Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=285966&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Ansigtsvisirer til levering efter 90 dage fra ordre
(09.02.2021)
HCM Global ApS
Moellehaven 21A
4040 Jyllinge
Ansigtsvisirer til levering efter 14 dage fra ordre
(09.02.2021)
Secma
Amtsvejen 105A
3320 Skaevinge
Ansigtsvisirer til levering efter 60 dage fra ordre
(09.02.2021)
HCM Global ApS
Moellehaven 21A
4040 Jyllinge
Ansigtsvisirer til levering efter 30 dage fra ordre
(09.02.2021)
Studio 9 Denmark A/S
Havnen 1
8700 Horsens
Ansigtsvisirer til levering efter 30 dage fra ordre
(09.02.2021)
HCM Global ApS
Moellehaven 21A
4040 Jyllinge
Ansigtsvisirer til levering efter 14 dage fra ordre
(09.02.2021)
HCM Global ApS
Moellehaven 21A
4040 Jyllinge
Ansigtsvisirer til levering efter 60 dage fra ordre
(09.02.2021)
Studio 9 Denmark A/S
Havnen 1
8700 Horsens
Ansigtsvisirer til levering efter 90 dage fra ordre
(09.02.2021)
Studio 9 Denmark A/S
Havnen 1
8700 Horsens
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 25-11-2020
Time: 00:00
Læses:
Dato: 25-11-2020
Time: 23:59
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 25-11-2020
Time: 00:00
Læses:
Dato: 26-11-2020
Time: 08:00
Yderligere oplysninger
Grundet en teknisk udfordring i systemet, blev tilbudsfristen, som er ved døgnets udløb d. 25. november, sat til kl. 00.00, og ikke 23.59 som det reelt burde være. Dette er nu rettet. Datoen og tidspunktet fremgår korrekt af udbudsbetingelserne og blev også fremlagt korrekt til udbudspræsentationen.
Udbud af ansigtsvisirer
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Nørrebrogade 44, Byg. 2A
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Kahr Dalsgaard
E-mail: Anders.Dalsgaard@stab.rm.dk
Telefon: +45 78410000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
Del II: Genstand
Udbud af ansigtsvisirer
Nationalt udbud af ansigtsvisirer til brug som personligt værnemiddel i både regioner og kommuner. Udbuddet gennemføres for regionerne, Kommunalt Værnemiddel Indkøb (KVik) samt Styrelsen for Forsyningssikkerhed (sfos). Region Midtjylland er tovholder for selve udbudsproceduren.
Med ikrafttrædelsen af BEK nr 1534 af 28.oktober 2020 er det med virkning fra den 29. oktober 2020 et lovpligtigt krav, at der skal bæres mundbind eller visir, de steder som offentligheden har adgang til, herunder på sundheds- og ældreområdet, hvilket har medørt, at der er opstået et stærkt stigende behov for visir på sundheds- og ældreområdet. Der er således et akut behov for indkøb af visir. På denne baggrund gennemføres udbuddet i henhold til udbudslovens § 57, stk. 5, hvorfor tilbudsfristen fastsættes til 15 dage. Der henvises i øvrigt til tidsplanen i pkt. 4.
Ansigtsvisirer til levering efter 14 dage fra ordre
Nationalt udbud af ansigtsvisirer til brug som personligt værnemiddel i både regioner og kommuner. Udbuddet gennemføres for regionerne, Kommunalt Værnemiddel Indkøb (KVik) samt Styrelsen for Forsyningssikkerhed (sfos). Region Midtjylland er tovholder for selve udbudsproceduren. 520 000 stk. indkøbes hos den billigste leverandør og 400 000 stk. hos den næstbilligste. Levering skal ske senest 14 dage efter ordreafgivelse.
Ansigtsvisirer til levering efter 30 dage fra ordre
Nationalt udbud af ansigtsvisirer til brug som personligt værnemiddel i både regioner og kommuner. Udbuddet gennemføres for regionerne, Kommunalt Værnemiddel Indkøb (KVik) samt Styrelsen for Forsyningssikkerhed (sfos). Region Midtjylland er tovholder for selve udbudsproceduren. 520 000 stk. indkøbes hos den billigste leverandør og 400 000 stk. hos den næstbilligste. Levering skal ske senest 30 dage efter ordreafgivelse.
Ansigtsvisirer til levering efter 60 dage fra ordre
Nationalt udbud af ansigtsvisirer til brug som personligt værnemiddel i både regioner og kommuner. Udbuddet gennemføres for regionerne, Kommunalt Værnemiddel Indkøb (KVik) samt Styrelsen for Forsyningssikkerhed (sfos). Region Midtjylland er tovholder for selve udbudsproceduren. 1,76 mio. stk. indkøbes hos den billigste leverandør og 1 mio. stk. hos den næstbilligste. Levering skal ske senest 60 dage efter ordreafgivelse.
Ansigtsvisirer til levering efter 90 dage fra ordre
Nationalt udbud af ansigtsvisirer til brug som personligt værnemiddel i både regioner og kommuner. Udbuddet gennemføres for regionerne, Kommunalt Værnemiddel Indkøb (KVik) samt Styrelsen for Forsyningssikkerhed (sfos). Region Midtjylland er tovholder for selve udbudsproceduren. 3 mio. stk. indkøbes hos den billigste leverandør og 1,6 mio. stk. hos den næstbilligste. Levering skal ske senest 90 dage efter ordreafgivelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 18.
Der stilles i kontrakten forskellige krav til mærkning af produkter samt til indholdsstoffer. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 6.2 og 6.4.
Del IV: Procedure
Med ikrafttrædelsen af BEK nr 1534 af 28. oktober 2020 er det med virkning fra den 29. oktober 2020 et lovpligtigt krav, at der skal bæres mundbind eller visir, de steder som offentligheden har adgang til, herunder på sundheds- og ældreområdet, hvilket har medørt, at der er opstået et stærkt stigende behov for visir på sundheds- og ældreområdet. Der er således et akut behov for indkøb af visir. På denne baggrund gennemføres udbuddet i henhold til udbudslovens § 57, stk. 5, hvorfor tilbudsfristen fastsættes til 15 dage. Der henvises i øvrigt til tidsplanen i pkt. 4.
Kvalificerede tilbudsgivere vil blive indkaldt til en elektronisk auktion som afholdes d. 1. december 2020.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Det bemærkes, at en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100 000 DKK eller derover.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0