23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 056-141449
Offentliggjort
22.03.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

Genudbud af digitalt livredningssystem


Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

Bekendtgørelse om ændring

Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Postadresse: Nyropsgade 3
By: København
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1602
Land: Danmark
Kontaktperson: Tania Willesen
E-mail: P45B@kk.dk
Telefon: +45 29459347
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.kk/kff.dk

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud af digitalt livredningssystem

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35125000 Overvågningssystem
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet på tidspunktet for indgåelse af kontrakten:

Det digitale livredningssystem skal som udgangspunkt anvendes i svømmehallerne Valby Vandkulturhus og Øbro Hallen med henblik på at understøtte livredderens arbejde i størst muligt omfang. Der er her tale om store svømmeanlæg, med forskellige bassintyper og brugergrupper.

Nærværende udbud henvender sig således til disse 2 anlæg og med option på yderligere én svømmehal, Bellahøj Svømmestation.

Plantegninger af de pågældende anlæg findes i bilag.

Københavns Kommunes svømmehaller bliver flittigt brugt, og der er fokus på, at den normale drift af anlæggene bliver berørt så lidt som muligt. Det er derfor vigtigt, at det digitale livredningssystem kan implementeres hurtigt, ikke kræver omfattende vedligeholdelse og support samt at anvendelse af systemet ikke påvirker livreddernes daglige arbejde negativt.

Svømmeanlæggene er offentligt tilgængelige og benyttes af børn, unge og voksne. Det er vigtigt, at det digitale livredningssystem altid er fuldt funktionelt og skaber en tryg og god oplevelse for svømmehallernes gæster og ansatte..

II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 48
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Revideret Tidsplan for installation i Øbrohallen

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
12/02/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten/koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Angeleye
Postadresse: via sant osvaldo 1b Bolzano
By: Bolzano
NUTS-kode: ITH10 Bolzano-Bozen
Postnummer: 39100
Land: Italien
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (på tidspunktet for indgåelse af kontrakten;eksklusive moms)
Udbuddets samlede værdi: 6 840 000.00 DKK

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Installation i Øbro-Hallen er ikke gennemført jf. tidsplan.

Det skyldes, at der i perioden januar-februar 2021 er konstateret et behov for omfattende renoveringsarbejde i Øbro-Hallen. I forlængelse heraf vurderes det, at der vil være risiko for at det digitale livredningssystem beskadiges, såfremt det installeres forud for renoveringen. Installationen af det digitale livredningssystem i Øbro hallen gennemføres senest september 2022.

Ordregiver har ikke kunnet forudse de begivenheder der har medført behovet for at foretage udskydelse af tidsplanen, på trods af rimelig og påpasselig forberedelse af den oprindelige udbudsprocedure.

Udskydelsen er en følge af eksterne omstændigheder hos udlejer hvorefter ændringsbehovet skyldes udefrakommende forhold og ikke ordregiverens egne ændrede præferencer eller ønsker. Ændringen foretages sålede i medfør af udbudslovens § 183.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/03/2021

Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen

VII.1) Beskrivelse af udbuddet efter ændringerne
VII.1.1) Hoved-CPV-kode
35125000 Overvågningssystem
VII.1.2) Supplerende CPV-kode(r)
VII.1.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
VII.1.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er ikke foretaget ændringer i udbuddet i forhold til indholdet i den oprindelige beskrivelse.

VII.1.5) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 48
VII.1.6) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 6 840 000.00 DKK
VII.1.7) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: angeleye
Postadresse: via sant osvaldo 1b
By: Bolzano
NUTS-kode: ITH10 Bolzano-Bozen
Postnummer: 39100
Land: Italien
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: ja
VII.2) Oplysninger om ændringerne
VII.2.1) Beskrivelse af ændringerne
Ændringernes art og omfang (med angivelse af eventuelle tidligere ændringer til kontrakten):

Ændring af tidsplan for indstallation i Øbro-hallen:

Installation i Øbro-Hallen er ikke gennemført jf. tidsplan.

Det skyldes, at der i perioden januar-februar 2021 er konstateret et behov for omfattende renoveringsarbejde i Øbro-Hallen. I forlængelse heraf vurderes det, at der vil være risiko for at det digitale livredningssystem beskadiges, såfremt det installeres forud for renoveringen. Installationen gennemføres senest september 2022.

VII.2.2) Årsager til ændring
Behovet for ændring skyldes omstændigheder, som ikke kunne forudses af en påpasselig ordregivende myndighed/enhed (artikel 43, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/23/EU, artikel 72, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/24/EU, artikel 89, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/25/EU)
Beskrivelse af de omstændigheder, som gjorde ændringen nødvendig, og redegørelse for disse omstændigheders uforudseelige karakter:

Installation i Øbro-Hallen gennemføres ikke jf. tidsplanen. Det skyldes, at der i perioden januar-februar 2021 er konstateret et behov for omfattende renoveringsarbejde i Øbro-Hallen. Der vil være væsentlig risiko for, at det digitale livredningssystem beskadiges såfremt det installeres forud for renoveringen. D. 2. feb. 2021 orienteres ordregivers direktion skriftligt om udlejers forventninger til renovering og lukkeperiode. På trods af rimelig og påpasselig forberedelse af den oprindelige udbudsprocedure, har ordregiver ikke kunnet forudse de begivenheder der er årsag til udskydelse af tidsplanen. Udskydelsen er en følge af eksterne omstændigheder hvorefter ændringsbehovet skyldes udefrakommende forhold og ikke ordregiverens egne ændrede præferencer eller ønsker.

VII.2.3) Forhøjelse af pris
Opdateret samlet kontraktværdi inden ændringerne (under hensyntagen til eventuelle tidligere kontraktændringer og pristilpasninger og, hvad angår direktiv 2014/23/EU, den gennemsnitlige inflation i den pågældende medlemsstat)
Værdi eksklusive moms: 6 840 000.00 DKK
Samlet kontraktværdi efter ændringerne
Værdi eksklusive moms: 6 840 000.00 DKK

Send til en kollega

0.032