Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=306397&B=KRFO
Udbyder
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Vindere
Genudbud af indkøb af GPS og overvågning til biler
(11.10.2021)
GSGroup DK Aps
Høgevej 19
6705 Esbjerg Ø
Genudbud af indkøb af GPS og overvågning til biler
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 53383211
Postadresse: Strandgade 100
By: København K
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1401
Land: Danmark
Kontaktperson: Erik Nørgaard Jensen
E-mail: eriknorgaard.jensen@krfo.dk
Telefon: +45 72554315
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kriminalforsorgen.dk
Del II: Genstand
Genudbud af indkøb af GPS og overvågning til biler
Kriminalforsorgen opererer på nuværende 480 biler på deres institutioner i hele landet, undtagen Færøerne og Grønland. Bilerne bruges til transport af arrestanter & indsatte, personalets kørsel mellem institutioner, samt kørsel fra institutioner til forskellige steder og formål. Der vil være tale om leje/abonnement af udstyret, samt installation af både GPS og Log in-enhed i bilerne. I forbindelse med Log-in enheden skal det nævnes at kriminalforsorgens medarbejdere bruger et Id-kort med en Myfare chip. Dette skal bruges i forbindelse med log-in bilerne spænder fra Up, Golf over Touran til Caravelle, samt transporter og crafter. Derudover en mindre gruppe ældre biler af andet mærke. Ordregiver ønsker GPS overvågning af hele bilparken. Der ud over skal tilbudsgiver også være opmærksom på at aftalen omfatter en databehandleraftale. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen, minimums- og evalueringskrav henvises til bilag 1 – kravspecifikationen.
Nærværende udbudsbetingelser med tilhørende bilag beskriver de nærmere detaljer for aftalens genstand. Kriminalforsorgen opererer på nuværende 480 biler på deres institutioner i hele landet, undtagen Færøerne og Grønland. Bilerne bruges til transport af arrestanter & indsatte, personalets kørsel mellem institutioner, samt kørsel fra institutioner til forskellige steder og formål. Der vil være tale om leje/abonnement af udstyret, samt installation af både GPS og Log in-enhed i bilerne. I forbindelse med Log-in enheden skal det nævnes at kriminalforsorgens medarbejdere bruger et Id-kort med en Myfare chip. Dette skal bruges i forbindelse med log-in bilerne spænder fra Up, Golf over Touran til Caravelle, samt transporter og crafter. Derudover en mindre gruppe ældre biler af andet mærke. Ordregiver ønsker GPS overvågning af hele bilparken. Ud over geografisk overvågning ønsker Kriminalforsorgen at bruge GPS som en elektronisk kørebog, med angivelse af føreren. Derudover, hvis muligt, også som overvågning af bilens stand og tekniske oplysninger. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at der på grund af gældende udbudsregler, tiltag fra den til enhver tid siddende regering (el-biler i 2030), samt SKI aftaler, i fremtiden kan findes andre mærker end Skandinavisk Motor Company. Der ud over skal tilbudsgiver også være opmærksom på at aftalen omfatter en databehandleraftale. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen, minimums- og evalueringskrav henvises til bilag 1 – kravspecifikationen.
2 x 12 måneder.
Aftalen indeholder en databehandlerkontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen.
- Egenkapital
- Soliditetsgrad.
- Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig, positiv egenkapital beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgiver skal kunne dokumentere, at virksomheden har en gennemsnitlig soliditetsgrad større end 10 % beregnet på baggrund af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Soliditeten udregnes efter følgende formel:
- Egenkapital / Samlede aktiver * 100.
- Referencer
- Tekniske eller tekniske organer.
- Referenceliste med angivelse af mindst 2 referencer af sammenlignelig karakter med beskrivelse af opgaverne og de leverede services, kontraktsum og aftaleperiode i de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at indhente kontaktoplysninger for den konkrete reference, såfremt ordregiver finder det nødvendigt at kontakte referencen.
- Mindstekrav: Med sammenlignelig karakter menes installation hos en kunde i minimum 100 biler/enheder, samt webportal til overvågning.
- Teknikere eller tekniske organer tilbudsgiveren disponerer over til udførsel af arbejdet.
- Mindstekrav: Tilbudsgiver skal dokumentere at tilbudsgiver råder over kundeservice og teknikere til installation.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2027
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
By: Viborg
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk