Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Konsulentbistand til teknisk it-projektledelse
(13.09.2021)
Zenit Consult A/S
Dybendalsvænget 2
2630 Taastrup
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 16-01-2023
Time: 12:00
Læses:
Dato: 05-12-2023
Time: 12:10
II.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Varighed i måneder
I stedet for:
24
Læses:
12
Yderligere oplysninger
Det dynamiske indkøbssystem forlænges med 12 måneder ved tilkøb af option, jf. udbudsbekendtgørelsens afsnit II.2.7.
2) Dynamisk indkøbssystem: Projektledelse og test-management
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Ilham S. Timimi
E-mail: py7t@kk.dk
Telefon: +45 20494452
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/144330098.aspx
Del II: Genstand
2) Dynamisk indkøbssystem: Projektledelse og test-management
I denne kategori er der mulighed for at inddrage projektstyring og/eller koordinerende ekspertise til gennemførelse af it-udviklings-, implementerings- og test- projekter.
København
Projektledelse vedrører indkøb af projekt- eller programmanager. Dette omfatter bl.a., men ikke begrænset hertil, følgende ydelser:
— Ledelse af projekter eller programmer
— Teknisk eller organisatorisk projekt- eller programledelse
— Bistand til projekt- eller programorganisering
— Fastlæggelse af projekt- eller program-mål og succeskriterier
— Etablering af styrings- og andre projektprocesser
— Projekt eller program kick-off
— Bistand til projekt- eller programplanlægning
— Opfølgning på resultater og budgetter
— Identificering og minimering af projekt- eller programrisici
— Rapportering af forbrug, fremdrift og afvigelser på projektniveau
— Facilitering og ledelse af forandringsprocesser (forandringsledelse)
— Bistand til gevinstkortlægning og gevinstrealisering
— Brugerinvolvering, behovsafdækning og facilitering af iterativ implementering og udvikling med inddragelse af forretningen/brugere (fx med brug af interaktions- og servicedesignmetoder). Test management til indkøb af idriftsættelsestest eller test til løbende vedligeholdelse kan ske, som en særskilt ydelse eller som en del af et specifikt it-udviklingsprojekt. Dette omfatter bl.a., men ikke begrænset hertil, følgende ydelser:
— Udarbejdelse af testdokumenter, herunder men ikke begrænset til:
— Testbilag
— Overordnet teststrategi
— Overordnet testplan
— Detaljerede testplan
— Testfremdriftsrapport
— Testafslutningsrapport
— Planlægning af test herunder men ikke begrænset til:
— Analyse af testbasis
— Udarbejdelse af testdesign (herunder testcharters/testcases)
— Afklaring af forudsætninger for testafvikling
— Afklaring og skabelse af testdata
— Opsætning af miljøer
— Opsætning og betjening af relevant testværktøj til rapportering og automatisering af test
— Afvikling af test (også regressionstest og gentest) herunder:
— Statisk test (review af dokumentation)
— Dynamisk test (test af rullende software)- typisk ved nedenstående testfaser, men ikke begrænset til:
— Installationstest
— Komponenttest,
— Integrationstest
— Systemtest
— Overtagelsesprøve (brugertest)
— Brugervenlighedstest
— Performancetest
— Stabilitetstest
— Kompatibilitetstest på tværs af platforme (multiplatformstest), herunder test af virkemåde på mobile platforme
— Driftsprøve
— Planlægning og gennemførelse af testautomatisering og regressionstest. (regressionstest er typisk af del af testafviklingen og ikke kun noget der udføres ifm. testautomatisering)
— Hændelseshåndtering (håndtering af hændelser og fejl)
— Vurdering af systemets anvendelighed og stabilitet på baggrund af testresultater. (typisk vil det være testafslutningsrapporten der indeholder denne konklusion/vurdering). Undervisning i relation til ovenstående områder.
Forlængelse af 2 gange 12 mdr. med en varsling på minimum 1 måned før udløb af den eksisterende aftaleperiode.
Forlængelse af 2 x 12 mdr. med en varsling på minimum 1 måned før udløb af den eksisterende aftaleperiode.
Ved oprettelse af det dynamiske indkøbssystem er ansøgningsfristen den 15. januar 2021. Herefter ibrugtages det dynamiske indkøbssystem, når samtlige ansøgninger er blevet evalueret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Mindstekrav:
Når der ansøges om optagelse på det dynamiske indkøbssystem (både under og efter EU-udbud), skal der både udfyldes ESPD dokument og sendes dokumentation for oplysningerne i ESPD dokumentet. Danske tilbudsgivere kan, som dokumentation for oplysningerne i ESPD'et sende en serviceattest, der ikke er ældre end 6 måneder.
Serviceattesten skal indeholde en erklæring fra følgende myndigheder:
- Kriminalregisteret politiet
- ATP og Skatteforvaltningen
- De danske domstole.
Der kræves mindst 3 relevante referencer der vedrører konsulentydelser jf. II.2.4). Alle 3 referencer skal vedrøre opgaver, der er udført indenfor de seneste 3 år.
Kontraktværdien af de påførte referencer skal minimum udføre 95 000 DKK og den samlede kontraktværdi af de 3 referencer skal til sammen udgøre minimum 0,5 mio. DKK.
Referencebeskrivelsen skal max. udgøre 1 side (2 400 anslag inkl. mellemrum) pr. reference, og skal indeholde følgende punkter:
1) Opgavebeskrivelse, herunder metoder og værktøjer anvendt.
2) Virksomhedens rolle.
3) Kundens navn og størrelse.
4) Tidspunkt for leverancens udførsel.
5) Kontaktoplysninger på referencen.
Konkrete tildelinger på det dynamiske indkøbssystem foregår som miniudbud. Konkret beskrivelse af opgaven, evaluering, kontrakt/samhandelsbetingelser, vilkår mv. fremsendes i forbindelse med det enkelte miniudbud til de leverandører, der er optaget på den relevante kategori. Ordregivende myndighed kan vælge at benytte sig af periodekøbsaftaler i forbindelse med tildelinger på det dynamiske indkøbssystem.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Når der ansøges om optagelse på det dynamiske indkøbssystem (både under og efter EU-udbud), skal der både afleveres ESPD dokument og dokumentation for oplysningerne i ESPD dokumentet. Danske tilbudsgivere skal, som dokumentation for oplysningerne i ESPD'et sende en Serviceattest der ikke er ældre end 6 måneder.
Serviceattesten skal indeholde en erklæring fra følgende myndigheder:
- Kriminalregisteret politiet
- ATP og Skatteforvaltningen
- De danske domstole
- Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem (DIS).
1) Teknik:
- Det dynamiske indkøbssystem kan tilgås online via udbudsportalen Mercell angivet under punkt I.1) Udbudsportalen kan tilgås fra alle almindelige webbrowsere og kan ligeledes tilgås via PC'er, tablets og lignende.
2) Tilmelding til DIS:
- Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og oprettelsen udbydes i et almindeligt EU-udbud. Et dynamisk indkøbssystem kan opdeles i kategorier, til hvilke der kan opstilles specifikke egnethedskrav. Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget på systemet.
2.1. EU-udbud af DIS:
- DIS oprettes via EU-udbud som begrænset udbud, hvor ansøgere kan optagelse som leverandør på det dynamiske indkøbssystem, når disse lever op til de stillede egnethedskrav. Efter udløbet af ansøgningsfristen og efter ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger, kan der oprettes miniudbud, som tilbudsgiver kan afgive tilbud på. Anmodning om optagelse ifm. med EU-udbuddet sker gennem Mercell.
2.2. Efterfølgende optag af ansøgere:
- DIS er åben for optag af egnede ansøgere i hele systemets levetid, også efter EU-udbuddets afslutning. Anmodning om optagelse sker via www.mercel.com Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse afleveres udfyldt ESPD (som findes i systemet) samt dokumentation for oplysningerne i ESPD (for danske virksomheder kan dokumentationen bestå i en serviceattest). Ligeledes skal tilbudsgivere på hvert miniudbud aflevere dokumentation herfor, der ikke er ældre end 6 måneder.
3) Omkostninger/forpligtelser som leverandør på DIS:
- Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at blive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet.
Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet. I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene, eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.
Leverandøren er altid forpligtet til at levere opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning.
4) Hvordan afgives et tilbud på DIS?
- Ordregiver vil, når et indkøb skal foretages via DIS afholde et miniudbud for alle de tilbudsgivere, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden på. Tilbudsgiveren vil få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, tilbudsgiveren er optaget i. Her har tilbudsgiver mulighed for at byde på miniudbuddet gennem systemet, og hvis man er den tilbudsgiver, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren. Alle processer foregår elektronisk og gennem DIS-platformen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk