Fakta om udbudet
Udbyder
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Kontrakt 80.00 Datadump.
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Zeppelinerhallen, H.C. Hansens Gade 4
Att: Zannie Finderup
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 33427000
Mailadresse: zf@ski.dk
Fax: +45 33914144
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.ski.dk
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_8000_20150810.nsf
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark eksklusiv Grønland & Færøerne.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 1Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 1 000 000 og 1 500 000 DKK
SKI udbyder i relation til dette samarbejde: kontrakten 80.00 Datadump.
Kontrakten 80.00 Datadump vedrører bearbejdning af de deltagende kommuners eFakturadata (på fakturalinjeniveau), således at der etableres et hierarki af indkøbskategorier, som de kommunale indkøb kan brydes ned i (herefter benævnt »datadump«). Dette datadump skal basere sig på de deltagende kommuners faktiske eFakturadata fra 1.1.2014 til 31.12.2014, opdelt i Leverandørens indkøbskategorisering i minimum 3 og op til 5 niveauer.
Hensigten er, at der med baggrund i datadumpet kan etableres en »indkøbsdatareferencemodel«, som kan give et omfattende billede af, hvad kommunerne køber ind (fordelt på overordnede såvel som detaljerede indkøbskategorier). Indkøbsdatareferencemodellen indlæses efterfølgende i en database, som SKI administrerer.
Dette udbud omfatter derfor en leverance bestående af et datadump for de deltagende kommuners eFakturaer.
De samlede eFakturadata fra de deltagende kommuner, vil ved kontraktens ikrafttrædelse blive overdraget til leverandøren.
Kontraktopgavens endelige deltagelsesomfang kendes først på tidspunktet for kontraktens ikrafttrædelse..
Kontakten udbydes som en eneleverandøraftale, jf. punkt II.1.4) og deadline for kontraktopgaven er 16.11.2015, jf. punkt II.1.4).
72200000, 72212400, 72212480, 72212490
interval: mellem 1 000 000 og 1 500 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Vederlæggelse sker som nærmere bestemt i kontrakten. Det bemærkes, at SKI kræver elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Loven og lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinfo.dk
SKI forbeholder sig ret til at anmode om en nærmere redegørelse for den forbindelse, der er mellem de deltagende virksomheder i sammenslutningen, f.eks. konsortiet.
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
— Elektronisk udfyldt og signeret (ETHICS signaturfil) tro og love-erklæring, jf. erklæring i ETHICS »Kontrakt 80.00 Datadump tro og love-erklæring«. Såfremt relevant: udfyldt og underskrevet (eventuel ved elektronisk signering) erklæring vedrørende bekræftelse angående anden enheds formåen, jf. erklæring i ETHICS » Kontrakt 80.00 Datadump Støtteerklæring«, jf. nærmere punkt »VI.3) Yderligere oplysninger (i givet fald)«.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal tro og love-erklæring afgives af hver enkelt af de i sammenslutningerne deltagende virksomheder, jf. nærmere punkt »VI.3) Yderligere oplysninger (i givet fald)«.
Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den/de tildelte virksomhed(er), højst 3 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og stk. 2.
For den enkeltstående virksomhed, beregnes soliditetsgraden som værdien af virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapitals værdi/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgraden.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), beregnes soliditetsgraden i det seneste disponible regnskabsår, som værdien af virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver i det seneste disponible regnskabsår. Dvs. at sammenslutningen af virksomhederne i det seneste disponible regnskabsår skal opfylde det opstillede mindstekrav.
— Oplysning om virksomhedens omsætning i det seneste disponible regnskabsår, inden for det aktivitetsområde som kontrakten vedrører.
Ved sammenslutningen af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samlede omsætning i det disponible regnskabsår, inden for det aktivitetsområde som kontrakten vedrører, som summen af omsætningen i sammenslutningen. Dvs. at sammenslutningen i det seneste disponible regnskabsår skal opfylde det opstillede mindstekrav.
Med »aktivitetsområde« forstås: Inden for indkøbsanalyser og klassificeringer af faktiske forbrugsdata.
Såfremt tilbudsgiver (enkeltstående virksomhed/sammenslutning af virksomheder) baserer sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes den samlede omsætning og soliditetsgraden på samme måde som for en sammenslutning af virksomheder.
Såfremt tilbudsgiver (enkeltstående virksomhed/sammenslutning af virksomheder) baserer sig på andre virksomheders formåen, skal tilbudsgiver udfylde og underskrive (eventuel ved elektronisk signering) »Kontrakt 80.00 Datadump Støtteerklæring«.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav:
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 25 % i det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have en samlet omsætning på minimum 1 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår, inden for det aktivitetsområde, som kontrakten vedrører.
Ingen krav.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ingen krav.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris. Vægtning 55
2. Kvalitet. Vægtning 45
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 133-245002 af 14.7.2015
Sted:
Tilbud tidsstemples elektronisk ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet på det fastlagte tidspunkt efter tilbudsfristens udløb.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nejDel VI: Supplerende oplysninger
https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_8000_20150810.nsf/dspleafs/dawelcome?OpenDocument
Ad II.1.4) og II.2.1) For så vidt angår de anførte beløb bemærkes, at disse er anslået på baggrund af et forventet forbrug.Ad II.1.4) og II.3). Kontraktens varighed beregnes fra det tidspunkt, hvor kontrakten træder i kraft, dvs. formentlig den 13.10.2015.
Ad III 2.1) Såfremt samme juridiske enhed er en del af flere tilbudsgivere, f.eks. selv afgiver tilbud som enkeltstående virksomhed, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der afgiver tilbud, skal tilbudsgiver sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Der henvises i øvrigt til den af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejdede vejledning om konsortier. Vejledningen forefindes på styrelsens hjemmeside.
Angående brug af ETHICS:
Afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via en særlig hjemmeside, der indeholder udbudsmaterialet samt de nødvendige faciliteter til afgivelse af tilbud.
Adgangen til denne særlige hjemmeside sker via Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S hjemmeside www.ski.dk, under rubrikken »Aktuelt« og herefter »Oversigt over alle udbud«. På siden klikkes på »Klik her for at gå til udbudssystemet«. Herefter klikkes på det grønne ikon ud for »80.00 Datadump«, hvorved der opnås adgang til denne særlige hjemmeside. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til udbudsmaterialet på denne særlige hjemmeside.
Har man allerede en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Har man en eksisterende bruger, får man ikke tilsendt en ny signatur, men man skal anvende den signatur som man tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.Har man ikke i forvejen en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Når man opretter en ny bruger, får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiverer man sin bruger, og man vil herefter automatisk blive tilmeldt. Såfremt den oprettede bruger er underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Man skal være opmærksom på, at mailene indeholdende hhv. aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Tilbud skal signeres digitalt med den digitale signatur, som er udsendt af ETHICS.
Kun den signaturfil, som virksomheden modtager efter ordregivers godkendelse, må anvendes til (digital) signering af tilbud.
Tilbuddet anses alene at indeholde de erklæringer og spørgeskemaer, der er identificeret som en del af tilbuddet i følgebrevet. Tilbuddet skal indeholde følgende erklæringer og spørgeskemaer i PDF-format for henholdsvis Enkeltstående virksomhed eller Konsortium:
— Elektronisk udfyldt og signeret Tro og love-erklæring, jf. erklæring i ETHICS »Kontrakt 80.00 Datadump Tro og love-erklæring«
— Såfremt relevant: udfyldt og underskrevet (eventuel ved elektronisk signering) støtteerklæring vedrørende bekræftelse angående anden enheds formåen, jf. erklæring i ETHICS »Offentligt udbud Kontrakt 80.00 Datadump Bekræftelse angående anden enheds formåen (støtteerklæring)«, og
— Elektronisk udfyldt spørgeskema for enkeltstående virksomhed, jf. spørgeskema i ETHICS »Kontrakt 80.00 Datadump Spørgsmål vedr. egnethed, jf. Udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2) Enkeltstående virksomhed« eller elektronisk udfyldt spørgeskema for konsortium, jf. spørgeskema i ETHICS »Kontrakt 80.00 Datadump Spørgsmål vedr. egnethed, jf. Udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2) Konsortium«.
Særligt for så vidt angår tilbud fra en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal disse virksomheder, som anført under III.1.3), udpege en fælles sekretariatsfunktion (befuldmægtiget).
Den befuldmægtigede virksomhed skal i ETHICS udfylde og elektronisk signere:
— Tro og love-erklæring (Hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen (konsortiet), inkl. den befuldmægtigede, skal udfylde og elektronisk signere en Tro og love-erklæring).
— De udfyldte og elektronisk signerede Tro og love-erklæringer fra hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen (konsortiet) skal sendes til den befuldmægtigede virksomhed. Den befuldmægtigede virksomhed uploader herefter i ETHICS tilbuddet for sammenslutningen (konsortiet).
ETHICS genererer et følgebrev, der skal signeres elektronisk af den befuldmægtigede virksomhed (ETHICS signaturfil).
For at kunne udfylde, gemme og underskrive/elektronisk signere dokumenter i pdf-format skal virksomheden anvende Adobe Reader (9.0 eller nyere version) — alternativt kan Adobe Acrobat (version 6.0 eller nyere version) anvendes.
Tilbud tidsstemples elektronisk ved modtagelse. Rettidigt modtagne tilbud åbnes umiddelbart efter tilbudsfristens udløb.
Tilbuddet anses først for rettidigt afgivet, når det elektronisk signerede følgebrev (ETHICS signaturfil) er uploaded i ETHICS inden tilbudsfristens udløb, og dermed modtaget i SKI.
SKI forbeholder sig ret til at offentliggøre en kortfattet opsummering af evalueringen af de modtagne tilbud.
Eventuelle spørgsmål om brugen af ETHICS kan rettes til Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S' Kundeservice på tlf. +45 33427000.
Ad IV. SKI anser ikke udbudsforretningen for afsluttet, før kontrakten er underskrevet, og forbeholder sig adgangen til med saglig begrundelse at aflyse udbuddet.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 6, stk. 3. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk.1. (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100