Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Aalborg Kommune
Vindere
(29.01.2021)
Elis Danmark A/S
Tilst
EU-udbud vedrørende vask/leje af beklædning til Aalborg Kommunes tandpleje
Aalborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Rantzausgade 4, 2. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Laila Krenchel
E-mail: lakr@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk
Del II: Genstand
EU-udbud vedrørende vask/leje af beklædning til Aalborg Kommunes tandpleje
Nærværende udbud vedrører vask/leje af beklædning til Aalborg Kommunes tandpleje.
Til løsningen ønskes en adgang til et elektronisk system til håndtering af diverse opgaver ifm. styring og optimering af beklædningsordningen.
Aalborg
Udbuddet omfatter den komplette opgave for vask/leje, dvs. leje og vask af tøjet på tilbudsgivers vaskeri, afhentning af det brugte tøj samt tilbagelevering af det vaskede tøj på ordregivers adresser med 1 ugentlig leverance.
Derudover ønskes der adgang til et ressourcestyringssystem, der kan håndtere diverse opgaver ifm. styring og optimering af beholdningen.
Aalborg Kommunes tandpleje består af 11 leveringsadresser. Tøjet skal ikke lægges på plads i skabe eller lignende på de aftalte leveringsadresser.
I alt er der tale om 87 fuldtidsansatte og 80 deltidsansatte. Heraf er den samlede fordeling i køn på ca. 96 % kvinder og ca. 4 % mænd.
Ansættelsesfordelingen mellem de fastansatte er som følgende:
- 1 dags ansættelse: 9 kvinder og 1 mand
- 2 dags ansættelse: 19 kvinder og 2 mænd
- 3 dags ansættelse: 20 kvinder og 2 mænd
- 4 dags ansættelse: 26 kvinder og 1 mand
- 5 dags ansættelse: 87 kvinder og 0 mænd.
Kontrakten kan af ordregiver forlænges på uændrede vilkår i op til 12 mdr. i alt op til 2 gange.
Udbuddet indeholder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde:
- Tilsidesættelse af visse forpligtelser, jf. § 137, stk. 1, nr. 1
- Forhold vedr. konkurs, insolvens og lign, jf. § 137, stk. 1, nr. 2
- Forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. § 137, stk. 1, nr. 3
- Ophævelse eller lign. af tidligere offentlig kontrakt, jf. § 137, stk. 1, nr. 5.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse nøgletal i form af soliditetsgrad.
Tilbudsgiver skal som minimum have en soliditetsgrad på 30 % for seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal oplyse en referenceliste.
Tilbudsgiver skal kunne fremvise mindst én (1) og maksimalt tre (3) sammenlignelige referencer.
Det er et mindstekrav, at referencelisten påviser relevant erfaring i form af sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 3 år, uden væsentlige reklamationer gående på kvalitet og service.
Ved sammenlignelige leverancer forstås aftaler inden for en vask/leje løsning i en beklædningsordning med et dertilhørende onlinesystem, og inden for samme kundestørrelse. Det er uden betydning om referencerne er til offentlige eller private virksomheder.
Referencen skal anføres med:
- Beskrivelse af leverancen
- Kundens navn
- Kontraktperiode
- Kontaktperson for den pågældende kunde med telefonnummer og/eller e-mailadresse.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Der er ikke adgang for tilbudsgivere til at være til stede ved åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
2025
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk