23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 175-318320
Offentliggjort
10.09.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Region Syddanmark

Vindere

(07.01.2016)
TDC Hosting A/S
Sletvej 30
8310 Tranbjerg J

Opdateringer

Rettelse
(23.09.2015)

I stedet for:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

1. Den under pkt. IV.3.5) er en forventet dato for afsendelse af meddelelse om opfordring til at afgive tilbud.

2. Ansøgning om prækvalifikation bedes indsendt i 5 skriftlige eksemplarer (1 original og 10 kopier), samt på et elektronisk medium (USB-stik eller CD ROM).

Læses:

VI.3)

Yderligere oplysninger:

1. Den under pkt. IV.3.5) er en forventet dato for afsendelse af meddelelse om opfordring til at afgive tilbud.

2. Ansøgning om prækvalifikation bedes indsendt i 11 skriftlige eksemplarer (1 original og 10 kopier), samt på et elektronisk medium (USB-stik eller CD-rom).

3. Spørgsmål og svar kan findes via følgende link: http://regionsyddanmark.dk/wm218399,44259

Rettelse
(02.10.2015)

I stedet for:

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal nedenstående oplysninger afgives for hver enkelt virksomhed.

(4) Erklæring vedrørende virksomhedens økonomiske og finansielle formåen i form af en soliditetserklæring eller lignende. Erklæringen skal udstedes af virksomhedens bank eller revisor. Erklæringen må ikke være ældre end 6 måneder udregnet fra ansøgningsfristen.

(...)

Læses:

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet:

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal nedenstående oplysninger afgives for hver enkeltvirksomhed.

(4) Erklæring vedrørende virksomhedens økonomiske og finansielle formåen i form af en soliditetserklæringeller lignende. Erklæringen skal udstedes af virksomhedens bank eller revisor. Erklæringen må ikke være ældre end 12 måneder udregnet fra ansøgningsfristen.

(...)

Kontrakt vedrørende levering af databeskyttelse.


Region Syddanmark

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Syddanmark
Damhaven 12
Kontaktpunkt(er): Region Syddanmark
Att: Susanne Hundebøll Nielsen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 29201297
Mailadresse: shni@rsyd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionsyddanmark.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://regionsyddanmark.dk/wm218399

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Kontrakt vedrørende levering af databeskyttelse.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK03

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører outsourcing af databeskyttelse af Region Syddanmarks driftsplatform.
Med driftsplatform menes nuværende og fremtidige fysiske, såvel som virtuelle servere, som i dag er placeret i Region Syddanmarks egne datacentre. Det drejer sig om NT2000, 2003 servere, Windows Server 2008 og 2012 samt Linux servere. Driftsplatformen indeholder endvidere en stor andel af VMware baserede virtuelle servere, og der indgår en stor Exchange server. Der indgår desuden nogle SQL servere.
Databeskyttelse omfatter backup, restore og eventuelle ydelser i forbindelse med diaster recovery. De primære ydelser skal leveres fra Leverandørens eget datacenter.
Mængden af data er betydelig. Mængden forventes at være stigende i kontraktperioden.
Det ønskes, at ydelserne leveres som services. Disse services skal leveres fra en dedikeret løsning, som er placeret i Leverandørens datacenter. Der skal være mulighed for differentierede serviceniveauer.
Målet er at finde en både erfaren, kompetent og fleksibel Leverandør på databeskyttelsesområdet, som kan tilbyde Region Syddanmark fleksible backup og restore ydelser til en konkurrence dygtig pris.
Ordregiver forventer en implementeringsperiode på ca. 3 måneder.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72910000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: En nærmere beskrivelse af optioner vil fremgå af udbudsmaterialet.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 60 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Krav til sikkerhedsstillelse og garantier vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Krav til finansierings- og betalingsvilkår vil fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt opgaven tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal nedenstående oplysninger afgives for hver enkelt virksomhed.

(1) Generelle oplysninger om virksomhed/firma navn, registreringsnummer, adresse, telefonnummer, kontaktperson og e-mailadresse. Skabelon 1 skal benyttes for ansøgning om deltagelse (skabelonen kan downloades fra http://regionsyddanmark.dk/wm218399,44259).

