23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 030-070882
Offentliggjort
12.02.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

IT-rådgivningstjenester på områderne for applikationsudvikling til støtte for tematiske dataprodukter til Det Europæiske Miljøagentur og Europa-Kommissionen (GD ENV)


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Forordning (EU, Euratom) nr. 2018/1046

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Det Europæiske Miljøagentur
Postadresse: Kongens Nytorv 6
By: Copenhagen K
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 1050
Land: Danmark
E-mail: procurement@eea.europa.eu
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.eea.europa.eu
Internetadresse for køberprofilen: https://www.eea.europa.eu/about-us/tenders
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Europa-Kommissionen, Directorate-General for Environment
Postadresse: Rue de la Loi 200
By: Brussels
NUTS-kode: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad
Postnummer: 1049
Land: Belgien
Kontaktperson: Masson Josiane
E-mail: Josiane.MASSON@ec.europa.eu
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ec.europa.eu/dgs/environment/index_en.htm
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:

Danmark

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7803
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7803
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

IT-rådgivningstjenester på områderne for applikationsudvikling til støtte for tematiske dataprodukter til Det Europæiske Miljøagentur og Europa-Kommissionen (GD ENV)

Sagsnr.: EEA/DIS/20/021
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72300000 Datatjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

EEA ønsker med henblik på dette interinstitutionelle udbud i sin egenskab af ledende ordregivende myndighed at indgå en rammetjenesteydelseskontrakt med en erfaren tjenesteyder, som skal bistå agenturet og Europa-Kommissionen, Generaldirektoratet for Miljø (GD ENV) som deltagende ordregivende myndighed, med levering af IT-rådgivningstjenester på områderne for applikationsudvikling til støtte for tematiske dataprodukter.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 500 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Tjenesteydelserne skal hovedsageligt udføres i kontrahentens egne lokaler med lejlighedsvise møder i EEA's lokaler (ét til tre om året afhængigt af kravene i det specifikke projekt).

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

EEA er ansvarligt for at udvikle, gennemføre og drive ca. 100 geodata- og tabeldatastrømme, hvor medlemsstaterne indberetter data til EEA. Når dataene med vellykket resultat er blevet leveret til agenturet, behandles dataene på forskellige trin og udbredes til sidst til yderligere anvendelse. Tjenesteydelser, der kræves af GD ENV, skal udføres i tæt samarbejde med EEA. EEA og GD ENV samarbejder om de omtalte systemer, selv om EEA er ansvarlig for infrastruktur og daglig drift. De datastrømme og tjenester, der gennemføres i EEA, er meget automatiserede, men der er behov for løbende vedligeholdelse og støtte for at sikre en problemfri drift. Der anvendes flere softwarepakker i lokalerne. EEA opererer omkring 100 datastrømme, som medlemsstaterne skal rapportere miljødata og -informationer på. Datastrømmene opereres i tæt samarbejde med EEA's tematiske eksperter og omfatter luft, vand, emissioner, klima, biodiversitet osv. Dette interinstitutionelle udbud omfatter rådgivningstjenester til udvikling af produkter, der støtter levering af datastrømme ved hjælp af webformer, eller til udvikling af produkter og applikationer baseret på disse datastrømme. Der er behov for ekspertstøtte til udvikling af robuste og automatiserede IT-løsninger, der kan levere bæredygtige produkter på en konsekvent måde på EEA's infrastruktur.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 500 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den valgte tilbudsgiver vil blive tilbudt en tjenesteydelseskontrakt for en indledende periode på 24 (fireogtyve) måneder, at regne fra datoen for underskriftsafgivelse, med mulighed for højst to forlængelser for en periode på 12 (tolv) måneder hver.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Som anført i afsnit 2.1.1 og 2.2.1 i udbudsmaterialet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/03/2021
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Tysk, Græsk, Engelsk, Spansk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Islandsk, Italiensk, Litauisk, Lettisk, Maltesisk, Nederlandsk, Norsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Svensk, Tyrkisk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/03/2021
Tidspunkt: 10:00
Sted:

I EEA's lokaler, Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK. EEA forbeholder sig ret til at tilrettelægge et fjernåbningsmøde på grund af begrænsninger forbundet med Covid-19.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivernes repræsentanter (én pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbstjenester i forvejen og senest tirsdag den 9. marts 2021 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere kan downloade udbudsdokumenterne og alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7803

Webstedet opdateres regelmæssigt, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Retten
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 4303-2100
Internetadresse: https://curia.europa.eu
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Den Europæiske Ombudsmand
Postadresse: 1 avenue du Président Robert Schuman
By: Strasbourg
Postnummer: 67001
Land: Frankrig
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Telefon: +33 388172313
Fax: +33 388179062
Internetadresse: https://www.ombudsman.europa.eu
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der kan indgives klage til Den Europæiske Unions Domstol senest to måneder efter underrettelsen af klageren (modtagelsesdato) eller, i tilfælde af udeblivelse deraf, den dag, den pågældende person fik kendskab til de relevante oplysninger.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Retten
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 5-4303-2100
Internetadresse: https://curia.europa.eu
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/02/2021

Send til en kollega

0.046