23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 219-537742
Offentliggjort
10.11.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

DIN Forsyning A/S

Vindere

Afregningsmålere

(10.11.2020)
Kamstrup A/S
Industrivej 28, Stilling
8600 Skanderborg

Indkøb af afregningsmålere med tilhørende kommunikationsudstyr


DIN Forsyning A/S

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DIN Forsyning A/S
CVR-nummer: 32661149
Postadresse: Ulvsundvej 1
By: Esbjerg N
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6715
Land: Danmark
Kontaktperson: Henrik Saarup Mortensen
E-mail: hesm@dinforsyning.dk
Telefon: +45 74747542
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dinforsyning.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
//txtmark end-->

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af afregningsmålere med tilhørende kommunikationsudstyr

Sagsnr.: S2020-02158
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38552000 Elektroniske målere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Til brug for den løbende udbygning og vedligeholdelse af distributionsnettet i Din Forsyning A/S’ områder i Varde og Esbjerg, forventer Din Forsyning A/S over en 4-årig periode at anskaffe ca.1 500 afregningsmålere pr. år med tilhørende kommunikationsudstyr.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 16 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38421100 Vandmålere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Esbjerg og Varde kommuner

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Til brug for den løbende udbygning og vedligeholdelse af dele af distributionsnettet i Din Forsynings områder (Varde og Esbjerg), har Din Forsyning A/S til hensigt at foretage indkøb (via en rammeaftale) af afregningsmålere hos sin eksisterende leverandør, Kamstrup A/S, uden afholdelse af et forudgående udbud. Dette med hjemmel i forsyningsvirksomhedsdirektivet art 50, litra c. Afregningsmålere fra den eksisterende leverandør er efter en markedsanalyse den eneste fabrikant af afregningsmålere, som kan kommunikere med Din Forsynings A/S' eksisterende hjemtagningssystem, medmindre der foretages betydelige ændringer i den bestående IT-platform.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Udbud med forhandling uden forudgående indkaldelse af tilbud.

Din Forsyning A/S har til hensigt at tildele en rammeaftale på levering af afregningsmålere uden forudgående offentliggørelse af en indkaldelse af tilbud i Den Europæiske Unions Tidende (TED).

Til brug for den løbende udbygning og vedligeholdelse af dele af distributionsnettet i Din Forsynings områder (Varde og Esbjerg), har Din Forsyning A/S derfor til hensigt at foretage indkøb (via en rammeaftale) af afregningsmålere hos sin eksisterende leverandør uden afholdelse af et forudgående udbud, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50, litra c.

Udbudsmetoden er valgt, da det vurderes at være teknisk umuligt for en anden leverandør end den eksisterende leverandør, at levere og installere afregningsmålere, som er kompatible med den eksisterende IT-platform, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet art. 50, litra c, nr. ii.

Afregningsmålere fra den eksisterende leverandør er således, efter DIN Forsynings vurdering, den eneste fabrikant af afregningsmålere, som kan kommunikere med Din Forsynings A/S' eksisterende hjemtagningssystem, medmindre der foretages betydelige ændringer i den bestående IT-platform.

Desuden bemærkes det, at kontraktens estimerede værdi vurderes at beløbe sig til 16 mio. DKK ekskl. moms over en 4-årig kontraktperiode.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Afregningsmålere

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
29/09/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Kamstrup A/S
CVR-nummer: 21248118
Postadresse: Industrivej 28, Stilling
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 16 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://www.naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Din Forsyning A/S følger proceduren i Klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. Klagenævnslovens § 4, stk.1, nr. 2.

I henhold til Klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfældet hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk.1, nr.2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk.1.

Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1.

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/11/2020

Send til en kollega

0.047