Fakta om udbudet
Udbyder
Region Hovedstaden
Vindere
(07.06.2021)
Thermo Electron A/S
Stamholmen 193
2650 Hvidovre
TSQ Altis massespektrometri
Region Hovedstaden
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Tanja Svensson
E-mail: tanja.beena.svensson@regionh.dk
Telefon: +45 21140389
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Del II: Genstand
TSQ Altis massespektrometri
Klinisk biokemisk afdeling på Amager og Hvidovre hospital ønsker anskaffelse af udstyr til analysering af højt specialiserede analyser af især hormoner, vitaminer og lægemidler, der skal analyseres på TSQ Altis (massespektrometri). Der er omkring 8 000 metanefrin analyser årligt. Disse analyser anvendes i kræftpakke forløb og kræver en hurtig svartid. Anskaffelsen vil give os mere sikker drift med kortere svartider.
Klinisk biokemisk afdeling på Amager og Hvidovre hospital ønsker anskaffelse af udstyr til analysering af højt specialiserede analyser af især hormoner, vitaminer og lægemidler, der skal analyseres på TSQ Altis (massespektrometri). Der er omkring 8 000 metanefrin analyser årligt. Disse analyser anvendes i kræftpakke forløb og kræver en hurtig svartid.
Anskaffelsen vil give os mere sikker drift med kortere svartider. Udstyret vil give os mulighed for at sætte flere analyser op som efterspørges af de kliniske afdelinger. Analyse af Azathioprin metabolitter efterspørges af gastroenheden og analyse af antibiotika efterspørges af infektionsmedicinsk og mikrobiologisk afdeling.
Vi har behov for et udstyr som har samme sensitivitet som vores eksisterende udstyr, men som er mere drift egnet og mindre vedligeholdelseskrævende. Derfor ønsker vi et triple-quad massespektrometer.
Der er behov for at Thermo leverer udstyret, da vores lab allerede anvender Thermo-udstyr. Skift til en anden leverandør vil medføre en hel del ekstraarbejde i form af ny software skal installeres, hvilket måske kræver udvikling og tilkøb af nye LABKA-drivere samt ny tilgang til teknologien, dette tilsammen vil medfører økonomisk konsekvenser, da nye løsninger er dyre at anskaffe samt at supporterer. Derfor er det vigtigt at minimere kompleksiteten i den samlede teknologi og IT-platform på klinisk biokemisk afdelings laboratorie. Dette opnår vi bedst ved at bestræbe os på at standardisere arbejdsgange og rutiner, samt ved at minimere diversiteten i det udstyr og den software bioanalytikerne skal benytte.
Så med henblik på at minimere den samlede kompleksitet i laboratoriet på klinisk biokemisk afdeling ønsker vi at det nyanskaffede udstyr skal være 100 % kompatibelt med det eksisterende udstyr og systemer.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Ordregiver mener at indkøb af udstyr, der på grund af forskel i teknisk beskaffenhed vil medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse og at et leverandørskifte vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger for ordregiver, hvorfor vi agter at anskaffe udstyret med henvisning til udbudslovens § 81 stk.2.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Stamholmen 193
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2650
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Ordregiver påregner tidligst at indgå kontrakt med den i pkt. V.2.3) nævnte leverandør efter 10 kalender dage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1.
Klage over ordregivers valg af procedure mv. kan indgives til Klagenævnet. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
Nærværende bekendtgørelse følges op af bekendtgørelse om indgået kontrakt. Klage herover skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse om indgået kontrakt er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk