Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik
Vindere
Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem
(27.11.2020)
Sakura Fintek Danmark Aps
Vibeholms Allé 15
2605 Brøndby
Anskaffelse af, Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem
(18.12.2020)
Sakura Fintek Danmark Aps
Vibeholms Allé 15
2605 Brøndby
Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem
Medicoteknik
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Kløvervænget 16
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christesen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem
Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem.
Sygehus Sønderjylland - Aabenraa
Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Syddanmark ønsker at købe 1. stk. automatiseret indstøbningsudstyr af typen Tissue-TEC Auto TEC A120 til Afdeling for Klinisk Patologi, Sygehus Sønderjylland.
Der ønskes et fuldautomatisk system, der imødekommer kravet om minimering af ensidigt gentaget arbejde og øger sikkerheden for indstøbningsprocessen i forhold til forekomst af menneskelige fejl og dermed sikre højeste patientsikkerhed. Systemet kan integreres med patologisystemet, hvorved den automatiske indstøbning bliver logbar, hvilket også giver mulighed for at følge produktionen ganske tæt.
Afdeling for Klinisk Patologi i Aabenraa råder i forvejen over et tilsvarende instrument som ønskes udskiftet, og vil således kunne drage fordel af kendskabet til udstyret og øget sikkerhed i opgavevaretagelsen ved anvendelse af instrumentet.
Ordregiver lægger endvidere vægt på, at udstyret er et ”stand-alone”- indstøbningsudstyr, altså uafhængig af tilvalgt vævpræpareringsudstyr.
Endelig er udstyrets kapacitet af afgørende betydning, for afdelingens daglige produktion. Det vil være teknisk uforeneligt og medføre uforholdsmæssige store tekniske vanskeligheder ved både drift og vedligehold at foretage et leverandørskift på dette område.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Anskaffelse af Tissue-Tec AutoTEC a120 automatisk indstøbningssystem
Postadresse: Vibeholms Allé 15
By: Brøndby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2605
Land: Danmark
E-mail: denmark@sakura.eu
Telefon: +45 88969480
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark