Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Projekt Universitetshospital Køge - Leveranceudbud TE04AVM
(18.08.2021)
Gibotech A/S
Datavej 15
5220 Odense
Projekt: Universitetshospital Køge - leveranceudbud TE04AVM
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: gdin@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnete Brøsted
E-mail: agbr@cowi.com
Telefon: +45 28916041
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.cowi.com
Del II: Genstand
Projekt: Universitetshospital Køge - leveranceudbud TE04AVM
Region Sjælland opfører et universitetshospital i Køge i forbindelse med det nuværende Sjællands Universitetshospital, Køge (SUH). Universitetshospitalet bliver hovedhospital for Region Sjælland med forskning og højt specialiseret behandling.
Dette udbud omfatter Region Sjællands udbud af leverancen af det automatiske varemodtagelsesanlæg til det nye Universitetshospital i Køge, TE04AVM. Udbuddet gennemføres af Projekt Universitetshospital Køge.
Leverancen skal leveres til og installeres i forbindelse med det eksisterende Sjællands Universitetshospital, Køge, i en eksisterende bygning der bliver ombygget til formålet.
Lykkebækvej 1, Køge
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling.
Hvis der er flere egnede ansøgere end fire (4), der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder de fastsatte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, vil ordregiver udvælge de fire (4) ansøgere, der inviteres til at afgive tilbud, på grundlag af en vurdering af:
- Hvilke ansøgere der baseret på karakteren, størrelsen og kompleksiteten af den udbudte opgave har dokumenteret de mest relevante referencer indenfor sammenlignelige opgaver i økonomisk omfang og ydelser udført indenfor de seneste 5 år.
- Ved "sammenlignelige" opgaver forstås referencer som dokumenterer ansøgers erfaringer med levering, installering, drift og vedligeholdelse af AVM-løsninger, herunder AVM-løsninger med et sammenligneligt antal daglige transporter på 24/7 basis.
Ved "økonomisk" omfang forstås referencer som dokumenterer ansøgers erfaringer med levering, installering, drift og vedligeholdelse af AVM-løsninger af en tilsvarende økonomisk størrelse, hvilket vil sige med en kontraktværdi på minimum 18 mio. DKK.
Vurderingen af, hvilke ansøgere der udvælges, vil blive foretaget på grundlag af de referencer, som ansøgerne har indleveret til brug for bedømmelsen af, om ansøgerne opfylder mindstekravene til teknisk og faglig kapacitet, jf. pkt. 3 ovenfor.
Option på beredskabsaftale, jf. bilag 3: Prisbilag.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal udfylde og indlevere ESPD'ets del IV, litra B, som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder mindstekravene til økonomisk og finansiel kapacitet.
Ansøgeren skal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår angive:
- Årlig omsætning
- Egenkapital
- Soliditetsgrad
- Likviditetsgrad.
Som forudsætning for, at ansøgeren kan blive erklæret egnet til at udføre kontrakten og dermed afgive tilbud, skal ansøgeren opfylde følgende mindstekrav til ansøgerens økonomiske og finansielle kapacitet, jf. ESPD'ets del IV, litra B:
- Ansøgeren skal inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår have en samlet årlig omsætning på mindst 20 mio. DKK og
- Ansøgeren skal inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår have en egenkapital på mindst 8 mio. DKK og
- Ansøgeren skal inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 15 %.
- Ansøgeren skal inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår have en likviditetsgrad på mindst 100 %.
Der er tale om kumulative betingelser, der alle skal være opfyldt som forudsætning for, at mindstekravet er opfyldt.
Ansøgeren kan maksimalt aflevere 10 referencer fra tidligere leverede leverancer, der er udført indenfor de seneste 5 år. Referencerne skal indeholde følgende:
- Kontrakts periode, inkluderet installations- og driftsperiode
- Kundens identitet
- Kontaktperson
- Beskrivelse af leverancen ift. funktionalitet, kapacitet, fleksibilitet og robusthed
- Kontraktværdi.
Hver reference må maksimalt fylde 1 A4-side. Såfremt referencerne fylder mere end 1 A4-side, vil alene den første side af referencen blive taget i betragtning.
Såfremt der indleveres flere end 10 referencer, vil alene de første 10 referencer blive taget i betragtning.
Som forudsætning for, at ansøgeren kan blive erklæret egnet til at udføre kontrakten, skal ansøgeren opfylde følgende mindstekrav til ansøgerens tekniske og faglige kapacitet, jf. ESPD'ets del IV, litra C:
- Ansøgeren skal inden for de seneste 5 år have leveret mindst 2 sammenlignelige leverancer, dvs. sammenlignelige AVM-referencer med sammenlignelige antal daglige transporter på et 24/7-basis.
- Mindst 1 af de 2 ovennævnte referencer skal have været i drift mindst 1 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til udbudsbetingelserne for angivelse af frister for fremsendelse af spørgsmål og besvarelse af disse i forbindelse med prækvalifikationen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk