23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 189-342305
Offentliggjort
30.09.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
27.10.2015 Kl. 12:00

Addresse
www.byggeweb.dk

Udbyder

Hjørring Kommune

Leverance af scenelys (stage lighting)


Hjørring Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Hjørring Kommune
Springvandspladsen
Att: Lykke Møller
9800 Hjørring
DANMARK
Telefon: +45 41223218
Mailadresse: lykke.moeller@hjoerring.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.hjoerring.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.byggeweb.dk

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.byggeweb.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Prækvalifikation — Leverance af scenelys (stage lighting).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Asylgade 6, 9800 Hjørring, Danmark.

NUTS-kode DK050

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
»Vendsyssel Teateroplevelseshus — udbud af Scenelys« samler de specialiserede arbejde og leverancer omkring Scenelys til teateret.
Udbuddet indeholder i hovedtræk følgende elementer:
— Infrastruktur og kabling for leverancen
— Synkronisering
— Scenelys.
Den leverandør der efterfølgende får tildelt kontrakten, indgår i et samarbejde med bygherren og totalrådgiveren omkring projekteringen af egne leverancer, samt samarbejde med el-entreprenører m.m. om samlet integrering i bygningen.
Projektering og planlægning: Januar-marts 2016.
Levering: Maj-oktober 2016.

Ansøgning om deltagelse skal ske via www.byggeweb.dk

Tilbudsgiver skal oprettes ved login og kan derefter
finde materialet på følgende TN nummer: TN 206197.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31500000, 31520000, 31530000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 2 000 000 og 3 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der vil være mulighed for at tilbyde optioner på bl.a.
— Intelligent lys
— Tilkøb.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en person (befuldmægtiget), som Hjørring Kommune med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftaler med.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Kontraktopstart er betinget af, at tilbudsgiver forud for kontraktopstarten kan dokumentere, at tilbudsgiver fortsat har den tilstrækkelige økonomiske formåen til at løfte den udbudte kontrakt. Nærmere krav til dokumentation fremgår af udbudsmaterialet.
Den vindende tilbudsgiver skal fremsende en Tro og love erklæring forud for kontraktunderskrivelsen.
Tilbudsgiveren skal påtage sig sociale klausuler vedr. løn- og arbejdsvilkår.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a. Firmanavn, adresse og CVR-nr. og telefonnummer, e-mailadresse samt kontaktperson hos ansøger.
b. Beskrivelse af eventuelle underleverandører.

c. Tro og love-erklæring vedrørende ubetalt gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. maj 1997. Formular fremgår af www.byggeweb.dk, sag TN652198.

d. Såfremt ansøgningen indleveres af en konsortium, skal ansøgningen indeholde en erklæring om direkte, ubegrænset og solidarisk hæftelse mellem alle deltagere i konsortiet samt bemyndigelse til en deltager i konsortiet til ubegrænset at kunne forpligte de øvrige medlemmer af konsortiet ved sin underskrift. Desuden skal ansøgningen vedlægges de i udbudsbekendtgørelsens Personlige forhold, Økonomisk kapacitet og Teknisk kapacitet krævede oplysninger for samtlige deltagere i konsortiet.
Vedlægges de pågældende oplysninger ikke eller ikke fuldt ud for en konsortiedeltagers vedkommende, vil ansøgningen ikke blive betragtet som u konditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysningerne kan have indflydelse på prækvalifikationsvurderingen.
e. I det omfang ansøgeren ønsker, at der skal lægges vægt på underleverandørers økonomiske eller tekniske kapacitet ved prækvalifikationsvurderingen, skal ansøgningen vedlægges en erklæring om, at underleverandøren stiller sine økonomiske eller tekniske kompetencer til rådighed for ansøgeren i forbindelse med projektets udførelse.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: a. Revideret og godkendt årsregnskab for seneste regnskabsår.
b. Erklæring om i hvilket omfang der siden seneste regnskabsår er indtrådt væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation. Erklæringen gives af bank, revisor, virksomhedens administrerende direktør eller økonomichef under strafansvar efter Straffelovens § 163.
Erklæringen udstedes til dette udbud og skal derfor være dateret efter datoen for udbuddets offentliggørelse.
Erklæringen skal udtale sig om ansøgers økonomiske situation i perioden fra senest godkendte regnskabsår og indtil erklæringen udstedes.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
a. Beskrivelse af ansøgers referencer fra tilsvarende eller lignende opgaver. Beskrivelsen bør angive opgavens størrelse. Beskrivelse af ansøgers egne ydelser samt udførelsesperiode (status).
b. Fremhævelse af 3 udvalgte projekter fra referencelisten, som i kompleksitet og funktionalitet har været af tilsvarende eller lignende karakter. De 3 fremhævede projekter kan med fordel beskrives uddybende og kan vedlægges bygherreudtalelser.
Projekterne skal være beliggende i Skandinavien.
Den uddybende beskrivelse (de fremhævede projekter) forventes sammen med referencerne at synliggøre ansøgers relevante kompetencer og erfaringer inden for de udbudt arbejder. Hjørring Kommune forbeholder sig ret til kontrol af oplysningerne og til at kontakte angivne referencer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindsteantal 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Tilbudsgiverne vil blive udvalgt blandt de ansøgere, der utvivlsomt har en tilstrækkelig økonomisk og teknisk kapacitet til at kunne gennemføre den udbudte leverance. Udvælgelsen af tilbudsgiverne vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgerens økonomiske kapacitet vurderet på baggrund af de i pkt. III.2.2) anførte oplysninger og ansøgerens tekniske kompetencer vurderet på baggrund af de i pkt. III.2.3) anførte oplysninger med hovedvægten på de 3 udvalgte (fremhævede) projekter fra referencelisten.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk/

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til ansøgerne. Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes for dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klager indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25.9.2015

Send til en kollega

0.032