Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/73f78ca2-bc66-45e7-8636-96ec5b7f23e9/publicMaterial
Udbyder
Gentofte Kommune
Vindere
Kontrakt om elektronisk låse-/adgangssystem til hjemmeboende borgere i kommunen
(09.07.2021)
Phoniro AB
Rörkullsvägen 4
30241 Halmstad
Opdateringer
III.1.3)
I stedet for:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer ikke er ældre end 3 år ved tilbudsafgivelse samt omfatter mindst 3 aftaler indenfor det område, der er omfattet af kontrakter med kommuner, og at mindst 2 af aftalerne har en årlig omsætning på mindst 2 mio. DKK.
Læses:
Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer ikke er ældre end 3 år ved tilbudsafgivelse samt omfatter mindst 3 aftaler indenfor det område, der er omfattet af kontrakten med kommunen, og at mindst 2 af aftalerne har en årlig omsætning på mindst 1 mio. DKK.
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 07-05-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 18-05-2021
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Ændringen vedrører tilpasning af mindstekrav til teknisk og faglig formåen. Tilbudsfristen er derfor forlænget til den 17. maj 2021.
Udbud af elektronisk nøglesystem
Gentofte Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19438414
Postadresse: Bernstorffsvej 161
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2920
Land: Danmark
Kontaktperson: Rikke Lange Slavensky
E-mail: rls@nplaw.dk
Telefon: +45 21788879
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/73f78ca2-bc66-45e7-8636-96ec5b7f23e9/homepage
Del II: Genstand
Udbud af elektronisk nøglesystem
Gentofte Kommune udbyder herved kontrakt om elektronisk låse-/adgangssystem til hjemmeboende borgere i kommunen.
Der er tale om et genudbud. Gentofte Kommune ønsker at anskaffe et elektronisk webbaseret nøglesystem til håndtering af nøgler til borgeres hjem.
Kontrakten omfatter levering og implementering af et elektronisk webbaseret nøglesystem med eventuelle enkelte tilpasninger herunder elektroniske nøglelåse, og derudover vedligehold, support og uddannelse.
Målgruppen er borgere, der modtager hjemmehjælp og /eller hjemmesygepleje fra Gentofte Kommune, og som ikke selv er i stand til at åbne døren samt borgere der har et nødkalds anlæg installeret fra Gentofte Kommune.
Systemet skal gøre det muligt for kommunens ansatte og samarbejdspartnere at tilgå udvalgte borgeres hjem via elektroniske nøgler, i stedet for fysiske nøgler. Borgere selv samt pårørende skal fortsat kunne benytte deres fysiske nøgler.
OBS: Tidligere udbud med udbudsbekendtgørelse 2020/S 173-418245 er annulleret. Der er ændret mindre uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet i forbindelse med dette genudbud.
Kontrakten kan forlænges 4 x 12 måneder.
I aftaleperioden har ordregiver option på følgende:
— Drifts option
— Option på anfordringsgaranti.
For nærmere beskrivelse af optionerne henvises til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I ESPD skal følgende være oplyst:
Under fanebladet ”Udvælgelse”:
- Følgende nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
- Årsomsætning, ESPD, del IV, rubrikken ”Samlet årsomsætning”
- Årsomsætning inden for det forretningsområde, der er omfattet af kontrakten, ESPD, del IV, rubrikken ”Specifik årsomsætning”
- Egenkapital, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”, soliditetsgrad, ESPD, del IV, rubrikken ”Finansielle nøgletal”.
- Tilbudsgiver skal kunne påvise en gennemsnitlig omsætning på minimum 4 mio. DKK indenfor det område, der er omfattet af kontrakten, indenfor de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgiver skal kunne påvise, at egenkapitalen gennemsnitligt har været positiv de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgiver skal kunne påvise, at denne har haft en soliditetsgrad på mindst 25 % i gennemsnit i de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
I ESPD skal følgende være oplyst:
Under fanebladet ”Udvælgelse”:
- Liste over de betydeligste kontrakter af lignende eller tilsvarende karakter, tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år, med angivelse af:
- en karakteristik af kontrakten (feltet ”Beskrivelse”),
- den årlige omsætning på kontrakten i DKK ekskl. moms (feltet ”Beløb”),
- kontraktforholdets start- og sluttidspunkt (felterne ”Startdato” og ”Slutdato”)
- navnet på den offentlige eller private kunde (feltet ”Modtagere”), i ESPD, del IV.C, rubrikken ”For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type.
- Det er et minimumskrav, at tilbudsgivers referencer ikke er ældre end 3 år ved tilbudsafgivelse samt omfatter mindst 3 aftaler indenfor det område, der er omfattet af kontrakter med kommuner, og at mindst 2 af aftalerne har en årlig omsætning på mindst 2 mio. DKK.
— Det er et minimumskrav, at en af tilbudsgivers anførte referencer omfatter en beskrivelse af implementerings- og driftserfaring fra det område, der er omfattet af kontrakten.
Del IV: Procedure
Aftalens løbeperiode på 10 år er dels begrundet i, at indkøbet af det elektroniske nøglesystem har en afskrivningsperiode, der er længere end fire år og dels, at Ordregiver har behov for at anvende det samme elektroniske nøglesystem, da tilslutning af borgere sker over en længere periode, og Kommunens medarbejdere skal kunne anvende det samme system hos alle borgere.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD til foreløbig dokumentation i relation til, om tilbudsgiver skal udelukkes fra at deltage i udbudsproceduren, og om tilbudsgiver er egnet til at varetage den udbudte kontrakt.
ESPD udfyldes direkte i Ethics. ESPD egnethedsskema er således en integreret del af Ethics.
I ESPD skal foruden oplysningerne angivet under pkt. III.1.2) og III.1.3) følgende være oplyst:
Under fanebladet ”Procedure”:
- Alle felter under overskriften ”Oplysninger om den økonomiske aktør”, ESPD del II.A
- Alle felter under overskriften ”Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter”, ESPD del II.B
- Alle felter under overskriften ”Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet”, ESPD del II.C
- Alle felter under overskriften ”Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på”, ESPD del II.D.
Under fanebladet ”Udelukkelse”:
- Alle felter under overskriften ”Grunde vedrørende straffedomme”, ESPD del III.A
- Alle felter under overskriften ”Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger”, ESPD del III.B
- Alle felter under overskriften ”Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelse af erhvervet”, ESPD del III.C.
Yderligere vejledning til udfyldelse af ESPD fremgår af udbudsbetingelserne.
Ordregiver vil udelukke tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136.
Ordregiver vil endvidere udelukke tilbudsgiver:
- hvis tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2).
- hvis tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7).
Hvis ordregiver på baggrund af oplysningerne i ESPD eller ud fra øvrige omstændigheder vurderer, at tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af ovennævnte udelukkelsesgrunde, vil ordregiver meddele tilbudsgiver dette og fastsætte en frist for tilbudsgiver til at dokumentere, at tilbudsgiver alligevel er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Ordregiver vil ikke udelukke en tilbudsgiver, der inden for den fastsatte frist fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk