Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune
Markedsdialog vedrørende udbud af kontrakt om levering af system til håndtering af mellemkommunal refusion
Københavns Kommune
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter M. Wilhjelm
E-mail: dn6x@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/159249966.aspx
Del II: Genstand
Markedsdialog vedrørende udbud af kontrakt om levering af system til håndtering af mellemkommunal refusion
Definition af mellemkommunal refusion:
Mellemkommunal refusion tager udgangspunkt i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område § 9 – 9C. Hovedreglen er, at når tidligere kommune eller anden offentlig myndighed har medvirket til borgers ophold på en institution efter serviceloven eller almenbolig-lovens § 115 + § 105, f.eks. botilbud, forsorgshjem, krisecentre, plejecentre, ældre- og handicapboliger, samt ved anbringelse af børn og unge, så er borgeren mellemkommunal, og den tidligere kommune skal afholde udgifterne til borgeren. En anden offentlig myndighed er eksempelvis domstolene og sygehusvæsnet.
Udgifter omfattet af mellemkommunal refusion er, hjælp og ydelser bevilliget efter serviceloven; aktivloven; beskæftigelsesindsatsloven; boligstøtteloven; førtidspensionsloven samt udgifter til folkeskole, daginstitution, særligt tilrettelagt undervisning (STU), specialundervisning af voksne m.m.
Ønsker til IT-løsning:
Med udgangspunkt i ovenstående definition af mellemkommunal refusion, ønskes it-understøttelse til at identificere borgere og sager, der arbejdes med på følgeområderne inden for mellemkommunal refusion. Formålet med løsningen er, at den kan understøtte, at der sker en effektiv og korrekt håndtering af området og sikre, at kommunen fremadrettet får hjemtaget alle berettigede indtægter.
Processen omhandler identifikation af mellemkommunale borgere, opkrævning af andre kommuner samt kontrol, indberetning og sletning af kommunale forhold. Processen vedrører kun borgere, som opholder sig på institutioner og den omhandler ikke ydelser der ligger udenfor rets-sikkerhedslovens § 9.
Løsningen skal understøtte sagsbehandlingen, men er ikke tænkt som et fuldt fagsystem. Det forventes som minimum, at IT-løsningen kan:
— Danne grundlag for fakturering (udsendelse af fakturaer), så Københavns Kommune kan modtages indtægter fra andre kommuner.
— Danne grundlag for at indberette Københavns Kommune som betalingskommune og slette andre kommuner, hvor det er relevant.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger