23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 174-317327
Offentliggjort
09.09.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

DSB

Digitale MTAPV undersøgelser


DSB

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

DSB
25 05 00 53
Telegade 2
Att: Christina Nielsen
2630 Taastrup
DANMARK
Telefon: +45 24683817
Mailadresse: chniel@dsb.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.dsb.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/63264

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149978&B=DSB

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Jernbanetransport
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Digitale MTAPV undersøgelser.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Taastrup.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
DSB er en selvstændig offentlig virksomhed og dermed fuldt statsejet, med transportministeriet som ejer. DSB har ca. 8 000 ansatte, omregnet svarende til ca. 7 500 fuldtidsansatte, fordelt på tværs af virksomheden. Størstedelen af de ansatte er lokomotivførere, togpersonale, HK salgspersonale og håndværkere.
I DSB gennemføres MTAPV'en årligt eller hvert andet år. MTAPV'en er en spørgeskemaundersøgelse, som dækker både Medarbejder Tilfredsheds Analyse (MTA) og Arbejds Plads Vurdering (APV). Personale er procesejere ift. MTAPV'en, og det er udvalgte personer herfra, der har kontakten med leverandøren.
DSB skal indgå aftale med en leverandør om de kommende års gennemførelse af MTAPV undersøgelser.
Undersøgelsen skal ske via et webbaseret it-system, hvorfra spørgerammen sættes op, organisationsstrukturen og medarbejderstrukturen valideres og spørgeskemaet sendes digitalt ud til respondenterne. Efter endt dataindsamlingsperiode skal leverandøren kunne generere en rapport på alle niveauer (fra team/gruppe/enhedsniveau op til den overordnede virksomhedsrapport) til DSB. De overordnede rapporter skal præsenteres for Direktørkredsen samt Hovedsamarbejdsudvalget. Efter rapporterne er frigivet på alle niveauer, sørger hver enkelt leder for at der bliver udarbejdet handlingsplaner for egen enhed. Handlingsplanerne skal kunne oprettes, og kunne følges op på i leverandørens system. Der skal både være adgang for lederen til at arbejde med sine egne handlingsplaner, og der skal være et overordnet statistisk overblik.
Det forventes, at leverandøren igennem hele processen bistår med sparring, vejledning og rådgivning.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72230000, 71241000, 72310000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Kontrakten inkl. forlængelser har en anslået værdi mellem 4-7 000 000 DKK. DSB kan vælge at foretage digitale MTAPV analyser årligt eller hvert andet år. DSB træffer beslutning herom fra år til år.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 048 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplys venligst i form af en »tro og love-erklæring« at ansøgeren ikke har nogen ubetalt offentlige gæld og ikke er omfattet af nogen af de udelukkelsesgrunde, der er nævnt i art. 45 i direktivet om offentlige indkøb.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Mindstekrav (MK) er følgende:
— Egenkapital - 0;
— Overskudsgrad - 2,5;
— Egenkapitalsforrentning - 6;
Nøgletal er beregnet som gennemsnittet i de 3 seneste regnskabsår.
Ansøgeren skal vedlægge reviderede og godkendte regnskaber for de seneste 3 år. Forudsat at ansøgeren ikke har udarbejdet regnskaber, skal ansøgeren dokumentere sin økonomiske og finansielle kapacitet på anden vis.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Mindstekrav (MK) er følgende:
— Leverandøren skal, i forbindelse med opgavernes eksekvering, kunne stille med ressourcer lokalt på DSB's hovedsæde i Taastrup, Danmark.
— Kommunikationen mellem leverandøren og DSB skal ske på dansk.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
EU-supply ID 126615
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
22.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
A. DSB har til hensigt at indbyde maksimalt 4 ansøgere til at afgive bud.
B. DSB forventer at udsende udbudsmaterialet ultimo oktober 2015. Fristen for tilbud forventes at være medio november 2015.
C. For at komme i betragtning i prækvalifikation, skal ansøgeren opfylde følgende mindstekrav:

(i) De ønskede oplysninger i afsnit III.2.1) skal afgives ved hjælp af bilag A »Tro og love erklæring« alene. Bilag A er tilgængelig i DSBs Sourcing System på www.eu-supply.com/dsb.asp

(ii) De ønskede oplysninger i afsnit III.2.2) skal afgives ved hjælp af bilag B »Finansiel kapacitet« alene. Bilag B er tilgængelig i DSBs Sourcing System på www.eu-supply.com/dsb.asp

(iii) De ønskede oplysninger i afsnit III.2.3) skal afgives ved hjælp af bilag C »Spørgeskema MTAPV« alene. Bilag C er tilgængelig i DSBs Sourcing System på www.eu-supply.com/dsb.asp

D. Hvis mere end 4 ansøgere opfylder minimumskravene, vil udvælgelsen finde sted på baggrund af nedenstående udvælgelseskriterier.
Kriterium 1; »Teknisk kapacitet«
DSB vil vurdere den tekniske kapacitet ud fra leverandørens tekniske og faglige formåen. Den tekniske og faglige formåen skal dokumenteres i form af bl.a. referencer. DSB vil vurdere, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante leverancer i forhold til de ydelser som udbuddet omfatter. Relevansen vurderes på grundlag af leverandørens beskrivelse af referencerne sammenholdt med de ydelser, som udbuddet omfatter. I jo højere grad leverancerne omfatter de af udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevante vil leverancerne blive vurderet.
Kriterium 2; »Økonomisk og finansiel kapacitet«
DSB vil vurdere, hvilke ansøgere, der har dokumenteret den mest stabile økonomiske og finansielle kapacitet. Kapaciteten vurderes på baggrund af nøgletal samt regnskaber. I jo højere grad dokumentationen viser høj kapacitet, desto mere positiv vil den økonomiske og finansielle kapacitet blive vurderet.

E. Q&A vedrørende denne udbudsbekendtgørelse vil være tilgængelig i DSBs Sourcing System på www.eu-supply.com/dsb.asp.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
4.9.2015

Send til en kollega

0.049