23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 187-338970
Offentliggjort
28.09.2015
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Syddansk Sundhedsinnovation

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Syddansk Sundhedsinnovation

Vejledende forhåndsmeddelelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Syddansk Sundhedsinnovation
Forskerparken 10 H
Att: Katrine Vedel
5230 Odense M
DANMARK
Telefon: +45 21595358
Mailadresse: katrine.vedel@rsyd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionsyddanmark.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II.B: Kontraktens genstand (Varer eller tjenesteydelser)

II.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
OPI-projektet Den Digitale Landevej.
II.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK03

II.3) Oplysninger om rammeaftale
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale: nej
II.4) Kort beskrivelse af arten og mængden eller værdien af varerne eller tjenesteydelserne:
»Den Digitale Landevej« (DDL) er et tværsektorielt projekt i samarbejde med Esbjerg Kommune, Vejen Kommune, Aabenraa Kommune, Varde Kommune, Odense Kommune, Sygehus Lillebælt (SLB), Sygehus Sønderjylland (SHS), Sydvestjysk Sygehus (SVS), Odense Universitetshospital (OUH), Psykiatrien, Region Syddanmark og den private part Next Step Citizen.
Projektet har til formål at skabe en tværsektoriel digital infrastruktur, der gør det muligt for alle borgere i alle hjørner af regionen at udnytte og få gavn af digitale borgerløsninger.
Projektet udføres som et OPI projekt og har til formål at udarbejde og teste specifikationer for en infrastruktur til understøttelse af digitale borgerløsninger. I regi af projektet, defineres, beskrives og testes en række komponenter, som hver især vil kunne understøtte digitale borgerløsninger. Resultatet af projektet bliver et sæt af specifikationer, som kan bruges som grundlag for udbudsmateriale samt en business case, som kan danne grundlag for en beslutning om et evt. udbud.
De komponenter der pt. er identificerede er en sikkerhedskomponent (f.eks. standarder, autentifikation på tværs af organisationer), data komponent (deling af data på tværs, reference arkitektur), logistik komponent (håndtering af logistik på tværs af sektorer, lagerstyring, udbringning), et stamkort (hvilket udstyr findes allerede på borgerens adresse, er der internet, hvilken manchet str. Bruger borgeren til blodtryksmåler), en service desk til borgeren (jeg har glemt mit kodeord, hvordan logger jeg ind?, hvordan ringer jeg op til video?) og en opfølgningskomponent (hvor tit benyttes måleudstyr? er borgerne tilbøjelige til at måle sig selv oftere de dage hvor de også har videokonference med en sundhedsfaglig medarbejder? foretager de færre målinger de dage hvor det ikke er tilfældet?).
Projektet startede i august 2014 og løber frem til og med marts 2016. Projektet er pt. I afprøvningsfasen og for at kvalificere det materiale der allerede er udarbejdet samt for at sikre et reelt grundlag for tilbud fra flere leverandører inviteres til teknisk dialog om DDL-komponenterne som de ser ud nu.
Den tekniske dialog vil foregå på dansk og forventes at finde sted d.27/10, kl.13.00-15:30 i Syddansk Sundhedsinnovations lokaler i Forskerparken 10 (bygning G) i Odense.

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.6) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne
II.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.8) Yderligere oplysninger:

Anmodning om deltagelse i den tekniske dialog skal ske til Lene Hindsgaul på lene.hindsgaul@rsyd.dk Venligst mærk anmodningen »Teknisk dialog ifm. OPI projektet Den Digitale Landevej«.

Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse er den 14.10.2015.
Virksomheder, der ønsker at deltage i den tekniske dialog, vil ca. den 19.10.2015 modtage en dagsorden for de emner, projektets parter ønsker belyst.
Der vil under den tekniske dialog den 27.10.2015 være repræsentanter til stede fra regionens IT afdeling, Regionernes IT-arkitekturråd, kommunale repræsentanter og projektets parter.
Målgruppen for dette møde er dels virksomheder som overvejer at give tilbud på 1 eller flere komponenter i forbindelse med et evt. kommende udbud og dels virksomheder som i dag driver telemedicinske løsninger, som på sigt vil skulle køre »på landevejen«.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) Oplysning om reserverede kontrakter

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Oplysninger om den generelle lovramme
VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.9.2015

Send til en kollega

0.047