Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune
Bestillingssystem (bestilling for borgere og styring af stomiprodukter)
Aarhus Kommune
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Rådhuspladsen 2
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Maiken Ulsøe
E-mail: maul@aarhus.dk
Telefon: +45 41872069
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7bddc474-94ad-43ec-961e-27660b16f03c/homepage
Del II: Genstand
Bestillingssystem (bestilling for borgere og styring af stomiprodukter)
Aarhus Kommune (som repræsenterer kommunerne i den midtjyske landsdel) har sammen med Odense Kommune (som repræsenterer kommunerne i den syddanske landsdel), Region Syddanmark og Region Midtjylland arbejdet på et Stomiprojekt med det formål at skabe kvalitet for borgere med stomi og herunder optimere processer og økonomi på tværs af sektorer. Stomiprojektet understøtter således økonomiaftalerne for regioner og kommuner om at skabe en bedre og mere sammenhængende offentlig sektor. For at kunne indfri den ambition er der behov for en ny fælles løsningsmodel på stomiområdet, hvor et bestillingssystem kommer til at spille en central rolle. Udbuddet omfatter således bestillingssystemet. Den fælles løsningsmodel skal drives i regi af Fælles Service Center (FSC), og FSC bliver således systemejer af bestillingssystemet.
Formålet er et høringsmøde med de interesserede leverandører enkeltvis. Høringsmødet forventes at foregå i perioden: 26-28 april 2021.
Region Midtjylland og kommunerne i den midtjyske landsdel der er tilsluttet, og Region Syddanmark og de kommuner i Syddanske landsdel der er tilsluttet stomiprojektet.
Indkøbet af et bestillingssystem forventes gennemført som et funktionsudbud. Udbudsformen forventes at blive udbud med forhandling.
Udbuddet forventes gennemført i perioden august 2021 – august 2022.
Kvalitet for borgere med stomi er i denne sammenhæng at skabe tryghed for borgeren ved et mere sammenhængende behandlingsforløb. Et sammenhængende behandlingsforløb består i at tilbyde ensartede produkter på tværs af regioner og kommuner samt at sikre én indgang til det offentlige ved bestilling af stomiprodukter til hjemmebehandling og til sundhedsfaglig rådgivning.
For at kunne indfri den ambition er der behov for en ny fælles løsningsmodel på stomiområdet, hvor et bestillingssystem kommer til at spille en central rolle. Udbuddet omfatter således bestillingssystemet.
Den fælles løsningsmodel skal drives i regi af Fælles Service Center (FSC), og FSC bliver således systemejer af bestillingssystemet.
Fælles Service Center er en tværsektoriel forening, der understøtter kommuner og regioner i udbredelsen af telemedicinske løsninger og produkter til hjemmebehandling. Fælles Service Centers medlemmer består i dag af Region Midtjylland og de 19 kommuner i den midtjyske landsdel. Som følge af stomiprojektet vil også Region Syddanmark og 14 kommuner i den syddanske landsdel blive optaget som medlemmer af Fælles Service Center for at kunne benytte den fælles løsningsmodel, som bestillingssystemet bliver en del af.
Bestillingssystemet skal i hovedtræk understøtte følgende behov:
— E-katalog for stomiprodukter, hvor stomileverandører kan indlæse og opdatere produkter
— Administration af borgeres bevillinger og stamdata (stamdata koblet med CPR-register)
— Bestilling af produkter for borgere (webshop-løsning)
— Overførsel af bestillinger til lager- og logistikpartner
— Forecast på produktforbrug (baseret på antal bevilligede produkter) samt historisk produktforbrug
— Understøtte fakturering af produktforbrug pr. myndighed / kommune.
Se følgende videoen om baggrunden og formålet med stomi-projektet og den fælles løsningsmodel her:
https://vimeo.com/398466775/4aca4fd4a7
Bestillingssystemet skal være klar til drift 18. april 2023, sammen med hele stomiløsningen.
Der er i alt 31 kommuner der er tilmeldt projektet inkl. Region Syddanmarks midlertidige patienter.
Under den i I.1) angivende internetadresse er følgende dokumenter tilgængeligt:
— Høringsmateriale vedr. bestillingssystem til fælles offentlig løsningsmodel (stomiprojektet)
— Skabeloner til beskrivelse af leverandør (anmodning)
— skabeloner til besvarelse af spørgsmål indenfor 12 fokusområder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger