Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6aa125a3-cf5c-49e5-9f3b-7b3e17afa0bf/publicMaterial
Udbyder
Aarhus Kommune, Borgmesterens Afdeling
Vindere
Telefoni Hardware
(08.04.2022)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Udbud af telefoni - hardware
Aarhus Kommune, Borgmesterens Afdeling
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Kang Krægpøth
E-mail: kthk@aarhus.dk
Telefon: +45 20533770
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
CVR-nummer: 40844244
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
E-mail: kontakt@affaldvarme.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.affaldvarme.dk/
CVR-nummer: 27776817
Postadresse: Hjulbjergvej 58
By: Højbjerg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8270
Land: Danmark
E-mail: sctolaf@mso.aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://plejehjemmet-sct-olaf.dk/
CVR-nummer: 24196739
Postadresse: Tværgade 5
By: Malling
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8340
Land: Danmark
E-mail: moro@aarhus.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.stenhoejgaard.dagtilbud-aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af telefoni - hardware
Aarhus Kommune udbyder en aftale på telefoni - hardware.
Aftalen omfatter telefoni hardware og tilbehør.
Aftalen løber op til 4 år (2-årig aftale med option på forlængelse af 2 x 12 måneder) og indgås med én leverandør.
Følgende deltager på option og har mulighed for at tilgå aftalen på baggrund af denne udbudsforretning:
— AffaldVarme Aarhus A/S
— Følgende selvejende institutioner: Plejehjemmet Sct. Olaf og Børnehaven Stenhøjgaard.
Aarhus Kommune
Se pkt. II.1.4).
Aftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere om prækvalifikation. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes økonomiske kvalifikationer og referencer vedrørende anskaffelse af telefoner, tilbehør og dertil hørende ydelser, der svarer til den udbudte Kontrakt med hovedvægten på tilbudsgivernes referencer.
Udbuddet indeholder optioner, som er angivet i udbudsmaterialet.
Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af tilbudsgivers indledende tilbud og således ikke optage forhandling med tilbudsgiver. Herudover forbeholder ordregiver sig retten til at tildele kontrakten efter modtagelsen af første reviderede tilbud.
Rammeaftalens maksimale værdi: 75 mio. DKK.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste 3 regnskabsår i ESPD del IV afsnit B:
— Egenkapital
— Omsætning.
Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i under 3 år, udfyldes ESPD del IV afsnit B, nr. 3).
Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, fx ved at fremlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.
En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med separat ESPD fra den/de støttende enhed(er), hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver i hvert af de seneste 3 regnskabsår har haft følgende økonomiske nøgletal:
— Egenkapital på mindst 5 mio. DKK
— Omsætning på mindst 10 mio. DKK.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Egenkapitalen beregnes som tilbudsgiver og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste regnskabsår (Nettoopgørelse).
Undtaget hertil er, hvis tilbudsgiver baserer sig på anden enhed i form af tilbudsgivers moderselskab, da tilbudsgivers egenkapital allerede er en del af moderselskabets regnskabstal. I så tilfælde lægges moderselskabets regnskabstal til grund alene.
Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedens samlede årlige egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Egenkapitalen beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i det seneste regnskabsår (Nettoopgørelse).
Tilbudsgiverne skal i ESPD del IV afsnit C oplyse, om tilbudsgiveren lever op til det mindstekrav som følger nedenfor.
Tilbudsgiver skal beskrive de væsentligste referencer vedrørende kontakter om salg af telefoner, tilbehør og dertil hørende ydelser (f.eks. asset data) indenfor de seneste 3 år.
Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab, en underleverandør eller en anden enhed), uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, fx ved at fremlægge støtteerklæring af disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.
En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD fra den støttende enhed, hvori der meddeles relevante oplysninger for hver af den enheder, som tilbudsgiver baserer sig på.
Når grupper af økonomiske aktører (fx et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen, skal der endvidere, for hver af de deltagende økonomiske aktører, udfyldes et særskilt ESPD.
Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 3 referencer på kontrakter vedrørende salg af telefoner, tilbehør og dertil hørende ydelser. Referencen skal indeholde oplysninger om
— Opgavens art
— Kontraktsum (hvis muligt)
— Tidspunkt for opgavens udførelse
— Hvem arbejdet er udført for.
Ved referencer, der svarer til den udbudte kontrakt, forstås tilsvarende leverancer til kommuner, andre offentlige kunder, samt virksomheder med mere end 500 ansatte (opgjort som årlige gennemsnitlige antal beskæftigede), som omfatter:
— Leverance af produkter og ydelser, der i videst muligt omfang svarer til udbudte i nærværende udbud.
— Ansøger kan med fordel anføre i hvor høj grad referencerne omfatter det udbudte i nærværende udbud.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbudsprocessen er udelukket, hvis en af følgende friville udelukkelsesgrunde er til stede i ESPD del III afsnit C:
— Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis tilbudsgivers aktiviteter administreres af en kurator eller af retten, hvis tilbudsgiver er under tvangsakkord, hvis tilbudsgivers erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiver er hjemhørende.
— Ordregiver har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning.
— Ordregiver kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 5. oktober 2010 om Klagenævnet for Udbud.
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk