Fakta om udbudet
Udbyder
Energinet Forretningsservice A/S
Vindere
(18.01.2021)
Unicorn Systems a.s
Executive Briefing Centre - Classic 7 Jankovcova 1037/49
17000 Prag
(23.07.2021)
Unicorn Systems a.s.
V Kapslovne 2/2767
130 00 Prag
Support af Energinets ECP-netværk og delkomponenter
Energinet Forretningsservice A/S
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 39 31 47 97
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Kirsten Ebstrup
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=ENERGINET
Del II: Genstand
Support af Energinets ECP-netværk og delkomponenter
Energinet har behov for support af Energinets ECP-netværk og alle delkomponenter i form af broker, component directory og endpoints uden for normal arbejdstid.
Fredericia
Unicorn Systems a.s. er blevet udvalgt af the European Network of Transmission System Operators (ENTSO-E) til at bygge en ECP/EDX kommunikationsplatform, så Europas transmissionssystemoperatører (TSO´er) har mulighed for at kommunikere sikkert og ensartet over landegrænserne.
Denne kommunikationsplatform er udviklet på MADES standarden (MArket Data Exchange Standard).
Energinet har behov for support af Energinets ECP-netværk og alle delkomponenter i form af broker, component directory og endpoints uden for normal arbejdstid. Energinet vurderer, at det vil kræve en indgående viden om opbygning af platformen for at kunne rette eventuelle fejl på alle tider af døgnet.
Da ECP-netværket bliver benyttet til forsyningskritiske systemer hos Energinet, der kører med SLA klasse høj, skal der påbegyndes fejlsøgning inden for 90 minutter og arbejdes på fejlen 24/7, indtil fejlen er løst.
Idet Unicorn Systems a.s. er den eneste virksomhed, der har udviklet denne unikke software platform, og da Energinet har et presserende behov for support vurderer Energinet, at det objektivt er udelukket, at andre virksomheder kan udføre den nødvendige support af Energinets ECP-netværk og alle delkomponenter i det påkrævede omfang.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Unicorn Systems a.s. er blevet udvalgt af the European Network of Transmission System Operators (ENTSO-E) til at bygge en ECP/EDX kommunikationsplatform, så Europas transmissionssystemoperatører (TSO´er) har mulighed for at kommunikere sikkert og ensartet over landegrænserne.
Denne kommunikationsplatform er udviklet på MADES standarden (MArket Data Exchange Standard).
Energinet har behov for support af Energinets ECP-netværk og alle delkomponenter i form af broker, component directory og endpoints uden for normal arbejdstid. Energinet vurderer, at det vil kræve en indgående viden om opbygning af platformen, for at kunne rette eventuelle fejl på alle tider af døgnet.
Da ECP-netværket bliver benyttet til forsyningskritiske systemer hos Energinet, der kører med SLA klasse høj, skal der påbegyndes fejlsøgning inden for 90 minutter og arbejdes på fejlen 24/7, indtil fejlen er løst.
Idet Unicorn Systems a.s. er den eneste virksomhed, der har udviklet denne unikke software platform, og da Energinet har et presserende behov for support, vurderer Energinet, at det objektivt er udelukket, at andre virksomheden kan udføre den nødvendige support af Energinets ECP-netværk og alle delkomponenter i det påkrævede omfang.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Postadresse: Executive Briefing Centre - Classic 7 Jankovcova 1037/49
By: Prag
NUTS-kode: CZ ČESKÁ REPUBLIKA
Postnummer: 17000
Land: Tjekkiet
E-mail: info@unicorn.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
4) inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (i de tilfælde hvor ordregiver har fulgt proceduren i § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud).
Energinet følger proceduren i Klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Kontrakten vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk.1, nr. 2.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk