Fakta om udbudet
Udbyder
Statens Serum Institut
Vindere
(23.11.2020)
Hamilton Robotics AB
Färögatan 33
SE –164 51 Kista
Indkøb af serviceaftale til Hamilton robotter til Danmarks Nationale Biobank
Statens Serum Institut
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 46837428
Postadresse: Artillerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Graversen
E-mail: hebb@ssi.dk
Telefon: +45 32688917
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ssi.dk/
Del II: Genstand
Indkøb af serviceaftale til Hamilton robotter til Danmarks Nationale Biobank
Servicekontontrakter for de Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR der anvendes af Danmarks Nationale Biobank på Statens Serum Institut.
Kontrakten løber fra d. 1. januar 2021 til 31. december 2021 med option for Statens Serum Institut på forlængelse i op til yderligere 3 x 12 måneder.
Service kontrakt på Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR der dækker følgende:
— Garanteret responstid på stedet
— Et forebyggende vedligeholdelse besøg pr. år
— En verificering pr. år (inklusiv reagenser)
— Telefonisk hjælp / assistance.
Service tilpasset det enkle instrument:
— Aftale om opdatering af software
— Reparationsaftale.
- Forlængelse af serviceaftalen i op til yderligere 3 x 12 måneder.
- Ændring af serviceniveau.
- Ændring af antal Instrumenter der er på aftalen.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Der er særlige begrænsninger i forhold til reparations, service og vedligeholdelses arbejde. Alle handlinger i betragtning af reparations, service og vedligeholdelses, som Statens Serum Institut ikke selv kan udfører rutinemæssigt (basal rengøring osv.), kan kun udføres af Hamilton teknikkerer, i det det kun er dem der har adgang til uddannelse, efteruddannelse, up to date viden og specialfremstillede reservedele der kræves for at reparations, service og vedligeholdelses af Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR instrumenterne.
Endvidere er det udelukkende Hamilton teknikkerer der har den nødvendige dybdegående forståelse for Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR instrumenterne i forhold til instrumenternes opbygning, mekanik, software og interaktion mellem mekanik og software.
Kun interne medarbejder hos Hamilton har adgang til: uddannelse, efteruddannelse, up to date viden og specialfremstillede reservedele, instrumenternes opbygning, mekanik, software og interaktion mellem mekanik og software.
Det er derfor Statens Serum Instituts vurdering at det kun er Hamilton Robotics AB der kan udføre serviceaftalen på Hamilton Microlab©STAR, Hamilton Microlab©STARlet og Hamilton Microlab©ChemagicSTAR instrumenterne.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: SE556872124401
Postadresse: Färögatan 33
By: Kista
NUTS-kode: SE SVERIGE
Postnummer: SE –164 51
Land: Sverige
E-mail: info.nordic@hamiltonrobotics.com
Telefon: +46 841027373
Fax: +46 87528502
Del VI: Supplerende oplysninger
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0