23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 248-618490
Offentliggjort
21.12.2020
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Slagelse Kommune

Vindere

(21.12.2020)
Fujitsu A/S
Laustrupvej 13
2750 Ballerup

Tillæg til "kontrakt om anskaffelse af ESPD system som en service"

(20.01.2021)
Fujitsu A/S
Laustrupvej 13
2750 Ballerup

Tillæg til "Kontrakt om anskaffelse af ESDH-system som en service"


Slagelse Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Slagelse Kommune
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: DIGIT – Den Kommunale Digitaliseringsforening
E-mail: sekretariatet@digit.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Agentur/kontor på nationalt plan eller forbundplan
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tillæg til "Kontrakt om anskaffelse af ESDH-system som en service"

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Bekendtgørelsen vedrører et aftaletillæg til en kontrakt mellem de 12 Kommuner, som er angivet i punkt II.2.14) nedenfor (i det følgende benævnt ”Ordregiver”) og Fujitsu A/S (i det følgende benævnt ”Leverandøren”). Tillægget indebærer, at implementering og ibrugtagning af det udbudte ESDH-system, fremrykkes fra bølge 3 til bølge 2 i relation til Slagelse Kommune.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 181 930.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72253200 Systemsupport
72254100 Systemafprøvning
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72261000 Programmelsupport
72265000 Konfigurering af programmel
72311100 Konvertering af data
72514100 Servicebureauvirksomhed i forbindelse med drift af datamater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Hos Leverandøren

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Tillæg til ”Kontrakt om anskaffelse af ESDH-system som en service”.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

De 12 kommuner i Digitaliseringsforening Sjælland (DIGIT) omfatter følgende: Greve Kommune, Guldborgsund Kommune, Holbæk Kommune, Kalundborg Kommune, Køge Kommune, Lejre Kommune, Næstved Kommune, Odsherred Kommune, Ringsted Kommune, Roskilde Kommune, Slagelse Kommune og Vordingborg Kommune. Aftaletillægget, jf. punkt II.1.4) ovenfor vedrører dog alene Slagelse Kommune.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Den eksisterende kontrakt om anskaffelse af ESDH-system som en service blev udbudt ved begrænset udbud, jf. udbudsbekendtgørelse nr. 2018/S 199-451411. Kontrakten vedrører et ESDH-system baseret på en Software-as-a-Service-løsning til 12 kommuner og er baseret på implementering med en bølgeplan med 3 bølger med 4 kommuner i hver.

Kontrakten er indgået mellem Leverandøren og de 12 kommuner i fællesskab (Ordregiver), og kontrakten er baseret på en fælles regulering og en særskilt regulering for de enkelte kommuner. Kontrakten gennemføres med kommunespecifikke afklaringsfaser, særskilte implementeringsforløb og afprøvningsforløb med særskilte hovedtidsplaner og detaljerede tidsplaner for de enkelte kommuner.

Ordregiver ønsker ved en ændring af kontrakten at fremrykke Slagelse Kommune fra bølge 3 til bølge 2, hvorefter Slagelse Kommune kan ibrugtage ESDH-systemet den 1. december 2021.

Baggrunden for ændringen er, at Slagelse Kommunes eksisterende ESDH-system udfases af den nuværende leverandør, og at driften heraf ophører. Dette er før ibrugtagningstidspunktet for bølge 3, som er fastlagt til den 1. december 2022. Slagelse Kommune vil derfor komme til at stå uden et funktionelt ESDH-system i en mellemliggende periode, medmindre Slagelse Kommune fremrykkes til bølge 2.

Ændringen medfører samlet set, at tidsplanen ændres, idet Slagelse Kommune fremrykkes fra bølge 3 til bølge 2, jf. ovenfor. Ændringen medfører herudover en merbetaling til leverandøren, hvilket dækker over de yderligere omkostninger, som fremrykningen medfører, samt betaling af servicevederlag for de ekstra måneder, som Slagelse Kommune grundet fremrykningen skal bruge ESDH-systemet, jf. punkt II.1.7). Slagelse Kommune frafalder retten til at opkræve bod for forsinkelse eller manglende opfyldelse af servicemål i en begrænset periode fra den 1. december 2021 frem til den 2. februar 2022.

Det er Ordregivers vurdering, at ovenstående ændring af kontrakten er udbudsretlig lovlig, idet fremrykningen fra bølge 3 til bølge 2 ikke vurderes at være en ændring af grundlæggende elementer, jf. udbudslovens § § 178. Fsva. udbudslovens § 178, kan det særligt fremhæves, at ændringen af tidsplanen ikke vurderes at være egnet til at kunne have givet andre tilbudsgivere mulighed for at byde på kontrakten, ligesom ændringen ikke vurderes at kunne have haft en effekt på udbudsprocessens udfald. Dertil følger, at merbetalingen er af rimelig og af beskedent omfang, ligesom den er baseret på de timepriser, som kontrakten indeholder. Den vurderes derfor ikke at indebære en ændring af den økonomiske balance til leverandørens fordel.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 199-451411

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
29/10/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Fujitsu A/S
CVR-nummer: 86631628
Postadresse: Laustrupvej 13
By: Ballerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 181 930.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbuds-givere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:

https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/12/2020

Send til en kollega

0.047