23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 134-248544
Offentliggjort
15.07.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
14.09.2015 Kl. 12:00

Addresse
https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET

Udbyder

Energinet.dk

Opdateringer

Rettelse
(18.08.2015)

I stedet for:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

18.8.2015 (12:00)

IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

dansk.

Læses:

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

14.9.2015 (12:00)

IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

DA og EN.

Andet: Standardbeskrivelser af teknisk karakter kan også angives på tysk, svensk eller norsk.

Rettelse
(27.08.2015)

I stedet for:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

(...)

— Delaftale 1: 30 000 000 DKK

(...)

IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

—.

Læses:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

(...)

— Delaftale 1: 40 000 000 DKK

(...)

IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:

Udbudsmaterialet vil blive udarbejdet på engelsk.

Rettelse
(10.10.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Elektriske fordelings- og styreapparater


Energinet.dk

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Energinet.dk
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Kontaktpunkt(er): Indkøbsafdelingen
7000 Fredericia
DANMARK
Telefon: +45 70102244
Mailadresse: indkob@energinet.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.energinet.dk

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/228008

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148296&B=ENERGINET

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale på relæbeskyttelse og RTU-udstyr.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Fredericia.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 6

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Energinet.dk udbyder hermed en rammeaftale bestående af følgende 2 delaftaler:
Delaftale 1: Styring- og overvågningsudstyr (RTU):
Der ønskes en rammeaftale der muliggør Indkøb af:
— RTU enheder
— Feltenheder
— Lokalstyringsenheder (HMI)
— Mini RTU enheder (I/O enheder)
— GPS Ure
— Stjernekoblere
— Måleværdiomformere.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på løsdele der muliggør bestykning af RTU, HMI og I/O enheder efter ENDK's egne specifikationer.
Delaftale 2: Relæbeskyttelse:
Der ønskes en rammeaftale der muliggør Indkøb af:
— Liniebeskyttelse
— Transformerbeskyttelse
— Samleskinnebeskyttelse
— Spændingsreguleringsudstyr
— Fejlskriverudstyr
— Udstyr for PMU og PQ måling
— POW sync udstyr.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på ENDK specificerede løsninger inden for de enkelte delkategorier ovenfor. Specifikationen af disse løsninger følger i det tekniske beskrivelser der følger med udbudsmaterialet.
Det estimerede forbrug forventes i rammeaftaleperioden at udgøre:
— Delaftale 1: 30 000 000 DKK
— Delaftale 2: 36 000 000 DKK.
Forbruget kan alene anses som et estimat, og er som følge heraf ikke forpligtende for Energinet.dk. Energinet.dk forpligter sig imidlertid i den angivne periode til at købe det af rammeaftalen omfattede hos de valgte tilbudsgivere på de i nærværende udbudsmateriale nævnte vilkår. I forbindelse med større anlægsprojekter er Energinet.dk dog berettiget til at lade sådanne anskaffelser, som ellers omfattet af denne rammeaftale, indgå i disse udbud.
Tildeling af ordre under rammeaftale vil ske som en kombination af direkte tildeling efter en kaskademodel og på baggrund af miniudbud. Nærmere oplysninger om procedurerne for indkøb på rammeaftalen vil fremgå af udbudsmaterialet.
Yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen vil fremgå af det udbudsmateriale der udsendes til de prækvalificerede tilbudsgivere.
Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i yderligere 2 gange 12 måneder ad gangen. Energinet.dk forventer på baggrund af nærværende udbud at indgå rammeaftale med 3 leverandører per delaftale om levering af ovennævnte leverancer.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31200000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i yderligere 2 gange 12 måneder ad gangen.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse 2 gange 12 måneder ad gangen.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Styring- og overvågningsudstyr (RTU)
1) Kort beskrivelse:
Der ønskes en rammeaftale der muliggør Indkøb af:
— RTU enheder
— Feltenheder
— Lokalstyringsenheder (HMI)
— Mini RTU enheder (I/O enheder)
— GPS Ure
— Stjernekoblere
— Måleværdiomformere.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på løsdele der muliggør bestykning af RTU, HMI og I/O enheder efter ENDK's egne specifikationer.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31220000

3) Mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 30 000 000 DKK
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Relæbeskyttelse
1) Kort beskrivelse:
Der ønskes en rammeaftale der muliggør Indkøb af:
— Liniebeskyttelse
— Transformerbeskyttelse
— Samleskinnebeskyttelse
— Spændingsreguleringsudstyr
— Fejlskriverudstyr
— Udstyr for PMU og PQ måling
— POW sync udstyr.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på ENDK specificerede løsninger inden for de enkelte delkategorier ovenfor. Specifikationen af disse løsninger følger i det tekniske beskrivelser der følger med udbudsmaterialet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

31220000

3) Mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 36 000 000 DKK

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Underskrevet erklæring på tro og love om, at der hos ansøger ikke forefindes ubetalt forfalden gæld på mere end 100 000 DKK til det offentlige i form af skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark (eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret) samt at selskabet ikke er i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene nævnt i artikel 45 i direktiv 2004/18 EF, jf. artikel 54, stk. 4, i direktiv 2004/17 EF (forsyningsvirksomhedsdirektivet).

En samlet erklæring vedrørende ovenstående kan downloades på www.energinet.dk/tenders eller downloades i EU supply.

Ved sammenslutninger af leverandører (konsortier, joint ventures og lign.) skal erklæringen vedlægges for hver enkelt deltagende virksomhed. Af ansøgningen skal det endvidere klart fremgå, hvilken konstellation der søges prækvalificeret, da Energinet.dk som udgangspunkt kun må skrive kontrakt med den konstellation, som er blevet prækvalificeret. Endelig skal vedlægges en erklæring om direkte, ubegrænset og solidarisk hæftelse mellem alle deltagere i konsortiet samt en bemyndigelse til en af deltagerne i konsortiet til ubegrænset at kunne forpligte de øvrige medlemmer af konsortiet ved sin underskrift.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøgers seneste revisorpåtegnede årsregnskab på dansk eller engelsk (engelsk summary accepteres tillige). Regnskabet skal afgives for den ansøgende juridiske enhed konkret. Regnskabet skal indeholde nettoomsætning (Nettoomsætning som fremgår af resultatopgørelsen), resultat før skat (Resultat før skat som fremgår af resultatopgørelsen), egenkapital (samlet egenkapital inkl. aktie-kapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.) og soliditetsgrad (Egen-kapital/Samlet balancesum).
I forbindelse med prækvalifikationen vil ansøgerens samlede økonomi og nøgletal blive vurderet i forhold til den konkrete anskaffelse, herunder dennes risikoprofil og kontraktsum. Vurderer Energinet.dk på baggrund heraf, at ansøgeren er uegnet til at løfte opgaven som følge af utilstrækkelig økonomisk kapacitet, kan Energinet.dk udelukke ansøgeren fra at blive prækvalificeret.
Ansøgeren kan i forbindelse med prækvalifikationen basere sig på andre enheders kapacitet uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøger og disse enheder. Ansøger skal i så fald godtgøre over for Energinet.dk, at den råder over de nødvendige ressourcer, eksempelvis ved at fremlægge underskrevet erklæring for disse enheders ubetingede tilsagn i denne forbindelse.
Ved sammenslutninger af leverandører (konsortier, joint ventures og lign.) skal seneste revisorpåtegnede årsregnskab på dansk eller engelsk vedlægges for hver enkelt deltagende virksomhed. Vedlægges oplysningerne ikke eller ikke fuldt ud, vil ansøgningen ikke være ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysninger vil medføre, at den pågældende konsortiedeltagers kompetencer ikke vil indgå i prækvalifikationsvurderingen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leverancer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, den samlede kontraktsum og angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger. Mangler 1 eller flere af referencerne den udbedte information, og kan dette ikke indhentes som supplerende information, vil dette kunne komme ansøgeren til skade ved vurderingen.
Energinet.dk forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner. Endvidere forbeholder Energinet.dk sig ret til at lade egne referenceopgaver indgå, såfremt en given ansøger inden for de sidste 3 år har udført tilsvarende opgaver for Energinet.dk.
Ansøgeren kan i forbindelse med prækvalifikationen basere sig på andre enheders kapacitet uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøger og disse enheder. Ansøger skal i så fald godtgøre over for Energinet.dk, at den råder over de nødvendige ressourcer, eksempelvis ved at fremlægge underskrevet erklæring for disse enheders ubetingede tilsagn i denne forbindelse.
Ved sammenslutninger af leverandører (konsortier, joint ventures og lign.) vil der blive foretaget en vurdering af sammenslutningens samlede referenceliste. Det bør i givet fald anføres, hvilke deltagende virksomheder, der har udført de respektive referenceopgaver. Vedlægges oplysningerne ikke eller ikke fuldt ud, vil ansøgningen ikke være ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysninger vil medføre, at den pågældende konsortiedeltagers kompetencer ikke vil indgå i prækvalifikationsvurderingen.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
15/09979
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
18.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Anmodningen skal afleveres gennem systemet EU supply via følgende link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET og være skrevet på dansk.

Anmodninger der modtages efter den fastsatte frist, vil ikke blive taget i betragtning.
Energinet.dk forbeholder sig ret til at indhente supplerende oplysninger hos ansøger.
Energinet.dk prækvalificerer de 5 bedst egnede ansøgere på hver delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de 5 bedst egnede ansøgere på hver delaftale sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.

Energinet.dk har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact's ti principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med CSR og Energinet.dk's code of conduct. Du kan læse Energinet.dk's CSR-politik på vores hjemmeside www.energinet.dk

Aktører som Energinet.dk kontraherer med, forventes at efterleve Energinet.dk's code of conduct.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10.7.2015

Send til en kollega

0.065