Fakta om udbudet
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Udbyder
Energinet.dk
Opdateringer
I stedet for: IV.3.4) 18.8.2015 (12:00) IV.3.5) dansk. IV.3.4) 14.9.2015 (12:00) IV.3.5) DA og EN. Andet: Standardbeskrivelser af teknisk karakter kan også angives på tysk, svensk eller norsk.
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
I stedet for: II.1.5) (...) — Delaftale 1: 30 000 000 DKK (...) IV.3.5) —. II.1.5) (...) — Delaftale 1: 40 000 000 DKK (...) IV.3.5) Udbudsmaterialet vil blive udarbejdet på engelsk.
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Elektriske fordelings- og styreapparater
Energinet.dk
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
Energinet.dk
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Kontaktpunkt(er): Indkøbsafdelingen
7000 Fredericia
DANMARK
Telefon: +45 70102244
Mailadresse: indkob@energinet.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.energinet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/228008
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148296&B=ENERGINET
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Elektricitet
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Fredericia.
NUTS-kode DK
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 6
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 4Delaftale 1: Styring- og overvågningsudstyr (RTU):
Der ønskes en rammeaftale der muliggør Indkøb af:
— RTU enheder
— Feltenheder
— Lokalstyringsenheder (HMI)
— Mini RTU enheder (I/O enheder)
— GPS Ure
— Stjernekoblere
— Måleværdiomformere.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på løsdele der muliggør bestykning af RTU, HMI og I/O enheder efter ENDK's egne specifikationer.
Delaftale 2: Relæbeskyttelse:
Der ønskes en rammeaftale der muliggør Indkøb af:
— Liniebeskyttelse
— Transformerbeskyttelse
— Samleskinnebeskyttelse
— Spændingsreguleringsudstyr
— Fejlskriverudstyr
— Udstyr for PMU og PQ måling
— POW sync udstyr.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på ENDK specificerede løsninger inden for de enkelte delkategorier ovenfor. Specifikationen af disse løsninger følger i det tekniske beskrivelser der følger med udbudsmaterialet.
Det estimerede forbrug forventes i rammeaftaleperioden at udgøre:
— Delaftale 1: 30 000 000 DKK
— Delaftale 2: 36 000 000 DKK.
Forbruget kan alene anses som et estimat, og er som følge heraf ikke forpligtende for Energinet.dk. Energinet.dk forpligter sig imidlertid i den angivne periode til at købe det af rammeaftalen omfattede hos de valgte tilbudsgivere på de i nærværende udbudsmateriale nævnte vilkår. I forbindelse med større anlægsprojekter er Energinet.dk dog berettiget til at lade sådanne anskaffelser, som ellers omfattet af denne rammeaftale, indgå i disse udbud.
Tildeling af ordre under rammeaftale vil ske som en kombination af direkte tildeling efter en kaskademodel og på baggrund af miniudbud. Nærmere oplysninger om procedurerne for indkøb på rammeaftalen vil fremgå af udbudsmaterialet.
Yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen vil fremgå af det udbudsmateriale der udsendes til de prækvalificerede tilbudsgivere.
Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i yderligere 2 gange 12 måneder ad gangen. Energinet.dk forventer på baggrund af nærværende udbud at indgå rammeaftale med 3 leverandører per delaftale om levering af ovennævnte leverancer.
31200000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Beskrivelse af disse optioner: Option på forlængelse 2 gange 12 måneder ad gangen.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1Betegnelse: Styring- og overvågningsudstyr (RTU)— RTU enheder
— Feltenheder
— Lokalstyringsenheder (HMI)
— Mini RTU enheder (I/O enheder)
— GPS Ure
— Stjernekoblere
— Måleværdiomformere.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på løsdele der muliggør bestykning af RTU, HMI og I/O enheder efter ENDK's egne specifikationer.
31220000
— Liniebeskyttelse
— Transformerbeskyttelse
— Samleskinnebeskyttelse
— Spændingsreguleringsudstyr
— Fejlskriverudstyr
— Udstyr for PMU og PQ måling
— POW sync udstyr.
Aftalen skal opbygges som en prisoversigt baseret på ENDK specificerede løsninger inden for de enkelte delkategorier ovenfor. Specifikationen af disse løsninger følger i det tekniske beskrivelser der følger med udbudsmaterialet.
31220000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En samlet erklæring vedrørende ovenstående kan downloades på www.energinet.dk/tenders eller downloades i EU supply.
Ved sammenslutninger af leverandører (konsortier, joint ventures og lign.) skal erklæringen vedlægges for hver enkelt deltagende virksomhed. Af ansøgningen skal det endvidere klart fremgå, hvilken konstellation der søges prækvalificeret, da Energinet.dk som udgangspunkt kun må skrive kontrakt med den konstellation, som er blevet prækvalificeret. Endelig skal vedlægges en erklæring om direkte, ubegrænset og solidarisk hæftelse mellem alle deltagere i konsortiet samt en bemyndigelse til en af deltagerne i konsortiet til ubegrænset at kunne forpligte de øvrige medlemmer af konsortiet ved sin underskrift.I forbindelse med prækvalifikationen vil ansøgerens samlede økonomi og nøgletal blive vurderet i forhold til den konkrete anskaffelse, herunder dennes risikoprofil og kontraktsum. Vurderer Energinet.dk på baggrund heraf, at ansøgeren er uegnet til at løfte opgaven som følge af utilstrækkelig økonomisk kapacitet, kan Energinet.dk udelukke ansøgeren fra at blive prækvalificeret.
Ansøgeren kan i forbindelse med prækvalifikationen basere sig på andre enheders kapacitet uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøger og disse enheder. Ansøger skal i så fald godtgøre over for Energinet.dk, at den råder over de nødvendige ressourcer, eksempelvis ved at fremlægge underskrevet erklæring for disse enheders ubetingede tilsagn i denne forbindelse.
Ved sammenslutninger af leverandører (konsortier, joint ventures og lign.) skal seneste revisorpåtegnede årsregnskab på dansk eller engelsk vedlægges for hver enkelt deltagende virksomhed. Vedlægges oplysningerne ikke eller ikke fuldt ud, vil ansøgningen ikke være ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysninger vil medføre, at den pågældende konsortiedeltagers kompetencer ikke vil indgå i prækvalifikationsvurderingen.
Energinet.dk forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner. Endvidere forbeholder Energinet.dk sig ret til at lade egne referenceopgaver indgå, såfremt en given ansøger inden for de sidste 3 år har udført tilsvarende opgaver for Energinet.dk.
Ansøgeren kan i forbindelse med prækvalifikationen basere sig på andre enheders kapacitet uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem ansøger og disse enheder. Ansøger skal i så fald godtgøre over for Energinet.dk, at den råder over de nødvendige ressourcer, eksempelvis ved at fremlægge underskrevet erklæring for disse enheders ubetingede tilsagn i denne forbindelse.
Ved sammenslutninger af leverandører (konsortier, joint ventures og lign.) vil der blive foretaget en vurdering af sammenslutningens samlede referenceliste. Det bør i givet fald anføres, hvilke deltagende virksomheder, der har udført de respektive referenceopgaver. Vedlægges oplysningerne ikke eller ikke fuldt ud, vil ansøgningen ikke være ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysninger vil medføre, at den pågældende konsortiedeltagers kompetencer ikke vil indgå i prækvalifikationsvurderingen.
Del IV: Procedure
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Anmodningen skal afleveres gennem systemet EU supply via følgende link: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET og være skrevet på dansk.
Anmodninger der modtages efter den fastsatte frist, vil ikke blive taget i betragtning.Energinet.dk forbeholder sig ret til at indhente supplerende oplysninger hos ansøger.
Energinet.dk prækvalificerer de 5 bedst egnede ansøgere på hver delaftale, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de 5 bedst egnede ansøgere på hver delaftale sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.
Energinet.dk har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact's ti principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med CSR og Energinet.dk's code of conduct. Du kan læse Energinet.dk's CSR-politik på vores hjemmeside www.energinet.dk
Aktører som Energinet.dk kontraherer med, forventes at efterleve Energinet.dk's code of conduct.Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk