Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=289048&B=SKATTEMINISTERIET
Udbyder
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Markedsundersøgelse vedr. anskaffelse af et EMCS-system
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19552101
Postadresse: Osvald Helmuths Vej 4
By: Frederiksberg
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 2000
Land: Danmark
Kontaktperson: Emil Knudsen Rytz
E-mail: Emil.Rytz@ufst.dk
Telefon: +45 72375727
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ufst.dk/
Del II: Genstand
Markedsundersøgelse vedr. anskaffelse af et EMCS-system
UFST vil gerne i en dialog med markedet om leverance af et EMCS-system (Excise Movement and Control System) til Skatteforvaltningen. Behovet er baseret på Europa-Parlamentets og Rådets afgørelse (EU) 2020/263 af 15. januar 2020 om digitalisering af registrering og overvågning af punktafgiftspligtige varers bevægelser (omarbejdning). Dertil vil et system skulle overholde eller kunne udbygges til at overholde UFST særlige krav vedr. support, kapacitet, tilslutninger og dataudveksling med øvrige tilstødende systemer samt særlige krav til sikkerhed etc.
UFST gennemfører markedsundersøgelsen med henblik på at afdække markedet for potentielle leverandører af et EMCS-system, evt. leveret som et Software as a service (SaaS), om nødvendigt med kundespecifikke tilpasninger. Der ønskes således ikke en markedsdialog vedr. nyudvikling af et EMCS-system.
UFST har behov for en EMCS-løsning, der til enhver tid lever op til den gældende lovgivning på området. Samtidig har UFST behov for, at løsningen kan integreres med Skatteforvaltningens øvrige IT-systemer som beskrevet i den vedlagte systembeskrivelse (SAD).
Med henblik på at afdække, hvad der vil være det mest hensigtsmæssige kontraktgrundlag for anskaffelsen, ønsker UFST ligeledes at blive klogere på, hvordan løsningerne typisk stilles til rådighed for kunderne, og på hvilke kontraktuelle vilkår, herunder i relation til drift, support og vedligeholdelse samt IPR-rettigheder, prismodeller mv. Dette er nærmere uddybet i den vedlagt spørgeramme.
Interesserede virksomheder kan tilmelde sig markedsundersøgelsen ved fremsendelse af udfyldt spørgeramme og tilmeldingsblanket. Herefter følger en mundtlig del bestående af individuelle dialogmøder som nærmere beskrevet i den vedlagte plan for markedsundersøgelsen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger