23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 129-237670
Offentliggjort
09.07.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT og Udenrigsministeriet

Opdateringer

Rettelse
(08.10.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Vedligeholdelse og udvikling af IT-understøttelsen af udvalgte dele af sagsbehandlingen på udlændingeområdet.


Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT og Udenrigsministeriet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT og Udenrigsministeriet
Strandgade 100
Att: Paula Philipson Høiby
1401 København K
DANMARK

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Offentlig orden og sikkerhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Vedligeholdelse og udvikling af IT-understøttelsen af udvalgte dele af sagsbehandlingen på udlændingeområdet.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København.

NUTS-kode DK011

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 48

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 26 000 000 og 38 000 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udenrigsministeriet og Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT, har indgået et samarbejde om at udbyde vedligeholdelse og udvikling af IT-understøttelsen af udvalgte dele af sagsbehandlingen på udlændingeområdet. De udbudte ydelser vil skulle håndtere en samlet systemportefølje (Systemporteføljen, jf. nedenfor) på tværs af de 2 myndigheder.
Systemerne i Systemporteføljen er før transitionen vedligeholdt og udviklet af forskellige IT-leverandører, hvoraf nogle leverandører har ansvaret for mere end 1 system.
Det er vurderet, at det vil være hensigtsmæssigt at samle de omhandlende ydelser og systemer hos 1 leverandør med henblik på:
— at samle de forretningsmæssige kompetencer hos 1 leverandør og dermed opnå større personuafhængighed i de forretningsmæssigt og teknisk relaterede ydelser
— at opnå en større økonomisk gevinst for ordregiver ved at samle opgaverne og dermed udbyde en forretningsmæssig mere interessant volumen for leverandøren.
Samarbejdet mellem Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT og Udenrigsministeriet omkring nærværende rammekontrakt vil primært bestå i et fælles kontraktgrundlag med en overordnet fælles kontraktstyring. I forhold til levering af ydelser i henhold til rammekontrakten, vil det i udgangspunktet være således, at ordregiverne (Udenrigsministeriet og Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT) agerer som separate aktører, med separate udviklingsforløb, administration, afregning og opgavetildeling, ligesom der inden for det fælles kontraktgrundlag må forventes, at ordregiverne kan have forskellige strategiske hensyn eller ønsker i forhold til praktikken i det daglige arbejde mellem leverandør og kunde. Det kan dog ikke udelukkes, at der vil blive igangsat fælles udviklingsprojekter, f.eks. på visum-området.
Systemporteføljen:
Det nærværende udbud omfatter således en fælles Systemportefølje indenfor udlændingeområdet (dog ikke alle IT-systemer på udlændingeområdet), som overordnet vil bestå af visum-systemerne under henholdsvis Udenrigsministeriet og Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT (UM-VIS, VSS, AREAL og UM-BIO/Standalone, IVR-VIS, N-VIS, Vision) samt udvalgte IT-systemer i eller relateret til »udlændingesagskæden« under Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT (herunder SIS2, Biometrikomplekset, Carl2, UIS, IVP, IBS, DubliNet). Disse systemer vil blive detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet. Der vil i kontraktperioden kunne tilføjes nye systemer eller fjernes eksisterende fra Systemporteføljen.
Teknologier som Systemporteføljen er baseret på:
Teknologimæssigt er IT-systemerne i Systemporteføljen primært udviklet på Microsoft platformen i udviklingssprogene C#, ASP.NET, .NET, .NET WCF anvendt og afviklet på forskellige platforme, dog primært Microsoft SQL server, Microsoft Internet Informationsserver (IIS), Microsoft DTC, Microsoft Biztalk og Microsoft Windowsserver. Følgende mere sekundære udviklingssprog er også anvendt: LINQ, Wix, Atlasoft DotTwain, Atlasoft DotPdf og Winforms. Udviklingssprogene er anvendt i forskellige versioner på tværs af Systemerne.
Systemintegrationer som Systemporteføljen anvender:
Systemporteføljen anvender en række systemintegrationer. Systemerne i Systemporteføljen har typisk egne registre, som integrerer til hinanden og integrerer endvidere til en række interne stamdataregistre, sikkerhedsløsninger og sagsbehandlingssystemer samt integrerer til eksterne registre/systemer. Eksternt integreres der bl.a. til Det Centrale Virksomhedsregister (CVR), Det Centrale Personregister (CPR), Politiets system til grænsekontrol (POLKON), Digital post (e-Boks), Kortbestilling (Gemalto), kreditkort kortbetaling (ePay), Elektronisk indbetalingskort (NETS), Navision STAT og Statens Administration (ØSC). Integrationer baseres på bl.a. SOAP og SFTP.
1. Baggrund for udbuddet:
Den udbudte rammekontrakts systemer og ydelser vedrører udlændingeområdet, som det overordnede forretningsområde, som består af forskellige myndigheder og en omfattende IT-understøttelse.
