23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 143-264281
Offentliggjort
28.07.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://www.tbst.dk/udbud

Udbyder

Trafik- og Byggestyrelsen

Trafik- og Byggestyrelsens IT backup og recovery løsning


Trafik- og Byggestyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Trafik- og Byggestyrelsen
Edvard Thomsens Vej 14
Kontaktpunkt(er): Trafik- og Byggestyrelsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 72218800
Mailadresse: udbud@tbst.dk
Fax: +45 72218888

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.tbst.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://www.tbst.dk/udbud

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.tbst.dk/udbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Andet: trafik- og byggeområdet
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Trafik- og Byggestyrelsens IT backup og recovery løsning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01,DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgaven vedrører varetagelse af styrelsens IT backup og recovery løsning, så Trafik- og Byggestyrelsen altid har adgang til de nødvendige data. Løsningen omfatter
— installation og test af backup og recovery progammel i den udstrækning, det er nødvendigt
— automatiseret backup service
— rådgivning om reduktion i stigningstakten i Trafikstyrelsens datamængde i forbindelse med den årlige systemrevision og restore og recovery test.
Trafik- og Byggestyrelsens driftsmiljø er fysisk placeret på Trafik- og Byggestyrelsens adresse med eget serverrum og nødgenerator mm.
Servermiljøet er virtualiseret (VMware) med i dag 190 servere. Trafik- og Byggestyrelsens backup opgaver udføres i dag ved hjælp af hybrid løsning Commvault Simpana Appliance (CSA), placeret hos Trafik- og Byggestyrelsen.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72910000, 72600000, 72220000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 39 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt et tilbud afgives af en sammenslutning af flere økonomiske aktører, det vil sige et konsortium, joint venture eller tilsvarende, skal de økonomiske aktører i sammenslutningen indgive en erklæring hvoraf det fremgår:
— Hvilke økonomiske aktører der indgår i sammenslutningen
— Hvem af de deltagende økonomiske aktører, der er udpeget som fælles befuldmægtiget og dermed tegningsberettige over for Trafik- og Byggestyrelsen samt
— Underskrift fra samtlige deltagende økonomiske aktører på, at alle deltagere hæfter solidarisk, direkte og ubegrænset.
Til brug for dette kan tilbudsgiver anvende den i udbudsmaterialet indeholdte skabelon.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det er et krav, at de af leverandørens medarbejdere, der i beskæftiger sig med Trafik- og Byggestyrelsens data, skal være sikkerhedsgodkendt til niveau »fortroligt«, da leverandøren i medfør af kontrakten kan tilgå en større mængde af materiale, information og data af fortrolig karakter.
Sikkerhedsgodkendelse sker i overensstemmelse med reglerne i cirkulære nr. 10338 af 17.12.2014 om sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles interesse for landene i NATO eller EU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssig beskyttelsesinteresse i øvrigt.
Sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i hele kontraktens løbetid.
Tilbudsgiver skal derfor sikre, at der i hele kontraktens løbetid til stadighed rådes over mindst 2 navngivne medarbejdere, der er sikkerhedsgodkendt til niveau »Fortroligt«.
Leverandøren skal overholde ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Trafik- og Byggestyrelsen er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som ikke opfylder udbudsdirektivet art 45 stk. 1, og art 45, stk. 2, litra e og f jævnfør restanceloven.
Tilbudsgiver skal derfor vedlægge tilbuddet en erklæring om eventuel gæld til det offentlige. Tilbudsgiver kan hertil anvende den i udbudsmaterialet indeholdte skabelon. Består tilbudsgiver af en sammenslutning af økonomiske aktører skal hver aktør i sammenslutningen indgive dokumentationen. Hver aktør i sammenslutningen skal selvstændigt opfylde udelukkelseskriterierne.
Der fastsættes ingen yderligere udelukkelsesgrunde jævnfør udbudsdirektivets art. 45, stk. 2.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal vedlægge tilbuddet følgende oplysninger om tilbudsgivers økonomi:
— Årlig omsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår
— Egenkapital for det seneste regnskabsår.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal hver aktør i sammenslutningen indgive dokumentationen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig årlig omsætning på mindst 20 000 000 DKK for de seneste 3 disponible regnskabsår.
— Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal sammenslutningen til sammen opfylde minimumskriteriet for egnethed.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal vedlægge tilbuddet følgende oplysninger om tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
— Certificeringer i den tilbudte backup og recovery løsning for mindst 3 medarbejdere.
— Liste over referencer, der dokumenterer erfaring med entreprise IT-backup løsninger inden for de seneste 3 år, herunder relevante referencer, som Trafik- og Byggestyrelsen er berettiget til at tage kontakt til.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal hver aktør i sammenslutningen indgive dokumentationen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— Tilbudsgiver skal råde over mindst 3 medarbejdere, der er certificerede i den tilbudte IT backup og recovery løsning.
— Tilbudsgiver skal have mindst 5 referencer, der dokumenterer erfaring med den tilbudte backup og recovery løsning.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal sammenslutningen til sammen opfylde minimumskriteriet for egnethed.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Pris. Vægtning 60

2. Leverandørens cut-over plan. Vægtning 25

3. Kvalitet. Vægtning 15

 

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.9.2015 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
VI.2) Oplysninger om EU-midler
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23.7.2015

Send til en kollega

0.031