Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Region Hovedstaden, Center for Økonomi — Indkøb
Kongens Vænge 2, Blok C, lokale 120
Att: Seniorkonsulent Michael Thelander
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665823
Mailadresse: michael.thelander@regionh.dk
Fax: +45 38665850
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.regionh.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Sundhed
1.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Betegnelse for kontrakten
CliniMACS Prodigy Instrument, inkl. reagenser og forbrugsartikler.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Rigshospitalet.
NUTS-kode DK01
II.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
CliniMACS Prodigy Instrument, inkl. reagenser og forbrugsartikler.
II.1.5)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
II.6)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2)
Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1)
Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
Ordregiver agter at indgå kontrakt med Miltenyi Biotec om levering af CliniMACS Prodigy Instrument, inkl. reagenser og forbrugsartikler. Apparaturet skal kunne i et lukket automatiseret system oprense stamcelle og dyrke celler, være CE mærket og godkendt til klinisk brug. Kontrakten kan af tekniske grunde kun overdrages til én bestemt økonomisk aktør, jf. UB art 31 stk. 1 litra b. I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
15003472
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt nr.: 15003472
Betegnelse: 3 Quantum Cell expansion system med option på op til yderligere 3 systemmer, inkl. forbrugsartikler
V.1)
Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2)
Oplysninger om tilbud
V.3)
Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med
Miltenyi Biotec
Scheelevägen 17
SE-223 70 Lund
SVERIGE
V.4)
Oplysninger om kontraktens værdi
V.5)
Oplysninger om underentreprise
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2)
Yderligere oplysninger:
Ordregiver agter at indgå kontrakt med Miltenyi Biotec om levering af CliniMACS Prodigy Instrument, inkl. reagenser og forbrugsartikler. Apparaturet skal kunne i et lukket automatiseret system oprense stamcelle og dyrke celler, være CE mærket og godkendt til klinisk brug.
Kontrakten kan af tekniske grunde kun overdrages til én bestemt økonomisk aktør, jf. UB art 31 stk. 1 litra b. I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
VI.3)
Klageprocedurer
VI.3.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307600
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
DANMARK
VI.3.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Klage over Ordregivers beslutning om, at Ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med den i pkt. V.3) nævnte leverandør skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er blevet offentliggjort, jf. lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv. § 7, stk. 3. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet, skal Klager skriftligt underrette Ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.3.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100
VI.4)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15.7.2015