Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=289903&B=FVST
Udbyder
Fødevarestyrelsen
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 29-01-2021
Time: 23:59
Læses:
Dato: 04-02-2021
Time: 23:59
Yderligere oplysninger
Bilag D: Skabelon til referencer er nu korrekt uploadet.
Som en konsekvens heraf forlænges tilbudsfristen til 23:59 den 4. februar 2020.
Purchase of ”state of the art” GC-MSMS-instrument
Fødevarestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62534516
Postadresse: Stationsparken 31-33
By: Glostrup
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Craig Till Reumert
E-mail: crtre@fvst.dk
Telefon: +45 72276665
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Sider/forside.aspx
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/322057
Del II: Genstand
Purchase of ”state of the art” GC-MSMS-instrument
Fødevarestyrelsens Laboratorium udbyder indkøb af et ”state of the art” GC-MSMS-instrument (Gaschromatografi koblet med triple quadropol massespektrometer) inklusiv option på køb af et ekstra GC-MSMS-instrument og optioner på køb af flere ekstra års Service Level Agreement. Systemet skal være egnet til kvantitativ og kvalitativ analyse af mere end 200 pesticider i en kørsel med injektion af acetonitrilekstrakt.
Fødevarestyrelsens Laboratorium udbyder indkøb af et ”state of the art” GC-MSMS-instrument (Gaschromatografi koblet med triple quadropol massespektrometer) inklusiv option på køb af et ekstra GC-MSMS-instrument og optioner på køb af flere ekstra års Service Level Agreement. Systemet skal være egnet til kvantitativ og kvalitativ analyse af mere end 200 pesticider i en kørsel med injektion af acetonitrilekstrakt. Identifikationskriterier i henhold til SANTE 2019-12682 skal let kunne evalueres i softwaren (dvs. forholdet mellem to MS-MS-overgange (± 30 % af forholdet i standarder), overlapning af de ekstraherede ionkromatogrammer af de 2 MS-MS-overgange, retentions-tidtolerance på ± 0,1 min) Anskaffelsen omfatter endvidere:
- Opstilling, installation og tilslutning af udstyret.
- Basal instruktion i nødvendigt omfang for ordregivers brugere i korrekt betjening og sikker anvendelse af udstyret, samt basal instruktion i nødvendigt omfang for ordregivers teknikere i daglig drift og vedligehold af udstyret.
- Avanceret applikationstræning af ordregivers brugere.
- Evt. nødvendige ændringer af eksisterende installationer og bygningskonstruktioner foretages og betales af ordregiver.
- Option 1: Ekstra Service (niveau 1) per år – for de følgende år 3-6 af kontraktens levetid jf. bilag B.
- Option 2: Ekstra service (niveau 2) per år – for de følgende år 3-6 af kontraktens levetid jf. bilag B.
- Option 3: Ekstra komplet levering og installation af GC-MSMS-system - jf. bilag B.
- Option 1 & 2 er for kunden frivillige: Kunden er ikke forpligtet til at kalde optionerne, såfremt ordregiver får behov for fx service.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Tilbudsgiver (eller det ansøgende konsortium) skal udvise en økonomisk robusthed, som gør ansøger egnet til at opfylde aftalen.
Ansøger skal vedlægge ESPD med angivelse af følgende oplysninger: Del IV, punkt B:
- Tilbudsgiver skal kunne dokumentere en omsætning på 5 mio. DKK i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgiver skal dokumentere en positiv egenkapital i hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgiver skal dokumentere en soliditetsgrad på minimum 1 % hvert af de 3 senest afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgiver skal vedlægge en udvidet serviceattest, som omfatter eventuelle udenlandske bestyrelses- eller direktionsmedlemmer.
- Tilbudsgiver skal vedlægge dokumentation på en gyldig og dækkende forsikring. Denne forsikring skal kunne dokumentere en dækning på min. 10 mio. DKK per skadesbegivenhed.
Dokumentation skal tydeligt anføre overholdelse af dækningskravet.
Tilbudsgiveren skal angive::
- 3 referencer som dokumentere erfaring med tilsvarende opgaver i omfang:
- Tilbudsgiver skal være erfaren i at levere GC-MS/MS instrumenter.
Erfaring skal være opnået inden for de seneste 5 afsluttede regnskabsår.
Ordregiver skal have mulighed for at kontakte referencer.
Del IV: Procedure
Dato: 1. februar 2021
Tid: 0900.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver vil på et informationsmøde præsentere; hvordan man afgiver tilbud på EU Supply, udfylde ESPD, og korrekt (dvs. konditionsmæssige) udfyldelse af leverandørens tilbud. Tidspunktet for informationsmødet fremgår af tidsplanen under pkt. 3.1.
Der kan ikke stilles spørgsmål til andet end hvordan man afgiver tilbud på EU Supply, udfylde ESPD, og korrekt (dvs. konditionsmæssige) udfyldelse af leverandørens tilbud under mødet. Svar der gives på mødet vil efterfølgende blive gengivet på EU-Supply, under Spørgsmål & svar modullet. Øvrige spørgsmål skal stilles via Spørgsmål & svar modulet i udbudssystemet, EU-Supply inden fristen for spørgsmål (se tidsplanen under pkt. 3.1.)
Hvis ordregiver vurderer, at et spørgsmål ikke egner sig til besvarelse på mødet – f.eks., at det omfatter opgavens faglig indhold – vil ordregiver henvise ansøger/tilbudsgiver til at stille spørgsmålet skriftligt efter fremgangsmåden i pkt. 3.6 nedenfor.
Informationsmødet afholdes virtuelt via en Skype link som sendes til alle registreret deltager dagen inden mødet.
Informationsmødet afholdes på dansk. Spørgsmål kan dog stilles på både dansk og engelsk, men vil så vidt muligt blive besvaret på dansk
Af hensyn til den praktiske planlægning af informationsmødet bedes tilmelding ske via udbudssystemet 2 dage inden mødet. Ved tilmelding bedes tilbudsgiver for hver af de tilmeldte oplyse navn, stillingsbetegnelse og firmatilknytning.
Referat/præsentation fra informationsmødet vil efterfølgende blive delt via udbudssystemet. Alle spørgsmål, der stilles på informationsmødet, vil blive besvaret i et separat dokument, der skal offentliggøres på EU Supply.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
By: Intet
Land: Danmark
Oplysninger om klageprocedure kan findes i klagevejledning fra Klagenævn for Udbud på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/