23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 133-246484
Offentliggjort
14.07.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Forsyning Helsingør Service A/S

Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater


Forsyning Helsingør Service A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsyning Helsingør Service A/S
Haderslevvej 25
Kontaktpunkt(er): Forsyning Helsingør
Att: Kim Asker Larsen
3000 Helsingør
DANMARK
Mailadresse: kal@fh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.fh.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
Vand
Andet: spildevand
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: ja

Forsyning Helsingør Elnet A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

Forsyning Helsingør Varme A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

Forsyning Helsingør Affald A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

Forsyning Helsingør Vand A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

Forsyning Helsingør Spildevand A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

Forsyning Helsingør Elhandel A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

Helsingør Kraftvarmeværk A/S
Haderslevvej 25
3000 Helsingør
DANMARK

 

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Udbud af IT-driftsydelser og support.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Haderslevvej 25, 3000 Helsingør.

NUTS-kode DK013

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Forsyning Helsingør ønsker med dette udbud at samle IT-driften hos én leverandør indenfor følgende områder:
1) Brugeradministration/support og PC-arbejdspladser, herunder at varetage oprettelser/ændringer/nedlæggelser af brugere og brugersupport samt håndtering af PC-arbejdspladser.
2) Datakommunikationsforbindelse: Leverandøren skal tilbyde en datakommunikationsforbindelse fra Leverandørens hostingcenter til Forsyning Helsingørs WAN.
3) Serverdrift. Som en del af kontrakten skal samtlige ca. 70 servere overtages, driftes og i vides mulige omfang virtualiseres af Leverandøren i Leverandørens hostingcenter. En række forhold vedrørende hardware og specifik anvendelse kan dog betyde, at servere skal driftes lokalt af leverandøren på Forsyning Helsingørs lokationer. Forsyning Helsingør ønsker at eje servere eller andel i serverpark i kontraktperioden.
4) Styring af licenser. Håndtere alle licenser på standardsoftware og herunder sikre at Forsyning Helsingør overholder softwareleverandørens regler.
5) LAN drift og support, herunder drift og support af WiFi på Forsyning Helsingørs lokationer
6) Koordinering og flytning af IT-udstyr til nyt hovedsæde i 2017
7) Drift og vedligehold af middleware (exchange, SQL, Citrix o.l.) på serverne, samt drift, vedligehold og support på klienter, herunder end-point beskyttelse og patchning.
8) Konsulentydelser i forhold til punkterne 1 til 7.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72510000, 72590000, 72610000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Det administrative netværk omfatter ca. 160 arbejdsstationer (stationære såvel som bærbare PC'er), samt ca.30 servere fortrinsvis placeres i hosting center hos eksisterende leverandør.
Det tekniske netværk består af ca. 40 servere (SRO og overvågningsanlæg) placeret på forskellige lokationer indenfor forsyningsområderne vand, spildevand, affald, fjernvarme og el.
Alle medarbejdere (ca. 160) er udstyret med smartphones, ligesom medarbejdere i marken (ca. 85 personer) er udstyret med iPad.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Udover de opgaver, der anført under punkt II.1.5) indeholder kontrakten mulighed for, at ordregiver kan tilkøbe yderligere serverkapacitet, etablere yderligere PC-arbejdspladser samt oplægning af image.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Intet krav.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Se udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen specifik retlig form, men såfremt tilbudsgivere byder i konsortium, skal deltagerne påtage sig solidarisk ansvar samt udpege en befuldmægtiget, som den ordregivende myndighed med bindende virkning over for konsortiet kan korrespondere med og indgå aftaler med. Dette skal fremgå af ansøgningsmaterialet.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Hver tilbudsgiver skal oplyse:
1. Firmanavn, CVR-nummer, adresse, telefonnummer, kontaktperson og dennes e-mailadresse
2. Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997), samt erklæring om eller dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en situation omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 eller artikel 45, stk. 2, litra a-c.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal oplysning (1) og (2) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Skabelon kan anvendes til brug for (2).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 3. Oplysninger om tilbudsgivers omsætning inden for tilsvarende eller lignende ydelser i de seneste 3 afsluttede regnskabsår
4. Oplysninger om tilbudsgivers egenkapital inden for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
5. Oplysninger om tilbudsgivers soliditetsgrad inden for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
Er tilbudsgiver et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående oplysninger (3)-(5) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, (f.eks. underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som tilbudsgiver) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders juridisk bindende tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
Mindstekrav til det niveau, der kræves: En nettoomsætning inden for kontraktens aktivitetsområde på minimum 20 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår.
Ansøgers egenkapital i hvert af de seneste 3 års regnskaber skal være positiv. Virksomhedens soliditetsgrad for 2014 skal være minimum 15 %. Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital x 100/Samlede Aktiver.
Skabelon kan anvendes til brug for (3-5).
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal vedlægge følgende oplysninger:
6. Liste over de betydeligste tilsvarende eller lignende leverancer, tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år. Erklæringen skal indeholde en beskrivelse af leverancerne, tidspunkt for udførelse af leverancerne, leverancernes kontraktsum (hvis muligt at oplyse), samt angivelse af kontaktpersoner, som ordregiver eventuelt kan kontakte. Er tilbudsgiver et konsortium eller en anden sammenslutning af virksomheder, skal ovenstående oplysninger (6) fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen (f.eks. underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som tilbudsgiver) skal tilbudsgiver (a) godtgøre, at tilbudsgiver kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved at fremlægge dokumentation for disse enheders forpligtelser i så henseende, samt (b) vedlægge ovenstående oplysninger (6) vedrørende de pågældende enheders tekniske kapacitet.
Mindstekrav til det niveau, der kræves:
Ansøger skal fremlægge minimum 3 og maksimum 5 referencer. Referencer skal samlet set vedrøre både transitionsopgaver og driftsopgaver svarende til opgaverne under nærværende udbud.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 101-012896 af 15.1.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
20.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Der er tale om et begrænset udbud med forhandling. Der vil maksimalt blive prækvalificeret 5 ansøgere. Blandt de ansøgere, som opfylder mindstekrav til økonomisk, finansiel og teknisk formåen udvælger ordregiver de ansøgere, der har angivet de mest relevante referencer. Ved den efterfølgende forhandling vil de prækvalificerede deltagere på baggrund af afgivet tilbud blive inviteret til forhandling om forbedring af tilbuddet. Forsyning Helsingør forbeholder sig dog ret til at indgå kontrakt direkte på baggrund af første tilbud fra tilbudsgiverne.
Ansøgning om deltagelse skal afleveres eller sendes til Netplan A/S, Bregnerødvej 144, 3460 Birkerød. Ansøgninger skal afleveres i et fysisk eksemplar og et elektronisk eksemplar. Ved uoverensstemmelse har det fysiske eksemplar forrang.
Ordregiver indgår kontrakten på vegne af de selskaber, som er nævnt i denne udbudsbekendtgørelse. Ejerskabet til de servere, der indkøbes på denne kontrakt, fordeles mellem selskaberne efter en nærmere specificeret fordelingsnøgle.
Kontrakten vil indeholde sociale klausuler, der forpligter leverandøren i relation til overholdelse af menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljølovgivningen samt i forbindelse med bekæmpelse af korruption. Klausulerne vil fremgå af udbudsmaterialet.
Den under afsnit III.2.1) og afsnit III.2.2) nævnte skabelon kan rekvireres ved henvendelse til kontaktperson nævnt under afsnit I.1).
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage indgives til Klagenævnet for Udbud. En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.7.2015

Send til en kollega

0.062