Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Trafik- og Byggestyrelsen
Trafik- og Byggestyrelsens IT backup og recovery løsning
Trafik- og Byggestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Trafik- og Byggestyrelsen
Edvard Thomsens Vej 14
Kontaktpunkt(er): Trafik- og Byggestyrelsen
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 72218800
Mailadresse: udbud@tbst.dk
Fax: +45 72218888
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.tbst.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://www.tbst.dk/udbud
Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.tbst.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK01,DK0
— installation og test af backup og recovery progammel i den udstrækning, det er nødvendigt
— automatiseret backup service
— rådgivning om reduktion i stigningstakten i Trafikstyrelsens datamængde i forbindelse med den årlige systemrevision og restore og recovery test.
Trafik- og Byggestyrelsens driftsmiljø er fysisk placeret på Trafik- og Byggestyrelsens adresse med eget serverrum og nødgenerator mm.
Servermiljøet er virtualiseret (VMware) med i dag 190 servere. Trafik- og Byggestyrelsens backup opgaver udføres i dag ved hjælp af hybrid løsning Commvault Simpana Appliance (CSA), placeret hos Trafik- og Byggestyrelsen.
72000000, 72910000, 72600000, 72220000
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Hvilke økonomiske aktører der indgår i sammenslutningen
— Hvem af de deltagende økonomiske aktører, der er udpeget som fælles befuldmægtiget og dermed tegningsberettige over for Trafik- og Byggestyrelsen samt
— Underskrift fra samtlige deltagende økonomiske aktører på, at alle deltagere hæfter solidarisk, direkte og ubegrænset.
Til brug for dette kan tilbudsgiver anvende den i udbudsmaterialet indeholdte skabelon.
Beskrivelse af de særlige vilkår: Det er et krav, at de af leverandørens medarbejdere, der i beskæftiger sig med Trafik- og Byggestyrelsens data, skal være sikkerhedsgodkendt til niveau »fortroligt«, da leverandøren i medfør af kontrakten kan tilgå en større mængde af materiale, information og data af fortrolig karakter.
Sikkerhedsgodkendelse sker i overensstemmelse med reglerne i cirkulære nr. 10338 af 17.12.2014 om sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles interesse for landene i NATO eller EU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssig beskyttelsesinteresse i øvrigt.
Sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i hele kontraktens løbetid.
Tilbudsgiver skal derfor sikre, at der i hele kontraktens løbetid til stadighed rådes over mindst 2 navngivne medarbejdere, der er sikkerhedsgodkendt til niveau »Fortroligt«.
Leverandøren skal overholde ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Tilbudsgiver skal derfor vedlægge tilbuddet en erklæring om eventuel gæld til det offentlige. Tilbudsgiver kan hertil anvende den i udbudsmaterialet indeholdte skabelon. Består tilbudsgiver af en sammenslutning af økonomiske aktører skal hver aktør i sammenslutningen indgive dokumentationen. Hver aktør i sammenslutningen skal selvstændigt opfylde udelukkelseskriterierne.
Der fastsættes ingen yderligere udelukkelsesgrunde jævnfør udbudsdirektivets art. 45, stk. 2.
— Årlig omsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår
— Egenkapital for det seneste regnskabsår.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal hver aktør i sammenslutningen indgive dokumentationen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig årlig omsætning på mindst 20 000 000 DKK for de seneste 3 disponible regnskabsår.
— Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal sammenslutningen til sammen opfylde minimumskriteriet for egnethed.
Tilbudsgiver skal vedlægge tilbuddet følgende oplysninger om tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
— Certificeringer i den tilbudte backup og recovery løsning for mindst 3 medarbejdere.
— Liste over referencer, der dokumenterer erfaring med entreprise IT-backup løsninger inden for de seneste 3 år, herunder relevante referencer, som Trafik- og Byggestyrelsen er berettiget til at tage kontakt til.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal hver aktør i sammenslutningen indgive dokumentationen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
— Tilbudsgiver skal råde over mindst 3 medarbejdere, der er certificerede i den tilbudte IT backup og recovery løsning.
— Tilbudsgiver skal have mindst 5 referencer, der dokumenterer erfaring med den tilbudte backup og recovery løsning.
Består tilbudsgiveren af en sammenslutning af økonomiske aktører skal sammenslutningen til sammen opfylde minimumskriteriet for egnethed.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Pris. Vægtning 60
2. Leverandørens cut-over plan. Vægtning 25
3. Kvalitet. Vægtning 15
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk