Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vindere
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
(25.06.2021)
Asger G. Jørgensen A/S
Stationsvej 3
4295 Stenlille
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
(25.06.2021)
Stæhr Marine Engineering A/S
Havnepladsen 12
9900 Frederikshavn
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Emil Haun Hansen
E-mail: ehha@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) indgik i 2017 efter gennemførelse af et udbud 4 rammeaftaler om el-arbejder og smedearbejder på Forsvarets skibe;
- 2 rammeaftaler angående el-arbejder, der er geografisk opdelt til udførelse i henholdsvis Vestdanmark og Østdanmark, og
- 2 rammeaftaler angående smedearbejder, der ligeledes er geografisk opdelt til udførelse i henholdsvis Vestdanmark og Østdanmark.
FMI har behov for at forlænge hver af de 4 rammeaftaler med 12 måneder, jf. beskrivelsen i pkt. IV.1.1).
FMI har indrykket en særskilt bekendtgørelse om frivillig forudgående gennemsigtighed for hver rammeaftale. Denne bekendtgørelse angår forlængelsen af rammeaftalen om smedearbejder til udførelse i Vestdanmark (Smedearbejder Vest), som ved parallelle delrammeaftaler er indgået med følgende 2 leverandører: Asger G. Jørgensen A/S og Stæhr Marine Engineering A/S.
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
Se punkt II.1.4).
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
FMI påtænker at forlænge smedearbejder Vest-rammeaftalen med 12 måneder. Dette skyldes, at genudbuddet af rammeaftalen er forsinket, og at de arbejder, som FMI anskaffer via rammeaftalen, er stærkt bidragende til at holde Søværnets skibe på det krævede funktionsniveau i forhold til de opgaver, som skibene skal løse. Det er FMIs vurdering, at denne forlængelse af løbetiden ikke udgør en ændring af et grundlæggende element i rammeaftalen, og ændringen derfor kan foretages inden for den afholdte udbudsproces og de udbudsretlige rammer for ændringer af kontrakter.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
Postadresse: Stationsvej 3
By: Stenlille
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4295
Land: Danmark
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Rammeaftale om smedearbejder på Forsvarets skibe (Vestdanmark)
Postadresse: Havnepladsen 12
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 9900
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at forlænge smedearbejder Vest-rammeaftalen og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Aftale om forlængelse af rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3).
Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er den anslåede samlede værdi af forlængelsen af smedearbejder Vest-rammeaftalen, som udgøres af de 2 underliggende parallelle aftaler.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk