Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=301741&B=KFST
Udbyder
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Vindere
Vedligehold og udvikling af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmesidekompleks
(17.12.2021)
Kruso A/S
Landemærket 10, 6. sal
1119 København K
Vedligehold og udvikling af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmesidekompleks
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10294819
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Rie Jean Siiger
E-mail: rjs@kfst.dk
Telefon: +45 41715255
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kfst.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/348227
Del II: Genstand
Vedligehold og udvikling af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmesidekompleks
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en leverandør, som skal stå for vedligehold og udvikling af styrelsens hjemmesidekompleks. Komplekset består af: kfst.dk, forbrug.dk, energianke.dk, stormraadet.dk, forbrugerombudsmanden.dk, forbrugereuropa.dk og adfaerdsprincipper.dk samt deres engelske versioner.
Hjemmesidekomplekset bruger Umbraco version 8 og version 7 som multisite CMS løsning. Hjemmesiderne benytter sig af Lucine søgemaskine. Sitesene er kendetegnet ved, at de henvender sig til mange forskellige målgrupper.
Leverandøren skal bistå med at vedligeholde multisite løsningen og optimere de sites, som endnu ikke har gennemgået et design og funktionelt løft.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er en offentlig myndighed, og der lægges derfor vægt på, at rammerne omkring vores multisites lever op til alle de lovgivningsmæssige forpligtelser, som gælder for offentlige sites.
2500 Valby
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen søger en leverandør, som skal stå for vedligehold og udvikling af styrelsens hjemmesidekompleks. Komplekset består af: kfst.dk, forbrug.dk, energianke.dk, stormraadet.dk, forbrugerombudsmanden.dk, forbrugereuropa.dk og adfaerdsprincipper.dk samt deres engelske versioner.
Hjemmesidekomplekset bruger Umbraco version 8 og version 7 som multisite CMS løsning. Hjemmesiderne benytter sig af Lucine søgemaskine.
Ordregiver forventer at udvælge 3 ansøgere til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 3 egnede ansøgninger, vil ordregiver begrænse antallet ud fra de objektive og ikke-diskriminerende kriterier.
Begrænsning af antallet af ansøgere, der udvælges til at afgive tilbud sker efter en vurdering af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer.
Referencerne skal kunne dokumentere relevant erfaring med:
1) Udvikling og drift af Umbraco-løsninger.
Her tillægges det særlig positiv betydning i udvælgelsen:
- at der dokumenteres erfaring med multisiteløsninger
- at der dokumenteres erfaring med at udnytte funktionalitet på tværs af sites
- at de tilsendte referencer befinder sig inden for en i forhold til den udbudte kontraktsum, sammenlignelig økonomisk ramme.
2) Strategisk sparring angående vedligeholdelse og udvikling af tekniske platforme.
Her tillægges det særlig positiv betydning i udvælgelsen:
- at der dokumenteres erfaring med løbende agil udvikling på platforme over flere år.
Den udbudte rammeaftale er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Dette da der er tale om en rammeaftale med en værdi, der allerede gør den egnet til at blive løst af mindre leverandører, og endvidere da opgavens indhold giver mulighed for at udnytte synergier ved at både drift og løbende udvikling løses af samme leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I forhold til dokumentation for teknisk og faglig formåen, skal ansøger fremlægge følgende dokumentation:
Referencer på opgaver udført inden for de seneste 3 år på det udbudte område.
Minimumskrav: Ansøger skal beskrive 3 referencer på opgaver, der er udført i virksomheden i perioden 1. maj 2018 til 1. maj 2021.
Det er ikke et krav, at opgaven er påbegyndt eller afsluttet i perioden, men opgaven skal minimum have været i gang i et år i den ovenfor angivne periode. Det vil sige, at opgaver, der er igangsat forud for perioden og afsluttes efter periodens udløb kan medtages, hvis blot de har haft en varighed af minimum et år i den ovenfor angivne periode.
Referencerne skal kunne dokumentere relevant erfaring med:
- Udvikling og drift af Umbraco-løsninger
- Strategisk sparring angående vedligeholdelse og udvikling af tekniske platforme
- Design og UX
- Erfaringer med webtilgængelighed.
Referencerne skal beskrives i ESPD’et, og kan ikke vedlægges som bilag. Beskrivelserne af referencerne i ESPD’et udgør den endelige dokumentation.
Beskrivelsesteksten for hver enkelt reference må maksimalt fylde tre A4 sider i den printede version af ESPD’et. Dette svarer til ca. tre A4 sider i et Word-dokument. Det er ansøgers ansvar at sikre, at den enkelte reference ikke overstiger tre A4 sider i den printede version af ESPD’et.
Beskrivelsen af referencerne skal minimum indeholde følgende oplysninger:
- En klar beskrivelse af, hvorledes opgaven i referencen blev løst
- En klar beskrivelse af referencens primære udfordringer
- Opgavens tidsmæssige udstrækning
- Referencens budget.
Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af kontrakt.
Den anslåede kontraktværdi udgør 5 mio. DKK hvoraf 20 % af værdien vedrører kundens ret til at udvide rammeaftalens samlede værdi eller mængde, jf. udkast til rammeaftalens pkt. 6.3.
Jf. pkt. IV.2.4) skal tilbud være på dansk. Det accepteres dog, at CV’er i bilag 5, Appendiks A kan udfyldes på engelsk.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137 anvendelse i dette udbud. Der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser.
Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold.
Inden beslutning om tildeling af rammeaftalen skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et fremlægges, jf. udbudslovens § § 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt.
En ansøger, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger, hvis ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning). I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Som dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
— Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
— Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk