23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 134-248607
Offentliggjort
15.07.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Banedanmark

Opdateringer

Rettelse
(22.09.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Banedanmark
Amerika Plads 15
Kontaktpunkt(er): Banedanmark
Att: Nicolaj Bruun
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 52150233
Mailadresse: xnibr@bane.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.bane.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Jernbanetransport
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om support, vedligeholdelse, og udvikling i relation til Banedanmarks SAP-systemer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 4

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms
interval: mellem 175 000 000 og 250 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Banedanmark er en statsvirksomhed under Transportministeriet med omtrent 2 200 ansatte, som har ansvaret for at vedligeholde, forny og udbygge jernbanen, så den hele tiden har en tilstand og kapacitet, som gør det muligt at køre tog i Danmark.

Banedanmarks IT-systemer er i dag delt i jernbanetekniske IT-systemer og administrative IT-systemer. Den udbudte rammeaftale omfatter support, vedligehold og udvikling i relation til de af Banedanmarks administrative IT-systemer, som er baseret på SAP, eller som relaterer sig til SAP. SAP driftes i dag af en tredjepartsleverandør. Driftsaftalen for SAP er en integreret del af et igangværende udbud af IT-drift for administrative IT-systemer (2015/S 109-198875).

Rammeaftalen vil omfatte ydelser inden for følgende overordnede kategorier:
A) Support og vedligehold:
— Support, hvorved forstås »2nd level« support, som ydes til Banedanmarks egen organisation henholdsvis den af Banedanmark udpegede driftsleverandør. Supportopgaverne vedrører SAP områder/moduler og for Banedanmark udviklede tilpasninger og udvidelser.
— Vedligehold, hvorved forstås mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver i relation til SAP områder/moduler og for Banedanmark udviklede tilpasninger og udvidelser, samt it-systemer, der fungerer i tæt sammenhæng med SAP.
B) Udviklingsprojekter:
— Udvikling, hvorved forstås udviklingsprojekter med relation til SAP områder/moduler og for Banedanmark udviklede tilpasninger og udvidelser.
Support- og vedligeholdelsesopgaver samt udviklingsprojekter vedrører følgende SAP-procesområder:
1. Projektstyring:
Banedanmark gennemfører store komplekse anlægs- og udviklingsprojekter. I den forbindelse benyttes SAP PS som understøttende værktøj ved planlægning og opfølgning af anvendte ressourcer både tid og økonomi. PS anvendes i forbindelse med SAP SRM kontraktstyring og SAP MM, PM, FI, SRM, CO, BI og BO.
2. Økonomi:
Banedanmark har behov for en effektiv økonomi- og finansstyring. For at understøtte disse processer benyttes SAP FI, CO, BI og AA, økonomidata genereres fra bl.a. MM, PM, SD, HCM og PS.
3. Ledelsesinformation:
Ledelsesinformation benyttes bredt i Banedanmark og er afgørende for Banedanmarks evner til at gennemføre jernbanedrift og vedligeholdelses- samt udviklingsarbejder mv. på forsvarlig og effektiv vis. Ledelsesinformation dækker bredt over dataudtræk, mobile dashboards, rapporter etc. Der anvendes SAP BO (SAP BI), SRM, RDS, Data ekstraktion (Datasources), Datamodellering, ABAP Programmering, WEB dynpro, IP, Proceskæder, Bex query design, Bex WAD, SAP BW on HANA, BI autorisationer, Central Management Control (CMC), BI Mobile server, Sikkerhedssetup, Launchpad, Design Studio, Analysis for MS Office inkl. planning, samt Analysis for OLAP.
4. Vedligehold:
I forbindelse med Banedanmarks vedligeholdelsesarbejder på skinneanlæg, bygninger mv. benyttes SAP PM og SAP AA som understøttende værktøjer, således at Banedanmark effektivt og forsvarligt kan varetage vedligeholdelsesopgaver i forbindelse med jernbanedrift. Der anvendes derudover: SAP PS, MM, HCM, PLM, BI og MBO.
5. Indkøb:
Banedanmark indkøber årligt for meget store summer. Dette stiller krav til styring af indkøb, registrering og opfølgning på kontrakter. Banedanmark benytter SAP MM og SAP SRM samt SAP Netweaver Portal og SAP Gateway som understøttende værktøjer for dette. Grænseflader til andre områder er SAP HCM, BI, PM, FI, CO.
6. HR:
Banedanmarks medarbejdere er af afgørende værdi for forretningen. Det er derfor vigtigt for Banedanmark at have effektive HR-processer som f.eks. tidsregistrering, registrering af kompetencer samt certifikater, som kvalitativt kan understøtte udviklingen af medarbejderstaben. Der anvendes SAP HCM samt SAP Netweaver Portal og SAP LSO.
7. SAP Platform:
Diverse SAP Platform og Basis relateret support, vedligehold og udvikling: ABAP udvikling, SAP Autorisation, SAP Governance, Release Management, SAP Solution Manager bl.a. til monitorering, transportstyring og vedligeholdelsesstyring af SAP versioner, SAP NW Portal udvikling og monitorering, SAP Mobile Platform.
Ansøger kan anvende engelsktalende ressourcer til udførelse af opgaverne, men skal sikre at dialogen med Banedanmarks slutbrugere foregår på dansk.
For så vidt angår support- og vedligeholdelsesopgaver, skal ansøgere ansøge om prækvalifikation på alle delaftaler. Tilbudsgivere skal byde på alle delaftaler, men tildeling for så vidt angår support og vedligeholdelsesopgaver vil ske pr. delaftale. Ved indgåelse af rammeaftalen tildeles delaftalerne for en periode på 2 år med mulighed for forlængelse som fastlagt i udbudsmaterialet. Ved udløb af delaftaler inden rammeaftalens udløb, genudbydes delaftaler ved miniudbud blandt alle leverandører på rammeaftalen.
For så vidt angår udviklingsprojekter tildeles disse på grundlag af miniudbud blandt alle leverandører på rammeaftalen.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Support og vedligehold inden for procesområdet »Projektstyring«
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 1 forventes at vedrøre opgaver relateret til følgende SAP områder/moduler: Primært SAP PS, sekundært SAP BI, MM, PM, FI, SRM, ECC, CO og BO.
Opgaverne omfatter:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Support og vedligehold inden for procesområdet »Økonomi«
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 2 forventes at vedrøre opgaver relateret til følgende SAP områder/moduler: Primært SAP FI, sekundært SAP CO, AA, BI, MM, PM, SD, PS og HCM.
Opgaverne omfatter:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delaftale nr.: 3Betegnelse: Support og vedligehold inden for procesområdet »ledelsesinformation«
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 3 forventes at vedrøre opgaver relateret til følgende SAP områder/moduler: Primært SAP BO, sekundært SAP BI, SAP SRM, RDS, Data ekstraktion (Datasources), datamodellering, ABAP programmering, WEB dynpro, IP, Bex query design, Bex WAD, SAP BW on HANA, BI autorisationer, Central Management Control (CMC), BI Mobile server, sikkerhedssetup, Launchpad, Design Studio, Analysis for office inkl. planning, samt Analysis for OLAP.
Opgaverne omfatter:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delaftale nr.: 4Betegnelse: Support og vedligehold inden for procesområdet »Vedligehold«
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 4 forventes at vedrøre opgaver relateret til følgende SAP områder/moduler: Primært SAP PM, sekundært SAP BI og SAP MBO, PS, MM, HCM og PLM.
Opgaverne omfatter:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delaftale nr.: 5Betegnelse: Support og vedligehold inden for procesområdet »Indkøb«
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 5 forventes primært at vedrøre opgaver relateret til følgende SAP områder/moduler: SAP MM. Sekundært SAP SRM, SAP Netweaver Portal, SAP Gateway og SAP BI.
Opgaverne omfatter:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delaftale nr.: 6Betegnelse: Support og vedligehold inden for procesområdet »HR«
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 6 forventes at vedrøre opgaver relateret til følgende SAP områder/moduler: Primært SAP HCM, sekundært SAP LSO, SAP Netweaver Portal, udvikling af integrationer til backend systemer.
Opgaverne omfatter:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Delaftale nr.: 7Betegnelse: Support og vedligehold inden for SAP Basis
1) Kort beskrivelse:
Delaftale 7 forventes primært at vedrøre opgaver relateret til SAP Platform.
Opgaverne forventes at omfatte:
— Håndtering/udbedring af level 2 supportopgaver
— Medvirken til udredning af alvorligere fejl
— Mindre tilpasnings- og udviklingsopgaver
— SAP Governance
— SAP Release Management
— ABAP udvikling
— SAP Autorisation
— SAP Solution Manager bl.a. til monitorering, transportstyring og vedligeholdelsesstyring af SAP versioner
— SAP NW Portal udvikling og monitorering
— SAP Mobile Platform.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72200000, 72600000, 72500000

5) Yderligere oplysninger om delaftaler:
Fastlæggelse af hvilken delaftale en given support- eller vedligeholdelsesopgave vedrører, afgøres af hvilket SAP-procesområde opgaven er kategoriseret under. Kategorisering sker i henhold til Banedanmarks processer for henholdsvis incident management (supportopgaver) og service request fulfillment (vedligeholdelsesopgaver) som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betalingsoplysningerne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelsen af den tildelte rammeaftale, og de under rammeaftalen evt. indgåede leveranceaftaler, samt udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette. Ved opfyldelse af kontrakten, jf. ovenfor, forstås arbejde udført i Danmark med henblik på kontraktens opfyldelse«.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal vedlægge en tro og love-erklæring om, at ansøger har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor leverandøren er etableret og i Danmark.
Ansøger skal vedlægge en erklæring på tro og love om, at ansøger ikke befinder sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og stk. 2, litra a, b, c og d, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 54, stk.4.
Ansøger skal vedlægge oplysninger om selskabsform og ejerskab samt angivelse af den juridiske enhed, som ordregiver i givet fald indgår kontrakt med (kortfattet, generel virksomhedsbeskrivelse).
Såfremt ansøgeren består af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysningerne anført i punkt III.2.1) afgives for alle deltagende virksomheder.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger skal vedlægge en erklæring om sin samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår ansøgers virksomhed blev etableret, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Det er et mindstekrav, at ansøger har haft en mindste årlig omsætning på 50 000 000 DKK i hvert af årene.
Ansøger skal vedlægge en erklæring om sin soliditetsgrad de 3 seneste disponible regnskabsår afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden skal udregnes i overensstemmelse med følgende: Soliditetsgrad = 100 x (samlet egenkapital/samlede aktiver). Det er et mindstekrav, at ansøger i seneste regnskabsår har en soliditetsgrad på mindst 10 %.
Ved en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium) skal ovennævnte oplysninger gives for hver enkelt leverandør. Såfremt ansøgers etableringstidspunkt medfører, at ansøger ikke kan fremlægge ovenstående dokumentation, skal ansøger fremlægge dokumentation for sin omsætning og soliditet på anden passende vis.

Ansøger kan udfylde de af Banedanmark udarbejdede skabeloner vedr. de ovenfor nævnte informationer, som kan hentes via adressen http://www.bane.dk/visUdbud.asp?artikelID=119

Det samlede skabelonsæt vil være tilgængelig senest 4 dage efter annonceringen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgere skal kunne dokumentere evne til, og kunne varetage leverancer og opgaver inden for alle følgende SAP-procesområder:
1. Projektstyring:
Ansøger bør have erfaring med SAP PS, inden for komplekse anlægsprojekter, samt erfaring med afledte effekter af SAP PS tilpasninger til andre integrerede SAP moduler som f.eks. MM, PM, FI. SAP SRM, MM, PM, FI, CO, BI, BO.
2. Økonomi:
Ansøger bør have erfaring SAP FI, CO og AA, samt med de SAP moduler, som føder økonomimodulerne med data som f.eks. MM, PM, SD, PS, HCM.
3. Ledelsesinformation:
Ansøger bør have erfaring med: SAP BO (SAP BI 4.1), SAP SRM samt eksterne datakilder (RDS), Data ekstraktion (Datasources), Datamodellering, ABAP Programmering, WEB dynpro, IP, Proceskæder, Bex query design, Bex WAD, SAP BW on HANA, BI autorisationer, Central Management Control (CMC), BI Mobile server, Sikkerhedssetup, Launchpad, Design Studio, Analysis for office inkl planning, samt Analysis for OLAP.
4. Vedligehold:
Ansøger bør have erfaring med SAP PM og AA, grænseflader til dette fra andre moduler som f.eks. PS, MM, BI, HCM og PLM. Endvidere bør ansøger have kompetencer til udvikling af integrationer til andre SAP moduler som f.eks. PS, MM, HCM, PLM og til SAP MBO som i dag er anvendt til udvikling af apps til registrering af vedligeholdelsesdata.
5. Indkøb:
Ansøger bør have kendskab til SAP MM, SRM samt til SAP Netweaver Portal og SAP Gateway som understøttende værktøjer for dette. Endvidere til udvikling af integrationer til andre SAP-moduler som f.eks. SAP HCM, PM, FI, CO.
6. HR:
Ansøger bør have erfaring med SAP HCM og SAP Netweaver Portal, samt med udvikling af integrationer til backend systemer.
7. SAP Platform:
Ansøger bør have erfaring med SAP Platform og Basis relateret support, vedligehold og udvikling: ABAP udvikling, SAP Autorisation, SAP Governance, Release Management, SAP Solution Manager bl.a. til monitorering, transportstyring og vedligeholdelsesstyring af SAP versioner, SAP NW Portal udvikling og monitorering, SAP Mobile Platform.
Ansøger bør endvidere have erfaring med overvågning og monitorering af SAP Portal.
Ansøger bør have forretningsmæssig indsigt inden for hvert af de ovenfor nævnte syv (7) SAP-procesområder. Særligt fokus i den forbindelse er Ansøgers kendskab til krav inden for den offentlige forvaltning generelt, men specifikt inden for områderne Økonomi og HR.
Ansøger skal indsende referencer med beskrivelse af de betydeligste leverancer (support, vedligehold og udvikling), som ansøger har præsteret inden for de seneste 3 år, og som ansøger finder relevante som dokumentation for ansøgers tekniske kapacitet inden for de ovenfor nævnte SAP-procesområder og forretningsmæssige indsigt. Der kan maksimalt angives 25 referencer.
For hver reference ønskes angivet:
i) Navnet på kunden og hvis muligt en kontaktperson
ii) Omfang i DKK eller timer
iii) Kort (maksimalt 2 500 anslag) beskrivelse af ydelsen (periode, resultat og hvilken rolle ansøger har haft i forbindelse med udførelsen)
iv) Hvilke moduler og SAP-procesområder leverancen vedrørte
vi Hvilken type leverance ansøger udførte (support og vedligehold eller udvikling)
vi) Om opgaven krævede kendskab til krav i offentligt forvaltning.
Såfremt ansøger medtager mere end 25 referencer, vil der ved vurderingen af ansøgers egnethed, alene blive lagt vægt på de 25 første referencer, og der vil blive set bort fra de resterende referencer såfremt ansøgeres korte beskrivelse af ydelse (punkt iii ovenfor) fylder mere end 2 500 anslag, vil der endvidere alene blive lagt vægt på de første 2 500 anslag.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer.
Til yderligere dokumentation af ansøgers tekniske kapacitet skal ansøger vedlægge en erklæring om antallet af fuldtidsansatte. Det er et mindstekrav, at ansøger som minimum har 50 fuldtidsansatte.

Ansøger kan anvende de af Banedanmark udarbejdede skabeloner vedr. de ovenfor nævnte informationer. Ansøger kan hente et samlet sæt af skabeloner via adressen http://www.bane.dk/visUdbud.asp?artikelID=119

Skabelonsættet vil være tilgængelig senest 4 hverdage efter annonceringen.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskab) skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse.
For konsortier ønskes oplysning om fordelingen af ydelser mellem parterne.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.8.2015 - 14:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Certifikater, attester, regnskaber og tilsvarende dokumenter som ikke findes på dansk, kan vedlægges på engelsk, svensk eller norsk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få.
I relation til punkt III.3.2) bemærkes, at navn og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelserne under kontrakten, først skal afgives i forbindelse med tilbudsafgivelsen.
Ordregiver planlægger at opfordre 7 ansøgere til at afgive tilbud på den udbudte rammeaftale.
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante leverancer (referencer) af de ydelser, som udbuddet omfatter, jf. pkt. II.1.5), vurderet ud fra listen over de betydeligste tilsvarende leverancer inden for de seneste 3 år, jf. punkt III.2.3).
Ordregiver planlægger at meddele resultatet af prækvalifikationen den 14.9.2015 samtidig med udsendelse af udbudsmateriale.
Ordregiver har udarbejdet skabeloner, som ansøger kan anvende til brug for afgivelse af:
Tro og love-erklæring, jf. punkt III.2.1) og erklæring om udelukkelsesgrunde, samt de under III.2.2) og III.2) nævnte krav om dokumentation.

Skabeloner kan hentes ved brug af link fra adressen http://www.bane.dk/visUdbud.asp?artikelID=119

Anmodningen om prækvalifikation skal leveres i én papirversion, samt én elektronisk kopi af alle dokumenter på DVD/CD/USB i Adobe (PDF), Microsoft Word eller andet udbredt format. Ansøgninger kan ikke indgives pr. e-mail.
Kuverten bedes mærket:
»Fortroligt — Må ikke skannes — Ansøgning om prækvalifikation — Att. Nicolaj Bruun«.
Leverandørens omkostninger i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation og efterfølgende afgivelse af tilbud er Banedanmark uvedkommende.
En leverandør, der ansøger om prækvalifikation, kan alene afgive 1 ansøgning.
Ordregiver gør opmærksom på, at udbudsmaterialet, som vil blive sendt til de prækvalificerede ansøgere, er udarbejdet på dansk, og at tilbud skal afgives på dansk.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke en myndighed med ansvar for mediation i Danmark
DANMARK

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. som senest ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013, gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.7.2015

Send til en kollega

0.063