Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Viborg Kommune
Vindere
EU-udbud af vask og leje af beklædning til Viborg Kommune
(03.05.2021)
Vrå dampvaskeri A/S
Frilandsvej 8
9760 Vrå
EU-udbud af vask og leje af beklædning til Viborg Kommune
Viborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189846
Postadresse: Prinsens Alle 5
By: Viborg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Husum Mikkelsen
E-mail: ahmi@viborg.dk
Telefon: +45 21729638
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/148381407.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://viborg.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud af vask og leje af beklædning til Viborg Kommune
Udbuddet vedrører vask og lejeordning af beklædning til sundhed, omsorg og social, køkkenpersonale samt tandplejen i Viborg Kommune.
Udbuddet omfatter den komplette opgave for vask/leje, dvs. leje og vask af tøjet på tilbudsgivers vaskeri, afhentning af det brugte tøj samt tilbagelevering af det vaskede tøj på ordregivers adresser med 1 ugentlig leverance.
Opgaven omfatter beklædning indenfor:
— Plejepersonale
— Trænende terapeuter
— Kantine- og rengøringsmedarbejdere
— Tandpleje.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Egenkapital: 10 mio. DKK i det seneste afsluttede regnskabsår.
Der er krav til referencer.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal angive min. 2 sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de seneste 3 år.
Med sammenlignelig reference menes enhver form for vask og leje af beklædningsordning til sundhedssektoren for minimum 1 000 medarbejdere og minimum 15 forskellige leveringsadresser.
Referenceliste skal indeholde referencen, kontaktperson (navn, tlf.nr. og e-mail), periode for udførelse af opgaven og omsætning på aftalen.
I forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen, modtager leverandøren personoplysninger på ordregivers borgere, som leverandøren bliver databehandler for. Der indgås derfor databehandleraftale mellem parterne. Leverandøren er i hele rammeaftalens løbetid forpligtet til at opretholde en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. DKK pr. år.
Der er indsat betingelser i kontrakten ang. arbejdsklausuler, som tilbudsgiver skal være opmærksom på.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §135, stk. 1-3 og § 136. Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7. Før beslutning om tildeling af rammeaftale vil ordregiver indhente dokumentation for oplysningerne i ESPD, i henhold til udbudslovens § 151, fra den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen. Ordregiver vil indhente følgende dokumentation:
- Vedr. udelukkelsesgrunde:
Gyldig serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
- Vedr. økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskab eller uddrag heraf for det seneste disponible regnskabsår eller erklæring hvoraf det fremgår, at tilbudsgiver lever op til mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen. Krav vedrørende dokumentation af ESPD gælder ligeledes for konsortiedeltagere og støttende virksomheder.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk