Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5af3a5be-c92c-4dce-8845-546110d4b670/publicMaterial
Udbyder
Landsbyggefonden
Vindere
(05.07.2021)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Rammeaftale vedrørende udvikling af boligportalens huslejeregister
Landsbyggefonden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62475412
Postadresse: Studiestræde 50
By: København V
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1554
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Juul
E-mail: hju@lbf.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lbf.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende udvikling af boligportalens huslejeregister
Udbuddet omfatter en rammeaftale vedrørende etablering og efterfølgende drift og overvågning af IT-miljø for boligportalens huslejeregister, gennemførelse af et teknologiløft af den nuværende løsning samt etablering af en registreringsapp for boligportalens huslejeregister.
København
Boligportalens huslejeregister er oprindeligt etableret i 2013 blandt andet efter bestemmelserne i lov om almene boliger. Der skal nu foretages en opgradering af IT-miljøet og af løsningen som helhed. Det er de almene boligorganisationer, der indberetter oplysninger til boligportalens huslejeregister, som drives af Landsbyggefonden i samarbejde med eksterne parter. Oplysningerne anvendes blandt andet på danmarkbolig.dk af Udbetaling Danmark i boligstøttesammenhænge samt til intern og ekstern statistik.
Ordregiver vil udvælge 5 ansøgere, der opfordres til at deltage i tilbudsfasen blandt de ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder de fastsatte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudsbekendtgørelsens del II.2.9) og ESPD'ets del V.
Hvis der er flere egnede ansøgere end 5, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder de fastsatte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, vil ordregiver udvælge de 5 ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud, på grundlag af en vurdering af hvilke ansøgere, der baseret på karakteren, størrelsen og kompleksiteten af den udbudte opgave, har de mest relevante og sammenlignelige referencer.
Ved sammenlignelige referencer forstås referencer, der omfatter etablering, drift og overvågning af IT-løsninger, udvikling af app med integration til ERP løsninger, samt opgradering inkl. teknologiskifte på eksisterende løsning.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Den økonomiske og finansielle formåen vurderes på baggrund af oplysninger om den økonomiske aktørs samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de seneste 3 års disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.
Hvis tilbudsgiver udgør et konsortium, foretages vurderingen af tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen som en samlet vurdering. Samtlige deltagere i konsortiet skal udfylde et selvstændigt ESPD.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheder, foretages vurderingen af tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen som en samlet vurdering. Der skal udfyldes særskilt ESPD for de enheder, som ansøger baserer sig på. ESPD fra støttende virksomheder skal være underskrevet.
For at tilbudsgiver vurderes som egnet til opgaven, skal følgende mindstekrav være opfyldt:
Ansøger skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 30 mio. DKK i de seneste 3 disponible regnskabsår, samt en gennemsnitlig soliditetsgrad på 10 % i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Den tekniske og faglige formåen vurderes på baggrund af referenceliste vedrørende lignende opgaver som den udbudte, inden for de seneste 3 år.
Ved ”lignende opgaver” forstås opgaver, der omfatter etablering, drift og overvågning af IT-løsninger, udvikling af APP med integration til ERP løsninger, samt opgradering inkl. teknologiskifte.
Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger:
— Kundens navn
— Opgavens indhold og størrelse
— Beskrivelse af hvilken ydelse tilbudsgiver har leveret på opgaven
— Tidsperiode for opgavens udførelse.
Hvis tilbudsgiver udgør et konsortium, foretages vurderingen af tilbudsgivers faglige og tekniske formåen som en samlet vurdering. Samtlige deltagere i konsortiet skal udfylde et selvstændigt ESPD.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheder, foretages vurderingen af tilbudsgivers faglige og tekniske formåen som en samlet vurdering. Der skal udfyldes særskilt ESPD for de enheder, som ansøger baserer sig på. ESPDer fra støttende enheder skal være underskrevet.
For at tilbudsgiver vurderes som egnet til opgaven, skal følgende mindstekrav være opfyldt:
Ansøger skal kunne angive mindst 2 referencer vedrørende opgaver af samme eller lignende art inden for de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal ske ved indsendelse af ESPD-dokumentet. En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136.
Udbudsproceduren gennemføres ved brug af Ethics. Al kommunikation skal foregå via Ethics, og ansøgninger og tilbud kan alene afleveres via iEthics.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter at ordregiver har underrettet ansøgerne om resultatet af prækvalifikationen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud i øvrigt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået rammeaftalen. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte tilbudsgivere om tildeling af rammeaftalen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk