23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 022-053184
Offentliggjort
02.02.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Danmarks Nationalbank

Leje af tekstiler og rengøringssystem


Danmarks Nationalbank

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danmarks Nationalbank
CVR-nummer: 61092919
Postadresse: Langelinie Allé 47
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: DN - Jeanett Brurås
E-mail: jtb@nationalbanken.dk
Telefon: +45 33636069
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.nationalbanken.dk/da/Sider/Default.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Leje af tekstiler og rengøringssystem

Sagsnr.: TS-198012
II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000 Vask og rensning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Danmarks Nationalbank har egne medarbejdere ansat til rengøring, kantinedrift og serviceopgaver.

Danmarks Nationalbank ønsker at leje tekstiler, samt rengøringssystem af eksternt firma og gennemfører i denne forbindelse et EU-udbud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39514000 Håndklæder og vaskeklude, viskestykker og karklude og lign.
39514500 Vaskeklude
39514100 Håndklæder
39513100 Duge
18330000 T-shirts og skjorter
18331000 T-shirts
18332000 Skjorter
18333000 Poloskjorter
18223200 Jakker
18200000 Ydertøj
39513200 Bordservietter
18235000 Pullovere, cardiganer og lignende varer
18100000 Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
42995000 Diverse rengøringsmaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

København K

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Danmarks Nationalbank er midlertidig flyttet til ny bygning på Langelinie Allé, da den nuværende bygning i Havnegade skal renoveres. Danmarks Nationalbanks eget vaskeri er i den forbindelse nedlagt.

Danmarks Nationalbank har egne medarbejdere ansat til rengøring, kantinedrift og serviceopgaver.

Danmarks Nationalbank ønsker derfor at leje tekstiler, samt rengøringssystem af eksternt firma og gennemfører i denne forbindelse et EU-udbud.

Alle tekstiler og rengøringssystem lejes af tilbudsgiver.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og pasform / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Moppers ergonomi / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 013-027923
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Leje af tekstiler og rengøringssystem

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har besluttet at annullere udbudsprocessen idet det er fundet uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet. Kontrakten forventes genudbudt medio februar 2021.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Organ findes ikke
By: København
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på

https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/01/2021

Send til en kollega

0.062