23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 232-571129
Offentliggjort
27.11.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik

Vindere

Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem

(27.11.2020)
Sakura Fintek Danmark Aps
Vibeholms Allé 15
2605 Brøndby

Anskaffelse af, Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem

(18.12.2020)
Sakura Fintek Danmark Aps
Vibeholms Allé 15
2605 Brøndby

Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem


Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Kløvervænget 16
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christesen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem

Sagsnr.: 15568
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000 Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 802 150.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Sygehus Sønderjylland - Aabenraa

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Syddanmark ønsker at købe 1. stk. automatiseret indstøbningsudstyr af typen Tissue-TEC Auto TEC A120 til Afdeling for Klinisk Patologi, Sygehus Sønderjylland.

Der ønskes et fuldautomatisk system, der imødekommer kravet om minimering af ensidigt gentaget arbejde og øger sikkerheden for indstøbningsprocessen i forhold til forekomst af menneskelige fejl og dermed sikre højeste patientsikkerhed. Systemet kan integreres med patologisystemet, hvorved den automatiske indstøbning bliver logbar, hvilket også giver mulighed for at følge produktionen ganske tæt.

Afdeling for Klinisk Patologi i Aabenraa råder i forvejen over et tilsvarende instrument som ønskes udskiftet, og vil således kunne drage fordel af kendskabet til udstyret og øget sikkerhed i opgavevaretagelsen ved anvendelse af instrumentet.

Ordregiver lægger endvidere vægt på, at udstyret er et ”stand-alone”- indstøbningsudstyr, altså uafhængig af tilvalgt vævpræpareringsudstyr.

Endelig er udstyrets kapacitet af afgørende betydning, for afdelingens daglige produktion. Det vil være teknisk uforeneligt og medføre uforholdsmæssige store tekniske vanskeligheder ved både drift og vedligehold at foretage et leverandørskift på dette område.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 15568
Betegnelse:

Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
23/11/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Sakura Fintek Danmark Aps
Postadresse: Vibeholms Allé 15
By: Brøndby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2605
Land: Danmark
E-mail: denmark@sakura.eu
Telefon: +45 88969480
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 802 150.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/11/2020

Send til en kollega

0.047