23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 043-107691
Offentliggjort
03.03.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Gentofte Kommune

Vindere

Kontrakt vedr. datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser

(14.06.2021)
Globalconnect A/S
Havneholmen 6
2450 København SV

Udbud af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser


Gentofte Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gentofte Kommune
CVR-nummer: 19438414
Postadresse: Bernstorffsvej 161
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2920
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Dall-Arnesen
E-mail: thomas@salamon.dk
Telefon: +45 29916829
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c269d13c-b595-4d88-8e38-9f8a60030fd7/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c269d13c-b595-4d88-8e38-9f8a60030fd7/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c269d13c-b595-4d88-8e38-9f8a60030fd7/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c269d13c-b595-4d88-8e38-9f8a60030fd7/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72720000 Wan-tjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter levering af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser herunder MPLS løsning inkl. CPE.

Kontrakten indeholder optioner på installation og opgradering af henholdsvis netværks- og internetforbindelser herunder også sort fiber.

Det er kun internetforbindelser til e-sport der er omhandlet af dette udbud og ikke Gentofte Kommunes administrative eksisterende internetforbindelser.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Gentofte Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter levering af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser herunder MPLS løsning inkl. CPE.

Kontrakten indeholder optioner på installation og opgradering af henholdsvis netværks- og internetforbindelser herunder også sort fiber.

Det er kun internetforbindelser til e-sport der er omhandlet af dette udbud og ikke Gentofte Kommunes administrative eksisterende internetforbindelser

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Pris - Vægtning: 40
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Det er muligt at forlænge kontrakten med 2 gange á 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 3 egnede virksomheder, vil Gentofte Kommune udvælge de 3 virksomheder, som har mest erfaring med tilsvarende opgaver.

Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod referenceopgavernes sammenlignelighed med kontrakten.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

— VRF ændringer

— Tilkøb af kapacitet på hhv. netværk og internetforbindelser

— Installation og opgradering af henholdsvis netværks- og internetforbindelser herunder også sort fiber.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ingen

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal angive følgende nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgerblev etableret eller startede sin virksomhed:

Årsomsætning.

Angives for de seneste 2 afsluttede regnskabsår i ESPD del IV: Udvælgelseskriterier, B:

Økonomisk og finansiel formåen, 1a).

Egenkapital:

Angives for de seneste 2 afsluttede regnskabsår i ESPD del IV: Udvælgelseskriterier, B:

Økonomisk og finansiel formåen, 4).

Er ansøger en del af et konsortium skal de krævede oplysninger afgives for deltager i konsortiet. Det vil dog i forbindelse med vurderingen være det samlede konsortiets oplysninger, der vurderes.

Baserer ansøger sig på andres økonomisk og finansielle formåen skal der udfyldes en støtteerklæring.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- En omsætning på 60 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår

- En positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.

Med ”afsluttet regnskabsår” menes det seneste regnskabsår, hvor der foreligger revisorgodkendt regnskab.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen. Dette angives i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), del IV, afsnit C, Teknisk og faglig formåen:

Ansøger skal anføre de betydeligste tjenesteleverancer som den udbudte type i de seneste 3 år, regnet fra udgivelsesdatoen for denne udbudsbekendtgørelse, som beskrevet i som i pkt. II.2.4).

Ansøger bedes så vidt muligt under beløb anføre den samlede kontraktværdi, under dato anføre den dato hvor løsningen blev i drift sat og under modtager anføre kunden.

Under beskrivelse bedes anført motiverede referencer, hvilket indebærer, at ansøger for hver enkelt reference beskriver, hvorfor den pågældende reference er relevant for den udbudte opgave. Konkret efterspørges referencer, der påviser:

i) erfaring med levering af datakommunikationstjenester som MPLS, internet og sort fiber

ii) erfaring med både teknisk og organisatorisk implementering af datakommunikationstjenester

iii) erfaring med drift af datakommunikationstjenester

iv) erfaring med strategisk samarbejde med offentlige kunder (kommuner, regioner, staten, offentligt ejede virksomheder, mv.).

Der kan maksimalt angives 5 referencer. Referencer derudover vil ikke blive taget i betragtning. Begrænsningen på maksimalt 5 referencer gælder også for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underleverandør.

Såfremt ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer lægges der i vurderingen alene vægt på de 5 første angivne referencer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (eksempelvis underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse.

Der efterspørges referencer for de seneste 3 år, da der er tale om en opgave, som udbydes forholdsvist sjældent. Er ansøger en del af et konsortium skal de krævede oplysninger afgives for deltagere i konsortiet. Det vil dog i forbindelse med prækvalifikationen være det samlede konsortiets oplysninger, der vurderes.

Baserer ansøger sig på andres tekniske og faglige formåen skal der udfyldes en støtteerklæring.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal have udført mindst én tilsvarende opgave inden for de seneste 3 år.

Med ”tilsvarende opgave” forstås opgave(r), der indebærer:

I. Levering af datakommunikationstjenester som MPLS løsning inkl. internet samt

II. Tilknyttede serviceydelser (support, projektledelse og konfiguration)

III. Ikke færre end 100 lokationer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 30/03/2021
Tidspunkt: 08:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 30/03/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde ESPD, som er uploaded sammen med udbudsmaterialet.

— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A.

II.B, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.C og V.

Ansøger skal i ESPD'en oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II, afsnit A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, e-mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II, afsnit B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.

Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § §135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Gentofte Kommune accepterer ikke ansøgninger fra ansøgere, som har gæld til det offentlige på 100 000 DKK eller derover, medmindre, der er indgået en afviklingsordning vedrørende gælden.

Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — 6 (ESPD del III, afsnit C).

Den angivne dokumentation danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at deltage i udbuddet.

Konsortium:

Bemærk, at hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD.

Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II,afsnit A).

Hvis ansøger deltager som et konsortium skal konsortiedeltagerne hæfte solidarisk og direkte i forhold til Gentofte Kommune.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet) skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C).

Ansøgning skal afgives på dansk.

Tilbud inklusive bilag skal affattes på dansk, ligesom eventuelle forhandlingsrunder skal foregå på dansk. Teknisk dokumentation, der ikke foreligger på dansk, kan dog være på engelsk.

Såfremt ordregiver anmoder om det, skal tilbudsgiver sørge for oversættelse af bilagsmateriale på engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgivers regning.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud.

— Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. lovens § 7, stk. 1.

— Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/02/2021

Send til en kollega

0.047