Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c7901ed5-bce7-4b03-a213-10cc5b5b4d96/publicMaterial
Udbyder
Danmarks Radio
Vindere
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoni og -data samt fastnettelefoni
(26.03.2021)
TELIA DANMARK, FILIAL AF TELIA NÄTTJÄNSTER NORDEN AB, SVERIGE
Holmbladsgade 139
2300 København S
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoner
(26.03.2021)
Dantell A/S
Silkeborgvej 14
7400 Herning
Udbud af tele- og datakommunikation til DR
Danmarks Radio
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62785415
Postadresse: DR Byen
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Mathilde Mainz Elkjær
E-mail: mmai@dr.dk
Telefon: +45 61653783
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c7901ed5-bce7-4b03-a213-10cc5b5b4d96/homepage
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/ethics/ca#/DR/home
Del II: Genstand
Udbud af tele- og datakommunikation til DR
DR ønsker at indgå 3 selvstændige rammeaftaler inden for tele- og datakommunikation. De 3 rammeaftaler vedrører henholdsvis 1) Mobiltelefoni og -data samt fastnettelefoni
2) Internet til hjemmeopkoblinger og
3) Mobiltelefoner inkl. mobiltilbehør og reparationsydelser.
Delaftale 1 - Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoni og -data samt fastnettelefoni
DR Byen
DR ønsker at indgå en 4-årig aftale vedrørende mobiltelefoni og -data samt fastnettelefoni.
DR har beskrevet en option vedrørende global tilvalgspakke til mobilt bredbånd i bilag 1 - Kravspecifikation.
Delaftale 2 - Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende internet til hjemmeopkoblinger
DR Byen
DR ønsker at indgå en 4-årig aftale vedrørende internet til medarbejdernes hjemmeopkoblinger.
Delaftale 3 - Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoner
DR Byen
DR ønsker at indgå en 4-årig aftale vedrørende mobiltelefoner, mobiltilbehør samt reparationer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal i ESPD’et angive finansielle nøgletal, herunder egenkapital og soliditetsgrad, for hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår. Hvis virksomheden er yngre end tre (3) år angives de efterspurgte tal for de år, virksomheden har eksisteret.
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoni og -data samt fastnettelefoni:
Tilbudsgiver skal som minimum kunne levere:
- Positiv egenkapital for alle tre (3) regnskabsår
- En soliditetsgrad på minimum 10 % i alle tre (3) regnskabsår.
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende internet til hjemmeopkobling:
Tilbudsgiver skal som minimum kunne levere:
- Positiv egenkapital for alle tre (3) regnskabsår
- En soliditetsgrad på minimum 10 % i alle tre (3) regnskabsår.
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoner:
Tilbudsgiver skal som minimum kunne levere:
- Positiv egenkapital for alle tre (3) regnskabsår.
DR forbeholder sig retten til at udelukke ansøgere, som åbenbart ikke besidder den økonomiske og finansielle formåen til at levere den udbudte ydelse.
Som dokumentation for tilbudsgivers faglige kvalifikationer skal tilbudsgiver angive mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer på opgaver af lignende karakter udført inden for de seneste tre (3) år. Såfremt tilbudsgiver ikke er i stand til at angive det ønskede antal, vil tilbuddet blive erklæret for ukonditionsmæssigt.
Af referencerne bør fremgå:
- Navn og kontaktoplysninger på referencen
- Kontraktsum (hvis muligt)
- En beskrivelse af den udførte opgave
- Periode.
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoni og -data samt fastnettelefoni:
- Det er et mindstekrav, at leverandøren fremsender mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer, som alle viser erfaring med håndtering af både fastnetløsninger og mobilløsninger. Tilbudsgiver skal fremsende referencer for 3 forskellige kunder. Referencerne skal vise erfaring med et brugerantal på mellem 2 000 og 10 000. Hver reference må maksimum fylde, hvad der svarer til én (1) A4-side.
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende internet til hjemmeopkobling:
- Det er et mindstekrav, at leverandøren fremsender mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer, som alle viser erfaring med håndtering af national dækning. Tilbudsgiver skal fremsende referencer for 3 forskellige kunder. Referencerne skal vise erfaring med et brugerantal på mellem 500 og 5 000 brugere. Hver reference må maksimum fylde, hvad der svarer til én (1) A4-side.
Rammeaftale om køb af varer og ydelser vedrørende mobiltelefoner:
- Det er et mindstekrav, at leverandøren fremsender mindst tre (3) og maksimum fem (5) referencer, som alle viser erfaring med håndtering af lignende opgaver. Tilbudsgiver skal fremsende referencer for 3 forskellige kunder. Referencer skal vise erfaring med leverance af mellem 2 000 og 8 000 mobiltelefoner. Hver reference må maksimum fylde, hvad der svarer til én (1) A4-side.
Rammeaftalerne indeholder alle bilag med CSR-krav og arbejdsklausuler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
By: København
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk