Fakta om udbudet
Udbyder
DR
Rammeaftale vedrørende finansiel revision, it-revision og it-sikkerhedsundersøgelser m.v.
DR
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
DR
62786515
Emil Holms Kanal 20
Att: Irene Gabel
0999 København C
DANMARK
Telefon: +45 28542257
Mailadresse: irga@dr.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.dr.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/81416
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148230&B=DR
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148230&B=DR
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 9: Regnskab, revision og bogholderi
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København C.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 42Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 2 500 000 DKKHyppigheden og værdien af de kontrakter, der skal tildeles: Der forventes tildelt op til 4 opgaver hvert år, hvoraf nogle kan vedrøre specificerede opgaver i forbindelse med revisionen af DRs årsrapport.
Andre opgaver vedrører it-revision og it-sikkerhedsundersøgelser, som ligeledes ikke er kendt på forhånd. Disse opgaver forventes at ligge i perioden maj-november.
Samlet set forventes den samlede kontraktmasse under rammeaftalen gennemsnitligt at udgøre omkring 700 000 DKK pr. år. Værdien varierer fra år til år.
— Finansiel lovpligtig revision og it-revision
— It-sikkerhedsundersøgelser og lignende.
For at indeholde alle ydelser, som DR Intern Revision kunne tænkes at få brug for, inkluderes ydelserne indenfor it-sikkerhedsundersøgelser og lignende ligeledes i rammeaftalen, så områderne samles og DR kan få et samarbejde med en leverandør, der kan komme til at kende DR som hus og som organisation, hvilket vil have den fordel at konsulenterne hurtigere kan sætte sig ind i de specifikke opgaver, der måtte blive stillet fra DR.
Der er tale om opgaver, hvor Leverandøren selv har instruktionsbeføjelsen for så vidt angår de specificerede delopgaver, der er overdraget til denne.
Rammeaftalen får en løbetid på 3½ år, og der vil efter kontraktindgåelse være tale om direkte tildeling ud fra en bestilling af assistance fra rammeaftaleleverandøren.
79212100, 79210000, 79212000, 79212200
Anslået værdi eksklusive moms: 2 500 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 6 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: 1) Leverandøren skal indgå på kontraktvilkår vedrørende social ansvarlighed (principperne i FN‘s Global Compact).
2) Leverandøren skal ved rammeaftalens ikrafttræden kunne leve op til de forsikringsvilkår, der fremgår af rammeaftaleudkastets punkt 16.
DRs skabelon skal anvendes og kan findes på http://www.eu-supply.com/dr.asp
B) Tilbudsgiver skal sammen med tilbud fremsende oplysninger om sin professionelle ansvarsforsikring/rådgiveransvarsforsikring samt sin erhvervs- og produktansvarsforsikring (dokument B), herunder med oplysninger om forsikringssum og betingelser.Hvis tilbudsgiveren er et konsortium eller en lignende sammenslutning af økonomiske aktører, skal der endvidere fremsendes en juridisk bindende erklæring vedrørende forholdene i punkt III.3) underskrevet af alle deltagende virksomheder, samt dokument A og B for hver deltagende virksomhed.
1. Samlet omsætning
Nøgletal skal som udgangspunkt oplyses for de seneste 3 regnskabsår. Har en tilbudsgiver eksisteret i mindre end 3 år, skal nøgletal oplyses for virksomhedens samtlige tilgængelige regnskabsår.
Tallenes rigtighed skal bekræftes ved underskrift fra den regnskabsansvarlige i virksomheden eller virksomhedens revisor.
Nøgletalsformular findes på http://www.eu-supply.com/dr.asp
DRs skabelon skal anvendes.Hvis en tilbudsgiver er et konsortium eller lignende sammenslutning af økonomiske aktører, skal nøgletallene fremsendes for hver deltagende virksomhed.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre virksomheders formåen, skal der sammen med tilbuddet vedlægges juridisk forpligtende dokumentation for, at tilbudsgiveren råder over de nødvendige økonomiske ressourcer, som tilbuddet baseres på.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: For at komme i betragtning til at vinde den udbudte rammeaftale, skal tilbudsgiveren kunne dokumentere en samlet omsætning på mindst 200 000 000 DKK for det senest afsluttede regnskabsår.
D) Tilbudsgiver skal som dokumentation for virksomhedens tekniske formåen indsende dokument D indeholdende en referenceliste med beskrivelse af de betydeligste opgaver, som tilbudsgiver har præsteret indenfor de seneste 3 år af lignende karakter, dvs. opgaver, der dokumenterer tilbudsgivers erfaring med:
1) gennemførelse af finansiel revision i henhold til Rigsrevisorlovens § 3 og god offentlig revisionsskik
2) Revision af medievirksomheder
3) It-revision og it-sikkerhedsundersøgelser i medievirksomheder, samt
4) It-revision og it-sikkerhedsundersøgelser i offentlige virksomheder.
For hver reference bør angives:
a) Navnet på kunden og — hvis muligt — en kontaktperson
b) Omfang i DKK
c) Eventuelle underleverandører
d) Kort beskrivelse af ydelsen, herunder udførelsesperioden, tilbudsgiverens rolle, typen af udført revision eller udførte undersøgelser, særlige forhold, der er taget i betragtning på grund af kundetypen (offentlig virksomhed, medievirksomhed el.lign.), samt hvorfor opgaveløsningen var en succes.
Bilag til referenceliste findes på http://www.eu-supply.com/dr.asp
DRs skabelon skal anvendes.Hvis en tilbudsgiver er et konsortium eller lignende sammenslutning af økonomiske aktører, skal dokument D fremsendes samlet for konsortiet med tydelig angivelse af, hvilke virksomheder, hver enkelt reference vedrører.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen, skal der sammen med tilbuddet vedlægges forpligtende dokumentation for, at tilbudsgiver råder over de nødvendige tekniske ressourcer og kompetencer, som tilbuddet baseres på.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
For at komme i betragtning til at vinde den udbudte rammeaftale skal tilbudsgiveren vedlægge mindst 5 relevante referencer, dvs. referencer på opgaver af lignende karakter, som defineret ovenfor.
Henvisning til den relevante lov eller administrative bestemmelse: Den tilbudte revisionsansvarlige partner skal være statsautoriseret revisor. Der henvises i øvrigt til rammeaftalens bilag 3.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette udbud gennemføres elektronisk, hvilket betyder, at alle tilbud skal indsendes elektronisk via DRs udbudssystem: http://www.eu-supply.com/dr.asp
For at få adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiveren registrere sig på hjemmesiden og tilkendegive sin interesse.Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307600
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Klager over DRs beslutning, som ikke vedrører prækvalificering, skal — ved indgåelse af kontrakt — indgives til Klagenævner for Udbud senest 6 måneder efter DRs offentliggørelse i EUT af meddelelse om indgåelse af kontakt, eller — ved indgåelse af rammeaftale — 12 måneder efter at DR har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor DR har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 33326144