Følgende myndigheder på udlændingeområdet er omdrejningspunktet for indeværende rammekontrakt:
Udlændingestyrelsen fungerer som den primære myndighed i forhold til udlændinges ansøgninger om ophold i Danmark på en lang række områder, herunder familiesammenføring, asyl, visum samt en række mere administrative opgaver i forhold til statistisk afrapportering med videre.
Kontor for Borgerservice, Visum, Pas (BVP) under Udenrigsministeriet understøtter sagsbehandling af visum og opholdssagerne på repræsentationerne og herunder optag af biometriske kendetegn.
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering forestår behandlingen af ansøgninger fra udlændinge om forskellige typer af opholdstilladelse med henblik på arbejde, samt ansøgninger om opholdstilladelse med henblik på studier eller au pair.
Flygtningenævnet og Udlændingenævnet varetager 2. instansbehandling af visse typer af sager på udlændingeområdet. De to nævnte myndigheder anvender en række af de samme systemer, som de øvrige udlændingemyndigheder til behandling af klagesager.
Justitsministeriets departement har frem til den kongelige resolution af 28.6.2015 forestået behandlingen af ansøgninger om humanitære opholdstilladelser, ligesom departementet har fungeret som klageinstans i visumsager samt på en række øvrige områder. Den nye organisatoriske placering af opgaven er på tidspunktet for offentliggørelse af nærværende udbudsbekendtgørelse endnu ved at blive afklaret.
Statsforvaltningen varetager registreringen og udstedelse af opholdskort til EU/EØS borgere, ved anvendelse af systemerne i Systemporteføljen, som de øvrige myndigheder på området. Aftalen om Statsforvaltningens anvendelse af Systemporteføljen er indgået i sommeren 2015.
Ud over de ordregivende myndigheder, er der således en række øvrige myndigheder, der er brugere af Systemporteføljen.
Som følge af den nye regeringsdannelse i juni 2015, vil der ske myndighedsmæssige ressortomlæggelser, herunder i forhold til udlændingeområdet. Den nærmere organisation som konsekvens af ressortomlægningen, er på tidspunktet for nærværende udbudsbekendtgørelse ikke kendt. Det er dog forventeligt, at der vil ske en hel eller delvis overdragelse af systemerne i Systemporteføljen til en eller flere øvrige myndigheder, hvorved det tilsvarende er forventeligt, at den udbudte rammeaftale tilsvarende helt eller delvist vil blive overdraget til anden ressortmyndighed.
IT-understøttelsen på udlændingeområdet omfattet af den udbudte opgave kan på tidspunktet for nærværende udbudsbekendtgørelse inddeles i følgende overordnede grupperinger:
Visum-systemerne:
Systemerne under udlændingesagskæden:
Koncern-IT, som organisatorisk er placeret i Direktoratet for Kriminalforsorgen leverer IT ydelser til en lang række af ovenstående myndigheder på udlændingeområdet (i forbindelse med en del af visum-systemerne og systemerne under udlændingesagskæden), der blev overført til henholdsvis Justitsministeriet og Beskæftigelsesministeriet i forbindelse med regeringsdannelsen i 2011.
Udenrigsministeriets kontor for Borgerservice, Visum og Pas (BVP) bestyrer en række fagsystemer, som sammen understøtter sagsbehandling af visum- og opholdssagerne på repræsentationerne og herunder optag af biometriske kendetegn.
IT-driften af Systemporteføljen varetages på tidspunktet for dette udbud af henholdsvis Koncern-IT og Udenrigsministeriet. Udenrigsministeriet anvender pt. endvidere en ekstern driftsleverandør.
2. Udbudte ydelser:
Nærværende udbud omhandler en rammekontrakt, der omfatter følgende hovedydelser:
A. Transition:
Transition omfatter overtagelsen af opgaverne vedrørende vedligeholdelse og udvikling af Systemporteføljen fra de nuværende leverandører.
B. Vedligeholdelse og udvikling:
Vedligeholdelse omfatter varetagelsen af de nødvendige opgaver, for at videreføre opdaterede og sikre velfungerende systemer og programmel i Systemporteføljen, herunder senere nyudviklede og videreudviklede systemer og programmel i Systemporteføljen. Ordregiver varetager selv 1. line support og leverandøren vil således have en supportfunktion i et meget begrænset omfang og som en glidende overgang til udførslen af vedligeholdelses- og udviklingsopgaver.
Udvikling omfatter videreudvikling af de eksisterende systemer og programmel i Systemporteføljen samt nyudvikling af nye systemer og programmel i tilknytning til den eksisterende Systemportefølje og i relation til ordregivers sagsbehandling på udlændingeområdet.
Rammekontrakten er ikke eksklusiv. Ordregiver er under ingen omstændigheder forpligtet til at bestille vedligeholdelse og udvikling hos leverandøren, men er alene berettiget hertil. Herudover er ordregiver berettiget til at bestille udviklingsopgaver hos tredjemand.
Ud over ovenstående ydelser i punkt A-B, vil leverandøren også skulle bistå med tilknyttet rådgivning og konsulentydelser i forhold til Systemporteføljen samt bistå med ophørsydelser i forbindelse med rammekontraktens ophør, herunder ved ordregivers hjemtagelse af ydelserne eller overdragelse til en ny leverandør. Ophørsydelser kan forventes at have en varighed ud over rammekontraktens ophør i øvrigt.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

72000000, 72212517, 72250000, 72267100, 72230000, 72227000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 26 000 000 og 38 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk

III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger er tilgængelig i Mercell, Appendix A »Skabelon til brug for ansøgning«.
Virksomhedsoplysningerne skal fremsendes for hver enkelt af deltagerne i sammenslutningen.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: I rammekontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang.
Endvidere er den danske stat i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Leverandøren og alle, som bistår leverandøren i relation til rammekontraktens opfyldelse, herunder personale og underleverandører og disses personale, der har relevans for ydelserne, skal kunne sikkerhedsgodkendes til et niveau som krævet af ordregiver i henhold til de til enhver tid gældende regler, jf. Justitsministeriets cirkulære nr. 10338 af 17.12.2014 vedrørende sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles interesse for landene i NATO eller EU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssig beskyttelsesinteresse i øvrigt (sikkerhedscirkulæret). Sikkerhedsgodkendelse skal kunne opretholdes i rammekontraktens løbetid.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:

— Enten en tro og love-erklæring om, hvorvidt ansøger har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Loven kan hentes på www.retsinformation.dk Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger er tilgængelig på i Mercell, Appendix A »Skabelon til brug for ansøgning«.

— Eller en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen indeholdende samme oplysninger.
— Eller en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger.
Bemærk, at det kan være nødvendigt at supplere den udenlandske attest med en tro og love-erklæring om forhold, der ikke måtte være omfattet af attesten (f.eks. om virksomhedens opfyldelse af sine forpligtelser i Danmark). Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen/serviceattesten vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen. Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Er ansøger et konsortium, har ordregiver udarbejdet en skabelon for erklæring om konsortiet, som kan hentes i Mercell Appendix A »Skabelon til brug for ansøgning«.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen:
— En erklæring om ansøgerens soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed. Soliditetsgraden beregnes som ansøgerens samlede egenkapitalværdi i forhold til ansøgerens samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes ansøgerens soliditetsgrad som ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) beregnes soliditetsgraden som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent.
— Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger kan hentes i Mercell, Appendix A »Skabelon til brug for ansøgning«.
Det bemærkes, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I tilknytning hertil skal disse enheder erklære sige indforstået med, at der i udbudsmaterialet vil blive stillet krav om, at disse enheder og ansøgere, hæfter solidarisk for rammekontraktens opfyldelse. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Skabelon til brug for afgivelse af de efterspurgte oplysninger om økonomisk og finansiel kapacitet kan hentes i Mercell, Appendix A »Skabelon til brug for ansøgning« i relation til evt. »Støtteerklæring — økonomisk formåen« eller/og »Støtteerklæring — teknisk formåen«.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: — Som mindstekrav kræves en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår
— Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst 40 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Følgende dokumentation skal indgå i anmodningen: Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A-B, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende:
— En klar beskrivelse af hvorvidt leverancen inden for de sidste 3 år har omfattet transition af opgaver vedrørende vedligeholdelse og udvikling fra anden leverandør
— En klar beskrivelse af hvorvidt leverancen inden for de sidste 3 år har omfattet vedligeholdelse og udvikling, herunder i relation opdatering og sikring af systemer, begrænset supportfunktion, videreudvikling af eksisterende systemer og nyudvikling af systemer i tilknytning til eksisterende systemer
— En beskrivelse af hvilke teknologier, som ansøger har anvendt i leverancen
— En beskrivelse af leverancens integrationer, herunder hvilke som ansøger har vedligeholdt og/eller udviklet
— Ansøgerens rolle(r) i forbindelse med leverancens udførelse
— Tidspunktet for udførelsen
— Størrelsen af leverancen, samt
— modtager af leverancen. Der kan maksimalt angives 5 leverancer (referencer), uanset om der er tale om en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på en anden virksomheds formåen eller, om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt der angives et antal referencer, der overstiger dette maksimum, vil der alene blive lagt vægt på de 5 første referencer, dvs. referencenr. 1-5. Referencer, der ligger herudover, vil der blive set bort fra.
Det bemærkes, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af rammekontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i rammekontraktperioden. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. I tilknytning hertil skal disse enheder erklære sig indforstået med, at virksomheden, der ansøger om prækvalifikation, har virkelig og reel råderet over disse ressourcer i rammekontraktens periode. Enheder, som ansøger baserer sig på i forhold til teknisk kapacitet, skal således anvendes som underleverandør i forbindelse med rammekontraktens gennemførelse, og disse underleverandører kan ikke udskiftes uden ordregivers samtykke. Skabelon til brug for afgivelse af oplysninger om teknisk kapacitet i form af de efterspurgte referencer kan hentes i Mercell, Appendix A »Skabelon til brug for ansøgning«.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke ansøgere der samlet set i løbet af de seneste 3 år har:
1) dokumenteret erfaring med de mest relevante leverancer (referencer) i form af vedligeholdelse og udvikling, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra B, af systemer med sammenlignelige teknologier og integrationer, jf. punkt II.1.5), samt
2) dokumenteret erfaring med transition, jf. punkt II.1.5), punkt 2, litra A. Ved vurderingen af den samlede relevans af referencerne tillægges 1 større betydning end 2.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
14.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
Andet: Det vil af udbudsbetingelserne fremgå, hvorvidt og i givet fald hvilke oplysninger, der i tilbuddet kan afgives på engelsk, svensk eller norsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Genudbud forventes i forbindelse med rammekontraktens ophør (medmindre ydelser hjemtages).
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

Nærværende rammekontrakt har tidligere været annonceret udbudt som en kontrakt. Udbuddet blev aflyst ved bekendtgørelse af d. 8.5.2015, EUT nr. 2015/S 089-160362 med henblik på at blive udbudt på ny i regi af en rammekontrakt. Virksomheder, der indgav ansøgning om prækvalifikation i det nu aflyste udbud, som agter også at indgive ansøgning om prækvalifikation i forhold til den nu udbudte rammekontrakt, opfordres til at gennemgå og tilpasse deres tidligere ansøgning, såfremt virksomheden agter at genbruge denne, således at den nye ansøgning er i overensstemmelse med nærværende udbudsbekendtgørelse. Rammekontrakten indgås i fællesskab af Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT, og Udenrigsministeriet, Asiatisk Plads 2, 1448 København K. Både Direktoratet for Kriminalforsorgen, Koncern-IT, og Udenrigsministeriet vil således i rammekontrakten være kunden.

I relation til punkt I.1) og punkt IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation vil blive offentliggjort i Mercell. Ansøgere opfordres til løbende at holde sig orienteret i Mercell.
Udbudsmaterialet vil alene blive udsendt til de virksomheder, der udvælges til at deltage med tilbudsafgivelse.
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for rammekontraktens fulde løbetid. Intervallet i skønnet skyldes blandt andet ukendte faktorer i forhold til behovet for ydelserne under rammekontraktens løbetid. Skønnet er således dels baseret på et historisk forbrug og dels på det forventede behov.
I relation til punkt II.3) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra bestået transition. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med rammekontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af systemet i forbindelse med evt. genudbud.
I relation til punkt III.2.1) bemærkes, at ordregiver kan udelukke ansøgere og/eller tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger og/eller tilbudsgiver omfattes af andre af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2. Ordregiver vil alene indhente yderligere bevis for, at ansøger og/eller tilbudsgiver ikke befinder sig i de nævnte situationer, såfremt ordregiver vurderer, at der er en begrundet mistanke herfor.
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive 1 ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ansøgningen om prækvalifikation skal fremsendes via Mercell.

http://permalink.mercell.com/51961886.aspx

Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
3.7.2015

Send til en kollega

0.047