(2) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige og om opfyldelse af Udbudsdirektivets artikel 45 stk.2, litra a-c. Skabelon 2 skal benyttes for ansøgning om deltagelse (http://regionsyddanmark.dk/wm218399,44259). På forlangende kan Region Syddanmark anmode om at få udleveret dokumentation for tro og love-erklæringen for den ansøger som Region Syddanmark indgår en kontrakt med. Dokumentationen kan f.eks. være i form af en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

(3) Såfremt ansøger er en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal der udfyldes en erklæring om solidarisk hæftelse mm. Skabelon 3 skal benyttes for ansøgning om deltagelse (skabelonen kan downloades fra http://regionsyddanmark.dk/wm218399,44259).

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal nedenstående oplysninger afgives for hver enkelt virksomhed.
(4) Erklæring vedrørende virksomhedens økonomiske og finansielle formåen i form af en soliditetserklæring eller lignende. Erklæringen skal udstedes af virksomhedens bank eller revisor. Erklæringen må ikke være ældre end 6 måneder udregnet fra ansøgningsfristen.
Erklæring om Ansøgers nettoomsætning og egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal disse tal oplyses for den periode, hvor der er mulighed herfor, og det bør samtidig fremgå, hvornår Ansøgeren er etableret. Erklæringen skal være revisorpåtegnet.
Seneste godkendte årsrapport. Såfremt Ansøger er nyetableret, og derfor endnu ikke har udarbejdet årsrapport, eller såfremt Ansøger i henhold til lovgivningen ikke er forpligtet til at udarbejde årsrapport, skal i stedet fremsendes relevante økonomiske oplysninger, der giver ordregiver mulighed for at få indblik i Ansøgers aktiviteter og økonomiske formåen. Det bør af det fremsendte fremgå, hvornår Ansøgeren er etableret. Er Ansøger forpligtet til at lade sin årsrapport revidere efter årsregnskabsloven skal den fremsendte årsrapport endvidere være revideret.
Oplysning om samlet årsomsætning eksklusive moms af de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser fra de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal der oplyses om årsomsætning for disse ydelser for den periode, hvor der er mulighed herfor. Det bør endvidere fremgå, hvornår Ansøgeren er etableret. Oplysningerne kan afgives i Skabelon 4A.

Oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring. Ansøger opfordres herunder til at vedlægge dokumentation for, at forsikring er betalt på tidspunktet for tilbuddets afgivelse.(Skabelonen kan downloades fra http://regionsyddanmark.dk/wm218399,44259).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav gælder, at Ansøger det seneste regnskabsår skal have haft en nettoomsætning på minimum 8 000 000 DKK.
Som mindstekrav gælder, at Ansøger det seneste regnskabsår skal have haft en positiv egenkapital på minimum 4 000 000 DKK.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Hvis ansøger er en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal nedenstående oplysninger afgives for hver enkelt virksomhed.
(5) Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser, som beskrevet i pkt. II.1.5), leveret inden for de seneste tre år, gerne med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Oplysningerne kan afgives i Skabelon 5A. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af Ansøger afgivne oplysninger.
Beskrivelse af virksomhedens kvalitetsstyringssystem, herunder evt. certificeringer. Oplysningerne kan afgives i Skabelon 5A.
Oplysning om de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos Ansøgeren og virksomhedens medarbejdere og især hos den eller de personer, der er ansvarlige for udførelsen af den udbudte ydelse. Oplysningerne kan afgives i Skabelon 5A.

(Skabelonen kan downloades fra http://regionsyddanmark.dk/wm218399,44259).

III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver udvælger 5 ansøgere. Såfremt flere end 5 ansøgere opfylder Ordregivers krav til egnethed, udvælger Ordregiver de 5 ansøgere, som er bedst egnede til at løse opgaven. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2.3) set i forhold til den udbudte opgave jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.5). Ved vurdering af ansøgerens egnethed vil ordregiver lægge størst vægt på, om de oplyste referencer omhandler løsninger og serviceydelse svarende til den udbudte genstand og af en tilsvarende kompleksitet. Sekundært vægtes ansøgers samlet årsomsætning eksklusive moms af de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser fra de seneste 3 regnskabsår.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
7.10.2015 - 14:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
13.10.2015
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
1. Den under pkt. IV.3.5) er en forventet dato for afsendelse af meddelelse om opfordring til at afgive tilbud.
2. Ansøgning om prækvalifikation bedes indsendt i 5 skriftlige eksemplarer (1 original og 10 kopier), samt på et elektronisk medium (USB-stik eller CD ROM).
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
6.9.2015

Send til en kollega

0.062