Fakta om udbudet
Udbyder
Aarhus Kommune — Center for Miljø og Energi, Teknik og Miljø
Opdateringer
I stedet for: IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse: 31.8.2015 (12:00) IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse: 4.9.2015 (12:00)
Kontrakt om byggesagssystem på servicebureauvilkår.
Aarhus Kommune — Center for Miljø og Energi, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Aarhus Kommune — Center for Miljø og Energi, Teknik og Miljø
Grøndalsvej 1c
Att: Lauge Clemmensen
8260 Viby J
DANMARK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.aarhus.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: www.aarhus.dk/byggesag
Yderligere oplysninger fås her: Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Allé 53
Att: Birger Kidmose
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 51618264
Mailadresse: bki@ramboll.com
Internetadresse: http://www.ramboll.com
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Allé 53
Att: Birger Kidmose
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 51618264
Mailadresse: bki@ramboll.com
Internetadresse: http://www.ramboll.com
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Rambøll Management Consulting A/S
Hannemanns Allé 53
Att: Birger Kidmose
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 51618264
Mailadresse: bki@ramboll.com
Internetadresse: http://www.ramboll.com
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hos leverandøren.
NUTS-kode
Byggesagssystemet skal understøtte den generelle sagsbehandling og styringen af selvsamme på området. Systemet skal give mulighed for at etablere overblik over sager og sagsbehandlingsprocesser og understøtte den løbende kommunikation og dialog med kommunens borgere. Systemet skal ligeledes understøtte mulighederne for ledelsesinformation. Systemet skal kunne integreres med en række tredjepartssystemer hos kunden og eksterne dataleverandører (f.eks. KOMBIT) og datamodtagere (f.eks. BBR).
Leverandøren skal forestå konvertering af data fra kundens nuværende byggesagssystem og kunne garantere levering af kundens data fra leverandørens system i et nærmere specificeret format i forbindelse med kontraktophør. Leverandøren af Systemet skal endvidere levere de nødvendige ydelser i form af projektledelse, teknisk implementering, opsætning og konfigurering, testplanlægning og afprøvning samt levering af uddannelse.
Systemet skal driftsafvikles af Leverandøren.
Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale, idet kontrakten både omfatter Leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med Kundens muligheder for i kontraktperioden at bestille ad hoc-bistand og yderligere ydelser relateret til den leverede løsning.
72000000, 72514100, 72514000, 72265000, 72261000, 72254100, 72253200, 72311100
Beskrivelse af disse optioner: Der er følgende option, der, jf. udbudsmaterialets krav hertil, skal gives tilbud på:
1) Forlængelse af kontraktens løbetid med 2 x 1 år. Optionen kan udnyttes 2 gange for 1 år af gangen.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: interval: mellem 1 og 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, skal således både vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt tilbudsgiver har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, og vedlægge en erklæring på tro og love om, hvorvidt tilbudsgiver har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark. Såfremt tilbudsgiver ikke er eller har været forpligtet til at betale af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i Danmark, skal dette eksplicit anføres som begrundelse for, at en sådan tro og love erklæring ikke er vedlagt.
Tilbudsgiver kan som et alternativ til en tro og love-erklæring vedlægge autoritativ dokumentation fra relevant myndighed(er) i det pågældende land. Som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i Danmark kan således vedlægges en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.
Udenlandske virksomheder, der ikke er etableret i Danmark, kan som dokumentation for betaling af skatter og afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor virksomheden er etableret, vedlægge en tilsvarende autoritativ attest fra den relevante myndighed i det land, hvor den udenlandske virksomhed er etableret.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager. Udbudsmaterialet indeholder en »erklæring om konsortiedannelse«, der kan anvendes.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager. Udbudsmaterialet indeholder en »erklæring om konsortiedannelse«, der kan anvendes.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster eller datterselskaber) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 47, stk. 2. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Udbudsmaterialet indeholder en underleverandørerklæring, der kan anvendes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er i forhold til den årlige omsætning et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere en samlet årlig omsætning på minimum 5 000 000 DKK i gennemsnit i de 3 seneste disponible regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
3. Forelæggelse af en liste over de betydeligste leverancer af tjenesteydelser og systemer, svarende til det udbudte, som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år, eventuelt med angivelse af beløb og tidspunkter.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal oplysningerne afgives for hver enkelt deltager. Udbudsmaterialet indeholder en »erklæring om konsortiedannelse«, der kan anvendes.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster eller datterselskaber) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. udbudsdirektivets art. 48, stk. 3. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Udbudsmaterialet indeholder en underleverandørerklæring, der kan anvendes.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er i forhold til tilbudsgivers forelæggelse af listen over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser et mindstekrav for at kunne komme i betragtning som egnet leverandør, at tilbudsgiver kan dokumentere erfaring med levering af tilsvarende ydelser til offentlige myndigheder.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Kontrakten forventes genudbudt i forbindelse med kontraktophør.
Udbudsmaterialet offentliggøres på ordregivers hjemmeside: www.aarhus.dk/byggesag
Ordregiver ser gerne, at tilbud afgives i 1 underskrevet eksemplar + 1 elektronisk version (USB-stik eller lignende). Tilbud kan ikke afgives pr. e-mail.Der foreligger ikke yderligere dokumentation, som tilbudsgivere kan rekvirere fra ordregiver forud for fremsendelse af tilbud, jf. punkt I.1).
Med henvisning til punkt II.3) oplyses det supplerende, at kontraktens varighed på 60 måneder skal regnes fra tidspunktet for idriftsættelse.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af tilbud vil blive offentliggjort på ordregivers hjemmeside.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100