23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 114-299647
Offentliggjort
15.06.2021
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

Indkøb af automatiseret indstøbningssystem Tissue-Tek AutoTEC a120

(15.06.2021)
Sakura Finetek Danmark ApS
Vibeholms allé 15
2605 Brøndby

Indkøb af automatisk vævsindstøbningsmaskine - Tissue-Tek AutoTEC a120

(03.08.2021)
Sakura Finetek Denmark
2605 Brøndby

Indkøb af automatisk vævsindstøbningsmaskine - Tissue-Tek AutoTEC a120


Region Sjælland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Michele Sandersen
E-mail: msan@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af automatisk vævsindstøbningsmaskine - Tissue-Tek AutoTEC a120

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Indkøb af 1 stk. Tissue-Tek AutoTEC a120 indstøbningsudstyr inkl. apparaturafhængige forbrugsvarer og service udstyrets i levetid. Udstyret skal anvendes til indstøbning af vævsstykker i paraffin, således der kan fremstilles et præparat til mikroskopi.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 9 700 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter anskaffelse af 1 stk. automatiserede indstøbningssystem Tissue-Tek AutoTEC a120 inkl. apparaturafhængige forbrugsvarer og service i udstyrets levetid.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Patologiafdeling i Region Sjælland ønsker at anskaffe et automatiseret indstøbningsudstyr, inklusiv service og apparaturafhængige forbrugsvarer..

Der ønskes et fuldautomatiseret system med en kapacitet på minimum 700 til 900 indstøbninger pr. dag, der kan imødekomme patologisk afdelings behov for at minimere/eliminere ensidig og rutinemæssige arbejdsgange. Implementering af automatiseringen vil medføre et bedre fysisk arbejdsmiljø og tillige minimere risikoen for at der bliver begået menneskelige fejl i produktionen.

Der findes ifølge Region Sjællands patologiske afdeling ikke andre aktører på markedet, som har en fuldautomatiseret indstøbningsmaskine med samme specifikationer kommercielt tilgængeligt pr. dags dato.

Det er derfor ordregivers opfattelse at Tissue-Tek AutoTEC a120 fra leverandør Sakura Finetek Denmark ApS er det eneste apparatur, der tillader fuldautomatisk indstøbning med kontinuert loadning og throughput på op til 120 kassetter i timen, samtidigt med at vævets orientering og integritet, sikres gennem processen og med aflæsning af kassetternes stregkode.

Ordregiver agter grundet ovenstående derfor at indgå kontrakt med Sakura Finetek Denmark ApS om levering af 1. stk. automatisk indstøbningsmaskine Tissue-Tek AutoTEC a120 inklusiv service og apparaturafhængige forbrugsvarer, da anskaffelsen er omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. udbudslovens § 80, Stk. 3, nr. 2, idet kontrakten af tekniske grunde kun kan overdrages til én bestemt økonomisk aktør.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Indkøb af automatiseret indstøbningssystem Tissue-Tek AutoTEC a120

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
10/06/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Sakura Finetek Danmark ApS
CVR-nummer: 29599823
Postadresse: Vibeholms allé 15
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Internetadresse: www.sakura.eu
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 9 700 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-Tidende, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2. For klagefrister i øvrigt kan der henvises til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for en ordregivers beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/06/2021

Send til en kollega

0.156