Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Kontrakt om fagsystem til sundhedsplejen (elektronisk børnejournal)
(13.04.2022)
NOVAX A/S
Bremårevej 9
8520 Lystrup
Udbud af fagsystem til sundhedsplejen (elektronisk børnejournal)
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter M. Wilhjelm
E-mail: dn6x@kk.dk
Telefon: +45 33663366
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/159314882.aspx
Del II: Genstand
Udbud af fagsystem til sundhedsplejen (elektronisk børnejournal)
Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på et standard fagsystem (elektronisk børnejournal), der er udviklet specifikt til og understøtter de fagspecifikke opgaver i den kommunale sundhedspleje, herunder sundhedsplejens ydelser og faglige registreringer med barnet i centrum. Tilbuddet skal omfatte etablering, vedligeholdelse, uddannelse, drift, teknisk support samt anvendelsessupport.
Børne- og Ungdomsforvaltningen og Sundhedsplejen i Københavns Kommune (herefter: KK) ønsker et standard fagsystem (elektronisk børnejournal) som er intuitivt og smidigt i dagligt brug, nemt at tilpasse til den enkelte bruger og har en base der understøtter et stabilt driftsmiljø uafhængigt af sundhedsplejerskens fysiske placering eller elektronisk device. Systemet skal have barnet i centrum, tage udgangspunkt i barnets/familiens ressourcer og styrker, og være tilpasset sundhedsplejens arbejdsområder. Systemet skal samtidig understøtte, at de konkrete ydelser er dynamiske og udvikler sig løbende, ligesom sundhedsplejens organisatoriske rammer ligeledes er dynamiske. Systemet skal i meget høj grad understøtte arbejdsgange med fokus på mindre tidskrævende dokumentation, både hvad angår overordnede arbejdsgange og konkrete registreringer. Antallet af børn og enheder taget i betragtning, er det vigtigt at systemet smidigt kan understøtte enkel håndtering af disse, både for den enkelte sundhedsplejersker og for systemadministrator. Anvendelsen af systemet skal understøttes af en faglig kompetent og proaktiv supportorganisation, der aktivt indgår i fejlsøgning og -rettelse, og som anvender systematisk sagshåndtering der muliggør dokumentation og rapportering til centrale driftsmedarbejdere i Københavns Kommunes. Systemet har kritisk betydning for Børne- og Ungdomsforvaltningen (herefter: BUF) og derfor er en fastlagt beredskabsplan med processer for alarmering af driftsforstyrrelser efter fastlagt kategorisering efter alvorlighedsgrad af høj betydning.
Der efterspørges et standardsystem og fokus for anskaffelsen er:
— Et system, som er designet til sundhedsplejen, dvs. tager udgangspunkt i sundhedsplejens fagterminologi og understøtter de centrale faglige behov.
— Driftsstabilitet i en kompleks anvendelseskontekst: hjemmebesøg, på skolen, på kontoret, undervejs mellem lokationer og i samspil med forskellige typer af hardware og software.
— Leverandør med professionel systemgovernance, f.eks. med hensyn til opdateringer og fejlhåndtering og driftsrapporter af driftsforstyrrelser.
— Brugervenlig support med indsigt i brugernes dagligdag og villighed til løsningsorienteret samarbejde.
— Levering af uddannelse af systemets brugere, løbende opdatering af brugervejledninger, der følger systemændringer og opkvalificering af superbrugere ved større opdateringer.
— Leverandør indstillet på de særlige forhold, som gælder for Københavns Kommune sammenlignet med mindre kommuner: Organisatorisk, it-strukturmæssigt og i størrelse både hvad angår antal brugere og antal børn og familier. BUF forventer et konstruktivt samarbejde i forhold til at få leveret en løsning, som fra starten opfylder disse betingelser.
— Mulighed for at journalens grundstruktur kan tilpasses til Københavns Kommunes sundhedsplejes ydelsesprofil og særlige indsatser og udviklingen heri, samt sundhedsplejens organisatoriske setup.
— Et system der med integrationer muliggør et smidigt samarbejde med andre aktører, herunder kommunikation med sundhedssektoren via MedCom standarder samt kommunikation med borgere.
— Et system, hvor det er lige så enkelt at få data ud som ind, og som giver god mulighed for at afrapportere omkring sundhedstilstanden for de københavnske borgere, samt sundhedsplejens ydelser.
— En leverandør der er indstillet på at arbejde innovativt, proaktivt og brugercenteret for løbende at sikre et opdateret og tidssvarende system, hvad angår generel systemudvikling og brugervenlighed samt organisatoriske, tekniske og lovmæssige ændringer, der vedrører KK og sundhedsplejen specifikt.
— Et system der løbende opdateres i takt med nye vejledninger og lovgivning, samt nye faglige standarder.
Såfremt kunden ønsker at forlænge kontrakten, kan kontrakten ved kundens skriftlige påkrav herom forlænges med 3 x 12 måneder, med 12 måneder ad gangen. Kundens påkrav om forlængelse af kontrakten skal være leverandøren i hænde senest 30 dage før kontrakten udløber.
Er der flere end tre (3) ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og som opfylder minimumskravene til egnethed, vil ordregiver ved udvælgelsen af de tre (3) ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud, lægge vægt på mest relevante referencer ud fra nedenstående betragtninger:
A. Referencer, der i højest mulig grad svarer til kontraktens genstand som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3
B. I hvor høj grad de konkrete referencekunder har en størrelse og kompleksitet svarende til ordregivers
C. Følgende momenter vil ligeledes blive tillagt vægt ved vurderingen af referencernes relevans:
a) Kontraktsum, idet høj kontraktsum vægter højere.
b) At referencekunder er kommuner eller andre offentlige myndigheder.
1) Optioner om uddannelse:
a) Slutbrugeruddannelse
b) Superbrugeruddannelse
c) Systemadministratoruddannelse
d) Uddannelse i statistik- og dataudtræk.
2) Option om ekstern drift af systemet, herunder bl.a.:
a) Forøgelse af kapacitet
i) med disk/storage
ii) med RAM
iii) med CPU
iv) med ekstra virtuel server
v) med ekstra fysisk server.
3) Option om produktion af arkiveringsversion
4) Optioner om tilkøb af yderligere brugerlicenser:
a) Bestilling af 5 yderligere brugerlicenser til systemet uden statistikmodul
b) Bestilling af 10 yderligere brugerlicenser til systemet uden statistikmodul
c) Bestilling af 1 yderligere brugerlicens til statistikmodulet.
For uddybende information henvises der til bilag 2, pkt. 9, samt bilag 3 i udbudsmaterialet.
Ordregiver vil prækvalificere tre (3) ansøgere, der inviteres til at afgive indledende tilbud. Modtager ordregiver færre ansøgninger, kan ordregiver opfordre den eller de ansøgere der opfylder de fastsatte krav til egnethed, til at afgive indledende tilbud. Er der flere end tre (3) ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder minimumskravene til egnethed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
— Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige omsætning i de 3 senest afsluttede regnskabsår, eller tilbudsgivers omsætning i det senest afsluttede regnskabsår skal udgøre minimum 7 mio. DKK (ekskl. moms).
Udvælgelse sker på grundlag af de objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere, som anført under II.2.9).
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
— Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 2 leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende kontrakt har tidligere været bekendtgjort i EU-tidende under bekendtgørelsesnummer 2020/S 194-468565. Dette udbud blev annulleret af ordregiver.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk