Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Vindere
Bodyscannere
(18.02.2016)
Norad A/S
Viengevej 2
8240 Risskov
Bodyscannere.
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
SKAT
19552101
Østbanegade 123
Att: Maria Hansen
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72372660
Mailadresse: udbud.sac@skat.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://skat.dk/
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/204762
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150314&B=SKAT
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150314&B=SKAT
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København Ø.
NUTS-kode DK
38582000, 50421200
Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.
Optioner:
Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at benytte sig af følgende optioner:
1) Forlængelse af Serviceaftalen i 8 år efter udløb af garantiperioden.
2) Forlængelse af Serviceaftalen i yderligere 5 år efter, at første forlængelse af Serviceaftalen er udløbet, jf. option 1.
Beskrivelse af disse optioner: Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at benytte sig af følgende optioner:
1) Forlængelse af Serviceaftalen i 8 år efter udløb af garantiperioden.
2) Forlængelse af Serviceaftalen i yderligere 5 år efter, at første forlængelse af Serviceaftalen er udløbet, jf. option 1.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form. Det er dog et krav, at der udpeges 1 ansvarlig virksomhed (fælles befuldmægtiget), der har bemyndigelse til at tegne alle ansøgende virksomheder. De i konsortiet deltagende virksomheder hæfter solidarisk, direkte og ubegrænset over for Ordregiver i forbindelse med udbuddet og en eventuel efterfølgende kontrakt.
a) Tilbudsgiver skal afgive erklæring som dokumentation for, at denne ikke befinder sig i 1 eller flere af de situationer, som er omfattet af artikel 45 i Udbudsdirektivet. Erklæringen afgives i henhold til Udbudsdirektivets artikel 45, stk. 3. (Bilag A).
b) Tilbudsgiver skal afgive erklæring om, at Tilbudsgiver ikke har gæld til det offentlige, som overstiger 100 000 DKK, jf. lbk. Nr. 336 af 13.5.1997. En sådan erklæring skal også underskrives af virksomheder, der ikke er registrerede i Danmark (Bilag A).
Såfremt Tilbudsgiver henviser til andre juridiske enheders ressourcer, skal ovennævnte erklæring tilsvarende afgives af den eller de virksomheder, hvis ressourcer, der henvises til.
Såfremt tilbuddet indsendes af flere virksomheder i forening (f.eks. konsortium) skal ovennævnte erklæring fremsendes for hver virksomhed.
c) Virksomhedens årsregnskab for de seneste 3 disponible regnskabsår afhængig af, hvornår virksomheden blev etableret.
d) Erklæring om virksomhedens egenkapital, samlede nettoomsætning og soliditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår afhængig af, hvornår virksomheden blev etableret (Bilag B).
e) Erklæring afgivet af virksomhedens bank, revisor eller administrerende direktør under straffeansvar i henhold til Straffelovens § 163 om, hvorvidt der er sket væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation siden afslutning af det seneste disponible regnskabsår (Bilag C).
f) Dokumentation for relevant ansvarsforsikring.
Såfremt tilbuddet indsendes af flere virksomheder i forening (f.eks. konsortium) skal dokumenterne/erklæringerne under pkt. c-f fremsendes af samtlige virksomheder.
Nyetablerede virksomheder, som endnu ikke har afsluttet det første regnskabsår, skal vedlægge en revisorat-testeret erklæring som dokumentation for, at virksomheden har tilstrækkelig økonomisk kapacitet til at løse den udbudte opgave.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) De medsendte årsregnskaber med revisors påtegning må ikke indeholde forbehold, der kan give anledning til tvivl om virksomhedens mulighed for at leve op til forpligtelserne i henhold til kontrakten.
2) Virksomhedens egenkapital for de seneste tre disponible regnskabsår skal udgøre minimum 500 000 DKK hvert år.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår.
3) Virksomhedens nettoomsætning i de seneste tre disponible regnskabsår skal minimum udgøre 6 000 000 DKK hvert år.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes nettoomsætningen som virksomhedernes samlede nettoomsætning i de seneste tre disponible regnskabsår.
4) Virksomhedens soliditetsgrad skal for de seneste 3 disponible regnskabsår have været på mindst 15 %. Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) x 100.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdien af de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til værdien af de deltagende virksomheders samlede aktiver.
5) Erklæringen vedrørende væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation siden afslutning af det seneste disponible regnskabsår (Bilag C), må ikke give anledning til tvivl om virksomhedens mulighed for at leve op til forpligtelserne i henhold til de udbudte kontrakter.
Tilbudsgiver skal dokumentere sin tekniske formåen ved at indsende:
g) Oversigt over de betydeligste leverancer af lignende scannerudstyr, som Tilbudsgiver har produceret og leveret inden for de seneste 3 år afhængig af, hvornår Tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.
Referenceoversigten skal indeholde i alt 3 referencer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at referenceoversigten for hver leverance indeholder navn på kunden samt en kort beskrivelse på leverancens indhold og omfang, herunder værdi.
Del IV: Procedure
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 49-084914 af 7.3.2015
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Udbuddet gennemføres via Ordregivers portal for elektronisk tilbudsafgivelse på EU-supply: https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=SKAT Det er gratis at anvende EU-supply. Al korrespondance mellem Ordregiver og ansøger skal foregå via EU-supply. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-supplys support på telefon + 45 70208014 eller mail til support@eu-supply.com.
En Tilbudsgiver kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, uanset den juridiske karakter af forbindelsen mellem Tilbudsgiver og disse enheder.I henhold til Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og artikel 48, stk. 3 kan en Tilbudsgiver således eksempelvis basere sig på en underleverandør eller en enhed inden for samme koncern. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre, at Tilbudsgiver råder over de ressourcer, som er nødvendige for kontraktens gennemførelse.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
§ 6, stk. 4: Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet [...], som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk