Del II: Kontraktens genstand
II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Bedre mobilbredbånd og -tale i Slagelse Kommune.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 5: Teletjenester
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: 6 Geografiske områder i Slagelse kommune.
NUTS-kode DK022
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Slagelse kommune oplever i visse dele af sin geografi begrænset, eller helt fraværende mobildækning. I takt med at kommunikation får en stigende betydning for erhvervslivet bliver betydningen af denne begrænsede mobildækning i stigende grad afgørende for erhvervsaktivitet i Kommunen.
Slagelse kommune har valgt at iværksætte en større indsats til forbedring af mobildækningen i kommunens geografiske område. Indsatserne foretages i samarbejde med den danske telebranche med henblik på at give telebranchen de bedste rammevilkår for at gøre det de er bedst til, nemlig at levere mobildækning og mobiltjenester. Kommunens tiltag forsøger således at gøre det så attraktivt som muligt at levere denne mobiltjeneste indenfor kommunens geografi. I den foreslåede løsning sker det ved at tildele et tilskud til den teleoperatør, som har behov for det laveste tilskud og leverer den bedste mobildækning i de geografiske områder, som kommunen anser for mest nødlidende mobilmæssigt og mest relevante i forhold til kommunens indsatser indenfor erhverv. Nærværende materiale vedrører udbud af 6 udvalgte geografiske områder i Slagelse Kommune, som efter en grundig kortlægning er udpeget som områder med ingen eller dårlig mobildækning. Hvert områder udgør 1 delaftale og det er muligt at byde på 1, flere eller alle 6 delaftaler. De seks områder/delaftaler er:
— Gerlev
— Fårdrup
— Eggeslevmagle
— Tjæreby
— Rude
— Glænø.
Der er mulighed for afgivelse af spørgsmål til processen og udbudsmaterialet via ETHICS indtil fredag d. 18. september klokken 12. På grund af sommerferie, vil de første spørgsmål først blive besvaret i uge 34.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
64212000, 32412100, 72411000
II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 500 000 og 6 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 84 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Bedre mobil — Gerlev
1) Kort beskrivelse
Bedre mobildækning indenfor 1 550 meters radius.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
Etablering af dækning samt vedligeholdelse af en-gros-adgang i 7 år jf. bilag 1 — Kravspecifikation.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 250 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Bedre mobil — Fårdrup
1) Kort beskrivelse
Bedre mobildækning indenfor 1 550 meter radius.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
Etablering af dækning samt vedligeholdelse af en-gros-adgang i 7 år jf. bilag 1 — Kravspecifikation.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 250 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 84 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 3Betegnelse: Bedre mobil — Eggeslevmagle
1) Kort beskrivelse
Bedre mobildækning indenfor 1 550 meter radius.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
Etablering af dækning samt vedligeholdelse af en-gros-adgang i 7 år jf. bilag 1 — Kravspecifikation.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 250 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 84 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 4Betegnelse: Bedre mobil — Tjæreby
1) Kort beskrivelse
Bedre mobildækning indenfor 1 550 meter radius.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
Etablering af dækning samt vedligeholdelse af en-gros-adgang i 7 år jf. bilag 1 — Kravspecifikation.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 250 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 84 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 5Betegnelse: Bedre mobil — Rude
1) Kort beskrivelse
Bedre mobildækning indenfor 1 550 meter radius.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
Etablering af dækning samt vedligeholdelse af en-gros-adgang i 7 år jf. bilag 1 — Kravspecifikation.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 250 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 84 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 6Betegnelse: Bedre mobil — Glenø
1) Kort beskrivelse
Bedre mobildækning indenfor 1 550 meter radius.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
3) Mængde eller omfang
Etablering af dækning samt vedligeholdelse af en-gros-adgang i 7 år jf. bilag 1 — Kravspecifikation.
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 250 000 og 1 000 000 DKK
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
Varighed i måneder: 84 (fra tildeling af kontrakten)
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Ingen garantier påkrævet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Eventuelle finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af bilag 1 — kravspecifikation.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring. Se bilag A5. Herved erklærer tilbudsgivere, at de i fællesskab afgiver tilbud som et konsortium, og hæfter solidarisk i forhold til ordregiver. Samtidig fremgår det af erklæringen med hvilken tilbudsgiver ordregiver kan føre afklarende drøftelser med bindende virkning for konsortiets øvrige deltagere.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Ordregiver forudsætter, at kontrakthaver og dennes underleverandører overholder internationale konventioner tiltrådt af Danmark, herunder følgende grundlæggende ILO-konventioner:
— Tvangsarbejde (ILO-konvention nr. 29 og 105)
— Ingen diskrimination i ansættelsen (ILO-konvention nr. 100 og 111)
— Mindstealder for adgang til beskæftigelse samt forbud mod og omgående indsats til afskaffelse af de værste former for børnearbejde (ILO-konvention nr. 138 og 182)
— Sikkert og sundt arbejdsmiljø (ILO-konvention nr. 155)
— Organisationsfrihed og ret til kollektive forhandlinger (ILO-konvention nr. 87, 98 og 135), inden for rammerne af gældende lovgivning samt
— Løn- og ansættelsesvilkår (ILO nr. 94).
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgivers personlige forhold
— Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Fortrykt formular er vedlagt som bilag A2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. Fortrykt formular er vedlagt som bilag A2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
— Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke har indgået konkurrenceforvridende aftaler i henhold til § 6 i lovbekendtgørelse nr. 700 af 18.6.2013 (Konkurrenceloven). Fortrykt formular er vedlagt som bilag A2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
Vindende tilbudsgiver skal mod forlangende og inden kontraktens indgåelse fremsende en kopi af serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, hvor det fremgår, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i henhold til artikel 45 i Udbudsdirektivet. Serviceattesten må maks. være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Kopi af tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK.
— Soliditetsgrad
— Sidste 2 årsregnskaber med revisorpåtegningen
— I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde, der er omfattet af udbuddet, i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
— I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Soliditetsgraden skal være positiv.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Leverandøren skal råde over frekvenser til mobilbredbånd og -tale, som kan stilles til rådighed for kontraktens udførelse i Slagelse kommunes geografiske område.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Teknisk kvalitet. Vægtning 35
2. Leverancekvalitet. Vægtning 25
3. Pris. Vægtning 40
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
28.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Bemærk at hver tilbudsgier alene kan afgive ét tilbud per delaftale.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 Østerbro
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20.7.2015