23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 131-240989
Offentliggjort
10.07.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Vindere

Kontrakt om bistand til tekniske opgaver i forbindelse med næste generation af den nationale eID og signatur infrastruktur

(08.10.2015)
Alexandra Instituttet A/S
Åbogade 34
8200 Aarhus

Bistand til tekniske opgaver i forbindelse med næste generation NemID-løsning.


Digitaliseringsstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
Att: Asger Rønn Jensen og Tobias Fjeldsted
1017 København K
DANMARK
Telefon: +45 33925200
Mailadresse: arjen@digst.dk og tobjf@digst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.digst.dk/Servicemenu/Om-os/Udbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Bistand til tekniske opgaver i forbindelse med næste generation NemID-løsning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 0
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Ved nærværende udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på specialiseret konsulentbistand med betydelige kompetencer inden for eID- og eSignaturløsninger. På http://www.digst.dk/Loesninger-og-infrastruktur/NemID, findes oplysninger om det samlede projekt, som tilbudsgiver skal indgå i.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Kontrakten omfatter rådgivning og bistand 30 timer om måneden ydet af en fast tilknyttet konsulent. Konsulentbistanden kan efter aftale med ordregiver ydes af mere end 1 konsulent, når det er nødvendigt af hensyn til opgavernes tidsplaner og konkrete omfang. Opgaverne skal løses på ordregivers adresse, og konsulenten skal være tilgængelig via telefon eller e-mail.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 0
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 8.9.2015. Færdiggørelse 1.1.2019

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vederlag og Betalingsbetingelser er beskrevet i Kontraktens punkt 9 og bilag 3: Konsulenten er berettiget til et fast vederlag samt et vederlag på baggrund af medgået tid.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Kontraktens punkt 26 indeholder en arbejdsklausul:
Det er en forudsætning for samarbejdet, at Konsulenten står inde for, at ansatte hos Konsulent og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten, er sikret løn, herunder særlige ydelser, arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Konsulenten skal sikre, at ansatte hos leverandører og eventuelle underleverandører orienterer de ansatte om de gældende arbejdsvilkår.
Konsulenten er forpligtet til at bekræfte, at dette vilkår er opfyldt ved kontraktens underskrift og ved kontraktens ophør.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ordregivers krav vedrørende tilbudsgivers personlige forhold er beskrevet i udbudsbetingelsernes punkt 6.2 (a):
(a) Personlige forhold:
Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c og e-g, er udelukket fra at deltage i udbuddet.
Tilbudsgivere med forfalden ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 er tillige udelukket fra at deltage i udbuddet.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er udelukket efter udbudsdirektivets art. 45, eller lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997, skal tilbudsgiver med tilbuddet fremsende erklæring herom, hvilket kan ske ved anvendelse af den som bilag e vedlagte formular.
Tilbud, der ikke indeholder denne erklæring, vil ikke blive taget i betragtning.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ordregivers krav vedrørende tilbudsgivers økonomiske og finansielle egnethed er beskrevet udbudsbetingelsernes punkt 6.2 (b):
(b) Økonomisk og finansiel formåen:
(i) Dokumentation:
Tilbuddet skal indeholde følgende dokumentation for tilbudsgivers økonomiske egnethed:
a) Bevis for gyldig erhvervsansvarsforsikring i form af forsikringscertifikat eller tilsvarende dokument. Erklæring i bilag f kan bruges hertil
b) Erklæring om økonomiske nøgletal under anvendelse af den som bilag g vedlagte skabelon, der tillige omfatter erklæring fra tilbudsgiver om eventuelle væsentlige forandringer indtruffet efter tidspunktet for aflæggelse af den yngste årsrapport. Sidstnævnte erklæring skal ikke afgives, hvis børsregler forhindrer dette.
Såfremt tilbudsgiver som følge af gyldig grund ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 5.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ordregivers mindstekrav til det krævede niveau af økonomisk og finansiel formåen er beskrevet i udbudsbetingelsernes punkt 6.2 (b) ii:
(ii) Minimumskrav:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
a) Dækningssummen ifølge erhvervsansvarsforsikringen skal mindst være 200 000 DKK pr. skadesbegivenhed.
b) Tilbudsgiver skal ved udgangen af seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 5 %.
c) Tilbudsgivers samlede nettoomsætning (ekskl. moms) i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum (for konsortier summeret) 1 000 000 DKK
d) Tilbudsgiver skal i det seneste disponible regnskabsår have en egenkapital på minimum (for konsortier summeret) 500 000 DKK.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ordregivers krav til tilbudsgivers tekniske egnethed er beskrevet i udbudsbetingelsernes punkt 6.2 (c):
(c) Teknisk og/eller faglig formåen:
(i) Dokumentation:
Tilbuddet skal indeholde følgende dokumentation for tilbudsgivers tekniske og faglige egnethed:
a) Forelæggelse af en liste over de betydeligste lignende leverancer, tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beløb og tidspunkter samt de offentlige eller private modtagere af disse leverancer, jf. bilag a. Ved »lignende« leverancer forstås konsulentbistand inden for de områder, der er beskrevet i bilag 2.1, Kundens opgavebeskrivelse. Listen kan omfatte henvisning til leverancer i medfør af kontrakter, der fortsat er i kraft, og hvor leverancen ikke er fuldt ud gennemført.
b) Oplysning om de tilbudte konsulenter. Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om den eller de konsulenter, der er ansvarlige for udførelsen af opgaven, uanset om de hører til tilbudsgivers virksomhed. Oplysningerne anføres i bilag b.
c) Oplysninger om uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer. Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer hos den eller de konsulenter, der er ansvarlige for udførelsen af opgaven. Oplysningerne anføres i skemaet i bilag c.
d) Oplysninger om evt. underleverandører. Såfremt tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til selve udførelsen af den udbudte ydelse, opfordres tilbudsgiver til, at angive navne på den eller de juridiske personer i tilbuddet. Såfremt tilbudsgiver oplyser navne på underleverandører, kan oplysningen afgives på den formular, som forefindes som bilag d. Bemærk erklæringen underskrives af underleverandørens ledelse, revisor eller anden tegningsberettiget.
De under pkt. a) nævnte referenceoplysninger skal omfatte kontaktperson inklusive kontaktoplysninger hos de pågældende offentlige eller private modtagere. Ordregiver forbeholder sig at kontakte de pågældende med henblik på at opnå bekræftelse af tilbudsgivers oplysninger.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Rs mindstekrav til det krævede niveau af økonomisk og finansiel formåen er beskrevet i udbudsbetingelsernes punkt 6.2 (c) ii:
(ii) Minimumskrav:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
a) Tilbudsgiver skal fremlægge referencer omfattende mindst 2 lignende opgaver udført i løbet af de sidste 3 år. Ved lignende leverancer forstås opgaver, hvorved de(n) tilbudte konsulent(er) har opbygget erfaring indenfor de områder, der anføres i bilag c.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Underkriteriet Økonomi. Vægtning 33

2. Underkriteriet Fleksibilitet. Vægtning 33

3. Underkriteriet Kvalitet. Vægtning 33

 

IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015-391
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
26.8.2015 - 10:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Erhvervsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: erst@erst.dk
Telefon: +45 72200030
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
7.7.2015

Send til en kollega

0.047