23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 169-308382
Offentliggjort
02.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

Addresse
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: René Ring
1022 København K
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: rr@vd.dk

Indlevering af tilbud

Til
13.10.2015 Kl. 10:00

Addresse
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: René Ring
1022 København K
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: rr@vd.dk

Udbyder

Vejdirektoratet

Rådgivning ifm. drift af trafikledelsessystemer og operationel trafikledelse.


Vejdirektoratet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: René Ring
1022 København K
DANMARK
Telefon: +45 72443333
Mailadresse: rr@vd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: https://vejdirektoratet.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Rådgivning ifm. drift af trafikledelsessystemer og operationel trafikledelse.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 2

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 10 000 000 og 15 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Rammeaftalerne omfatter rådgivning ifm. drift af trafikledelsessystemer og operationel trafikledelse.
Udbuddet omfatter følgende 7 rammeaftaler:
R1 Porteføljemanagement og Entreprisestyring MS
R3 Fagspecialist — ME-MS — Vestdanmark
R5 Fagspecialist — ME-MS — Østdanmark
R6 Fagspecialist — Trafikteknisk drift og Operationel trafikledelse
R7 Porteføljemanagement og Fagspecialist IT CS
R8 Fagspecialist — Maximo
R9 Fagspecialist — Driftspraksis.
De enkelte rammeaftaler er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Rammeaftalerne kan forlænges med 2 gange 12 måneder.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: R1-PES-MS-DK Porteføljemanagement og Entreprisestyring MS
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: R3-FME-MS-V Fagspecialist — ME-MS-Vest
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: R5-FME-MS-Ø Fagspecialist — ME-MS-Øst
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4 Betegnelse: R6-FTDOT-DK Fagspecialist Trafikteknisk drift og Operationel trafikledelse
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5 Betegnelse: R7-PFIT-CS-DK Fagspecialist- IT CS
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300, 72000000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6 Betegnelse: R8-FMAXI-DK Fagspecialist — Maximo
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 7 Betegnelse: F9-FDPRX-DK Fagspecialist — Driftspraksis
1) Kort beskrivelse
Der henvises til Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

71311300

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
For hver rammeaftale, der bydes på gælder:
En sammenslutning af bydende skal hæfte solidarisk, og der skal gives fuldmagt til en person, der kan tegne sammenslutningen. Hvert medlem af sammenslutningen skal ved aftaleindgåelsen afgive erklæring om solidarisk hæftelse overfor ordregiver.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For hver rammeaftale, der bydes på gælder:
— I forbindelse med tilbudsafgivelse skal tilbudsgiveren afgive en erklæring om, i hvilket omfang denne har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, med senere ændringer. Hvis ansøger er en sammenslutning (f.eks. et konsortium), skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt deltager.
— Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af den tildelte virksomhed, højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den/de tildelte virksomhed(er) ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1 og stk. 2, litra a)-c) og e)-f).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: For hver rammeaftale, der bydes på, gælder:
Til dokumentation af den økonomiske formåen skal tilbuddet indeholde oplysninger om samlet omsætning (årsregnskaber eller revisorpåtegnet oversigt med nøgletal) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår, dog for tilbudsgivere, der har været etableret i mindre end 3 år, for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) skal oplysningerne om økonomisk formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Sammenslutningens samlede omsætning i de 3 seneste regnskabsår beregnes som summen af samlet omsætning i sammenslutningen. Det betyder, at sammenslutningen skal opfylde mindstekravet. Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen henvises til punkt VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal have haft en gennemsnitlig årlig omsætning i de seneste 3 år eller i den periode virksomheden har eksisteret på mindst: 3 000 000 ekskl. moms.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
For hver rammeaftale, der bydes på, gælder:
Til dokumentation af den tekniske formåen skal tilbuddet indeholde følgende:
— Tilbudsgivers dokumenterede referencer for tilsvarende opgaver udført inden for de sidste 3 år.
— Væsentlige underleverandørers referencer for tilsvarende opgaver udført inden for de sidste 3 år Referencer bør omfatte relevante oplysninger om ordregiver, kort beskrivelse af opgaven, herunder oplysninger om de konkrete ydelser, der er leveret, oplysning om opgavens størrelse i DKK ekskl. moms, og periode for opgavens gennemførelse.
Ved væsentlige underleverandører forstås:
— Underleverandører, hvis ydelser i henhold til tilbuddet udgør over 25 % af den samlede tilbudssum.
Vejdirektoratet forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer direkte. For tilbudsgivere, der har været etableret i mindre end 3 år, oplyses der om referencer for så lang en periode som muligt.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal oplysningerne om teknisk og/eller faglig formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Ved sammenslutning af virksomheder er det summen af de afgivne dokumenterede referencer, der samlet bliver vurderet. Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen, henvises til punkt VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Inden for de sidste 3 år skal tilbudsgiver — herunder eventuelle væsentlige underleverandører — i væsentligt omfang have arbejdet med opgaver, som er sammenlignelige med de opgaver, som fremgår af Ydelsesbeskrivelsen i udbudsmaterialet. .
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 84-149725 af 30.4.2015

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 113-204841 af 13.6.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
13.10.2015 - 10:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Der må være personer tilstede ved åbning af priskuvert, jf. udbudsmaterialet.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ad punkt II.3): Aftalens varighed beregnes fra det tidspunkt, hvor aftalen træder i kraft.
Ad punkt III.2): Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. væsentlige underleverandører), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ad punkt IV.3.6): Kravet om benyttelse af dansk ved afgivelse af bud eller ansøgning om deltagelse udelukker ikke, at fremsendt teknisk dokumentation, brochurer o. lign. kan være på engelsk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
Der afholdes orienteringsmøde den 14.9.2015, klokken 9.00 til 12.00, Niels Juels Gade 13, København K.
Hensigten med orienteringsmødet er at give de bydende lejlighed til stille spørgsmål, samt at Vejdirektoratet orienterer om centrale emner, som bl.a. forventes at være:
— Intentioner og mål med den valgte opdeling på 7 rammeaftaler
— Systemdokumentation og instruktionsgrundlag
— Demonstration af bl.a. Maximo samt GUI/SLM systemerne
— Tildelingsmodellen.
Spørgsmål bedes så vidt muligt stillet ved e-mail inden mødet, og spørgsmål, som stilles på mødet, bedes afleveret skriftligt på mødet.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@ebst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv.« med senere ændringer.
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager skal være indgivet til klagenævnet:
— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt
— Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill- perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der nedlægges påstand om opsættende virkning af klagen.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28.8.2015

Send til en kollega

0.047