Fakta om udbudet
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
(19.07.2016)
Falck Ekdahl
København
(19.07.2016)
COWI A/S
Kongens Lyngby
(19.07.2016)
Tolstrup & Hvilsted
Frederiksberg
(19.07.2016)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerskab
København
VD.R002. Rammeaftale om udbudsrådgivning indenfor it.
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: Katrine Søborg Høyer
1022 København
DANMARK
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: vd-udb@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://vejdirektoratet.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://vejdirektoratet.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Andet: anlæg og drift af statsvejnettet
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 11: Managementkonsulentvirksomhed [6] og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hele Danmark.
NUTS-kode DK0
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 4 000 000 og 10 000 000 DKK
Denne rammeaftale omfatter udbudsrådgivning i forbindelse med udbud af it-kontrakter. Typiske opgaver vil være udbud af tjenesteydelser indenfor it samt bistand til afdelingen for Udbud og Leverandørstyring, herunder:
— Udbud af tjenesteydelser og varekøb, som kræver teknisk viden på generalistniveau samt erfaring med it-udbud, herunder udbud inden for it-udvikling (både teknisk faglige systemer og administration), it-projektledelse, it-infrastruktur anskaffelser og etablering samt it-systemanskaffelser.
— Udarbejdelse af udbudsstrategi, herunder rådgivning om kontraktform, udbudsform, tildelingskriterier.
— Rådgivning om udbudslovgivning, gældende regelsæt mv.
— Udarbejdelse af udbudsmateriale, herunder bestemmelser om udbud og tilbud, tilbudsliste, udkast til kontrakt, udbudsbekendtgørelse, dialog med »brugerne« i VD samt udarbejdelse af tekniske specifikationer.
— Udarbejdelse af overslag over opgaven, som udbydes.
— Kvalitetssikring af udbudsmateriale, udarbejdet af VD eller andre rådgivere.
— Gennemgang af prækvalifikationsansøgninger.
— Evaluering af tilbud, herunder funktion som sekretær/facilitator for evalueringsgruppen.
— Bistand i kontraheringsfasen.
— Eventuelt paradigmeudvikling til brug for it-udbud.
Grænseflader til Vejdirektoratets andre rammeaftaler er beskrevet i udbudsmaterialet (rammeaftalen afsnit 1.2).
79418000, 79140000, 72222300
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 4 000 000 og 10 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
— Ordregiver forbeholder sig ret til at kræve, at vindende tilbudsgivere fremlægger serviceattest fra Erhvervsstyrelsen eller tilsvarende dokumentation, jf. artikel 45, stk. 3 i udbudsdirektivet.
Til dokumentation af den tekniske formåen skal tilbuddet indeholde følgende:
— Referenceliste med opgaver indenfor de sidste 3 år, som dækker de emner, der er anført under mindstekrav.
Referencer bør omfatte oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kort beskrivelse af opgaven, herunder oplysninger om de konkrete ydelser, der er leveret, oplysning om opgavens størrelse i DKK, ekskl. moms, og periode for opgavens gennemførelse.
Vejdirektoratet forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer direkte.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav. Indenfor de sidste 3 år skal tilbudsgivers referencer dokumentere:
— Erfaring med fastlæggelse af kontraktform, udbudsform, tildelingskriterier og strategi for udbud ved udbud af it-opgaver.
— Erfaring med udarbejdelse af udbudsmateriale ved udbud af 1 eller flere af følgende typer udbud: It-udvikling, it-projektledelse, it-infrastruktur anskaffelser og etablering eller it-systemanskaffelser (ved udbudsmateriale forstås bestemmelser om udbud og tilbud, kontraktuelle bestemmelser, kravspecifikationer, tilbudslister, udbudsbekendtgørelse).
— Erfaring med gennemgang af prækvalifikationsansøgninger og udarbejdelse af indstilling til prækvalifikation ved udbud af it-opgaver.
— Erfaring med evaluering af tilbud på it-opgaver, hvor tildelingskriteriet har været økonomisk mest fordelagtige tilbud.
— Erfaring med at fungere som sekretær/facilitator for evalueringsgruppe/bedømmelsesudvalg.
Del IV: Procedure
Andet: Bilag til tilbud på dansk og engelsk accepteres.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk. 1.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk