 pct. kan mindstekravet alternativt opfyldes, hvis egenkapitalen fra seneste årsregnskab minimum udgør 80 mio. DKK.
Ansøger skal i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen” vedlægge de op til 5 betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år. Med udført inden for de sidste tre (3) år menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere, end den dato der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgning. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer der endnu ikke er endeligt færdiggjort kan inddrages i ansøgningen, men det er I givet fald vigtigt at ansøger anfører hvad der er udført for referencen. I det tilfælde at der fx er tale om en rammeaftale, som endnu ikke er udløbet, er det i den forbindelse vigtigt at anføre hvad der konkret er udført på rammeaftalen.
Hver reference bør indeholde:
- En konkret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance vedrørende: Leverancens indhold, herunder om leverancen vedrører en eller flere af følgende områder: Hardware (netværksudstyr), service, beredskab, konsulentbistand.
- Den samlede kontraktsum (hvis muligt)
- Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger
- Dato for igangsættelse og endelig levering (dag, måned, år).
Mangler eller uklarheder i beskrivelsen af ovenstående kan have negativ betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9). Opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders referencer (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.C angives i et separat ESPD for hver af de deltagende enheder.
Referencelisten må ikke overstige de 5 mest sammenlignelige og relevante referencer. Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige 5, når de lægges sammen. Såfremt der inkluderes mere end 5 referencer, vil ordregiver inddrage de 5 seneste referencer regnet fra datoen for endelig levering (referencer der endnu ikke er færdiggjort, vil i så fald ikke blive inkluderet).
Minimum 3 af de indleverede referencer skal vedrøre leveringer indenfor det udbudte område til samfunds kritisk infrastruktur. Ved samfunds kritisk skal her forstås leverancer til energisektoren, IT- og teleområdet, transportsektoren, fødevaresektoren, sundhedssektoren, ministerier, forsvar, politi, finansielle sektor.
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD).
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven) § § 135, stk. 1-3 og 136.
Se venligst afsnit VI.3) ”Yderligere oplysninger” for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket ”Elektronisk adgang til information” i afsnit I.1) i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form.
Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk