Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Addresse
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: René Ring
1022 København K
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: rr@vd.dk
Indlevering af tilbud
Addresse
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: René Ring
1022 København K
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: rr@vd.dk
Udbyder
Vejdirektoratet
Rådgivning ifm. drift af trafikledelsessystemer og operationel trafikledelse.
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: René Ring
1022 København K
DANMARK
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: rr@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: https://vejdirektoratet.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 10 000 000 og 15 000 000 DKK
Udbuddet omfatter følgende 7 rammeaftaler:
R1 Porteføljemanagement og Entreprisestyring MS
R3 Fagspecialist — ME-MS — Vestdanmark
R5 Fagspecialist — ME-MS — Østdanmark
R6 Fagspecialist — Trafikteknisk drift og Operationel trafikledelse
R7 Porteføljemanagement og Fagspecialist IT CS
R8 Fagspecialist — Maximo
R9 Fagspecialist — Driftspraksis.
De enkelte rammeaftaler er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
71311300
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Rammeaftalerne kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: R1-PES-MS-DK Porteføljemanagement og Entreprisestyring MS71311300
71311300
71311300
71311300
71311300, 72000000
71311300
71311300
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En sammenslutning af bydende skal hæfte solidarisk, og der skal gives fuldmagt til en person, der kan tegne sammenslutningen. Hvert medlem af sammenslutningen skal ved aftaleindgåelsen afgive erklæring om solidarisk hæftelse overfor ordregiver.
— I forbindelse med tilbudsafgivelse skal tilbudsgiveren afgive en erklæring om, i hvilket omfang denne har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, med senere ændringer. Hvis ansøger er en sammenslutning (f.eks. et konsortium), skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt deltager.
— Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den tildelte virksomhed, højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den/de tildelte virksomhed(er) ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1 og stk. 2, litra a)-c) og e)-f).
Til dokumentation af den økonomiske formåen skal tilbuddet indeholde oplysninger om samlet omsætning (årsregnskaber eller revisorpåtegnet oversigt med nøgletal) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, dog for tilbudsgivere, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) skal oplysningerne om økonomisk formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Sammenslutningens samlede omsætning i de 3 seneste regnskabsår beregnes som summen af samlet omsætning i sammenslutningen. Det betyder, at sammenslutningen skal opfylde mindstekravet. Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen henvises til punkt VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal have haft en gennemsnitlig årlig omsætning i de seneste 3 år eller i den periode virksomheden har eksisteret på mindst: 3 000 000 ekskl. moms.
For hver rammeaftale, der bydes på, gælder:
Til dokumentation af den tekniske formåen skal tilbuddet indeholde følgende:
— Tilbudsgivers dokumenterede referencer for tilsvarende opgaver udført inden for de sidste 3 år.
— Væsentlige underleverandørers referencer for tilsvarende opgaver udført inden for de sidste 3 år Referencer bør omfatte relevante oplysninger om ordregiver, kort beskrivelse af opgaven, herunder oplysninger om de konkrete ydelser, der er leveret, oplysning om opgavens størrelse i DKK ekskl. moms, og periode for opgavens gennemførelse.
Ved væsentlige underleverandører forstås:
— Underleverandører, hvis ydelser i henhold til tilbuddet udgør over 25 % af den samlede tilbudssum.
Vejdirektoratet forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer direkte. For tilbudsgivere, der har været etableret i mindre end 3 år, oplyses der om referencer for så lang en periode som muligt.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal oplysningerne om teknisk og/eller faglig formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Ved sammenslutning af virksomheder er det summen af de afgivne dokumenterede referencer, der samlet bliver vurderet. Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen, henvises til punkt VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Inden for de sidste 3 år skal tilbudsgiver — herunder eventuelle væsentlige underleverandører — i væsentligt omfang have arbejdet med opgaver, som er sammenlignelige med de opgaver, som fremgår af Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet. .
Del IV: Procedure
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 84-149725 af 30.4.2015
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 113-204841 af 13.6.2015
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Der må være personer tilstede ved åbning af priskuvert, jf. udbudsmaterialet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad punkt III.2): Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. væsentlige underleverandører), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ad punkt IV.3.6): Kravet om benyttelse af dansk ved afgivelse af bud eller ansøgning om deltagelse udelukker ikke, at fremsendt teknisk dokumentation, brochurer o. lign. kan være på engelsk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
Der afholdes orienteringsmøde den 14.9.2015, klokken 9.00 til 12.00, Niels Juels Gade 13, København K.
Hensigten med orienteringsmødet er at give de bydende lejlighed til stille spørgsmål, samt at Vejdirektoratet orienterer om centrale emner, som bl.a. forventes at være:
— Intentioner og mål med den valgte opdeling på 7 rammeaftaler
— Systemdokumentation og instruktionsgrundlag
— Demonstration af bl.a. Maximo samt GUI/SLM systemerne
— Tildelingsmodellen.
Spørgsmål bedes så vidt muligt stillet ved e-mail inden mødet, og spørgsmål, som stilles på mødet, bedes afleveret skriftligt på mødet.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@ebst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager skal være indgivet til klagenævnet:
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt
— Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill- perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der nedlægges påstand om opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk