23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 179-325986
Offentliggjort
16.09.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Energinet.dk

Vindere

(02.03.2016)
1508 A/S
Wilders Plads 13A
1403 København K

Opdateringer

Rettelse
(23.09.2015)

I stedet for:

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Ansøgningen skal være vedlagt en udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på over 100 000 DKK.

VI.3)

Yderligere oplysninger:

—.

—.

VI.4)

Klageprocedurer:

—.

Læses:

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister:

Underskrevet erklæring på tro og love om, at der hos ansøger ikke forefindes ubetalt forfalden gæld på mere end 100 000 DKK til det offentlige i form af skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark (eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret) samt at selskabet ikke er i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene nævnt i artikel 45 i direktiv 2004/18 EF, jf. artikel 54, stk. 4, i direktiv 2004/17 EF (forsyningsvirksomhedsdirektivet).

En samlet erklæring vedrørende ovenstående kan downloades på www.energinet.dk/tenders eller downloades i EU-Supply.

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres som et udbud efter forhandling. Interesserede kan indsende en anmodning om prækvalifikation, og udbyder vil da, efter fristens udløb, gennemgå de indkommende anmodninger og udvælge 3 til 6 af de bedst egnede ansøgere, som udbyder vurderer, kan give den bedste konkurrence ud fra de opgivne referencer.

Udbyder lægger vægt på referencernes relevans i forhold til det konkrete udbud og vil vælge de 3 til 6 ansøgere, der har udført de mest tilsvarende opgaver tidligere.

VI.4)

Klageprocedurer:

Energinet.dk har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact's ti principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med CSR og Energinet.dk's Code of Conduct. Du kan læse Energinet.dk's CSR-politik på vores hjemmeside www.energinet.dk Aktører som Energinet.dk kontraherer med, forventes at efterleve Energinet.dk's Code of Conduct.

Ny hjemmeside til Energinet.dk


Energinet.dk

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Energinet.dk
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Kontaktpunkt(er): Indkøbsafdelingen
7000 Fredericia
DANMARK
Telefon: +45 70102244
Mailadresse: indkob@energinet.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.energinet.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/228008

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=139965&B=ENERGINET

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Ny hjemmeside til Energinet.dk.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Fredericia.

NUTS-kode DK032

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Energinet.dk er en selvstændig offentlig virksomhed, som arbejder for det danske samfund. Energinet.dk har ansvaret for at forsyne Danmark med el og gas og ejer energiens »motorveje«. Energinet.dk har også ansvaret for at skabe fair konkurrence på el- og gasmarkedet og fremme klimavenlige energiløsninger.
Energinet.dk har behov for en ny kommunikationsplatform, som afspejler virksomheden, og som muliggør en tættere og mere målrettet dialog med virksomhedens interessenter. Hjemmesiden, som skal udarbejdes i et Content Management System, er et nøgleværktøj i implementeringen af virksomhedens strategi og skal understøtte behovet for en større grad af transparens og involvering.
Opgaven er en udarbejdelse af ny hjemmeside baseret på de seneste trends og teknologiske løsninger, således at den så vidt muligt fremtidssikres. Opgaven indeholder både design, implementering af frontend og backend, samt konsulentydelser i forbindelse med projektet. Derudover indeholder opgaven integration til forskellige andre systemer med live-data samt visning af data. CMS'et skal fremadrettet kunne udbygges med ca. 10 eksisterende portaler og eventuelt extranets, som i dag drives og vedligeholdes af Energinet.dk. Der ønskes mulighed for tilkøb af migrationsbistand og ydelser. Endeligt vil opgaven bestå af efterfølgende vedligeholdelse og udvikling samt mulighed for drift.
Processen forventes gennemført som beskrevet nedenfor og under foreløbig tidsplan. Generel og teknisk information vil blive givet til de prækvalificerede primo oktober. Tekniske planlægningsmøder planlægges afholdt fra den 19.10.2015. Aflevering af tilbud via EU-Supply skal ske senest 12. november, kl. 12. Efter præsentation af tilbud i 1. forhandlingsrunde og tidsfrist for revideret tilbud foregår udvælgelse blandt tilbuddene med henblik på en yderligere detaljering og forhandling af de tilbageværende tilbud.
Energinet har fået lavet en foranalyse med fokus på interessenter og virksomhedens kommunikationsstrategi. Denne analyse er udarbejdet af det digitale kommunikationsbureau 1508. Interesserede prækvalificerede tilbudsgivere kan få dette materiale udleveret ved at henvende sig til Energinet.dk via beskedmodulet i EU-Supply.
Foreløbig tidsplan
— Frist for anmodning om prækvalifikation fremsendes senest mandag den 28.9.2015
— Meddelelse om prækvalifikation den 1.10.2015
— Udbudsmaterialet vil være tilgængeligt den 9.10.2015
— Der afholdes korte afklaringsmøder med prækvalificerede leverandører den 19. og 20.10.2015
— Frist for spørgsmål den 6.11.2015
— Tilbudsfrist er den 12.11.2015, kl. 12:00
— Forhandlingsrunde 1: Præsentation af tilbud 17.-23.11.2015
— Tidsfrist for revideret tilbud den 29.11.2015
— Selektion til yderligere forhandlinger den 30.11.2015
— Forhandlingsrunde 2: Yderligere detaljering og forhandling 1.-7. december
— Frist for BAFO den 10. december, kl. 12:00
— Tildeling af kontrakt den 21.12.2015
— Stand still periode 22.12.2015 til 4.1.2016
— Underskrivelse af kontrakt 5.1.2016.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72400000, 72420000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Læses i udbudsbetingelserne.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der ønskes mulighed for tilkøb af migrationsbistand og ydelser. Endeligt vil opgaven bestå af efterfølgende vedligeholdelse og udvikling samt mulighed for drift.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 24 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Sprog:
Tilbuddet og eventuelle tilhørende bilag samt ethvert andet materiale i forbindelse med udbuddet skal skrives på dansk. Forhandlingsmøder bliver afholdt på dansk. Dog kan bilagsmateriale af mere generel karakter være på svensk, norsk, tysk eller engelsk. Såfremt udbyder ansøger om det, skal ansøger dog sørge for at oversætte bilagsmaterialet til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for ansøgers regning.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Generelle oplysninger
Fuldstændige firmaoplysninger: Firmanavn, selskabsform og ejerforhold, CVR-nummer, adresse, e-mail, telefonnummer. og kontaktperson.
Oplysning om den e-mailadresse, som udbyder efterfølgende kan føre kontakten med ansøger på.
Ansøgerens personlige forhold — gæld til det offentlige
Ansøgningen skal være vedlagt en udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, at tilbudsgiver ikke har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på over 100 000 DKK.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Økonomisk og finansiel formåen
Ansøgningen skal være vedlagt en oversigt over nøgletal fra de 2 seneste revisorpåtegnede årsregnskaber, der viser følgende:
— Egenkapital
— Soliditetsgrad.
Udbyder forbeholder sig ret til at rekvirere de revisorpåtegnede regnskaber hos ansøger.
Hvis virksomheden er så nyetableret, at der ikke foreligger 2 årsregnskaber, skal der i stedet vedlægges udfyldt revisorerklæring om egenkapital og soliditetsgrad. Der skal minimum være nøgletal for 1 år.
Uanset vurderingen af ovenstående vil ansøgeren ikke komme i betragtning ved negativ egenkapital i det seneste regnskabsår, revisorpåtegning, der tager forbehold for ansøgers fortsatte drift eller indikerer, at almindelige nationale regnskabsregler og god regnskabsskik i øvrigt ikke er overholdt.
Hvis ansøger baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle kapacitet, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset, hvilket kan ske ved at vedlægge en erklæring herom. Erklæringen skal være udstedt af den garantistillende virksomhed.
Bemærk: Der er i forbindelse med revisorerklæringer et krav om, at der er tale om en registreret eller statsautoriseret revisor.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgningen skal:
1. Indeholde, oplysninger om eventuelle underleverandører.
2. Være vedlagt en referenceliste med de 2-5 betydeligste og mest relevante referencer på sammenlignelige leveringer realiseret inden for de sidste 3 år. Ved sammenlignelige leveringer forstås opgaver indenfor samme område med omtrent samme karakter samt til virksomheder af omtrent samme størrelse og baggrund som udbyder. Det er uden betydning, om leverancen er foretaget til privat eller offentlig virksomhed.
a. Referencer skal indeholde beskrivelse og omfang af sammenlignelige leveringer.
b. Valg af CMS, redegørelse for om projektet blev gennemført til rette tid, økonomi og kvalitet, samt redegørelse for proces.
c. Tidspunkt/periode for levering
d. Kontaktperson og kontaktoplysninger hos referencen, som Energinet.dk må kontakte.
e. Der skal om muligt angives minimum 2 referencer og maksimalt 5. Der det ikke muligt at angive 2 referencer — eller referencer overhovedet — skal årsagen hertil fremgå af besvarelsen.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
15/06593
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
28.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11.9.2015

Send til en kollega

0.059